Какво да направите, ако се открие микроалбуминурия? Какво представлява това изследване и защо се провежда?

Благодарение на мобилното приложение проблемите с въвличането на потребителя в търсене на продукт или услуга на работния плот са елиминирани, става възможно буквално да „живеете с потребителя“ 24 часа в денонощието, възможно най-близо до него, в самото сърце на неговата джаджа. Но когато разработчикът разполага с мобилно приложение, бизнес процесът е настроен и дори планът за медийно промоция е готов, възниква логичен въпрос: „Как да проследим ефективността?“ и не по-малко важно: „Кои показатели да използвам?“ В тази публикация ще отговорим на втория въпрос.

Кой е най-добрият начин за конфигуриране на система за проследяване за работа с мобилно приложение? Клиенти, които се свързват с Netpeak, за да рекламират своето приложение (в рамките на ), често питат за това. Е, най-лесният начин е да работите с родния на всеки Google Analytics. Пет много важни аргумента за работа с Google Analytics:

  1. Безплатно.
  2. Позволява ви да използвате ремаркетинг, за да запазите аудиторията си.
  3. Лесно внедряване с помощта на Google Tag Manager.
  4. Достъпен и интуитивен интерфейс.
  5. Позволява ви да конфигурирате анализ на различни устройства.

Нека се съсредоточим върху показателите, които показват поведението на аудиторията, взаимодействието на потребителите с приложението и, разбира се, печалбата от приложението.

Покажете поведението на публиката

Показател MAU/DAU

MAU/DAU (активни потребители месечно / активни потребители дневно) се показва в GA в отчета „Активни потребители“. Метриката показва честотата на взаимодействие на потребителя с приложението. Все още е в бета версия, но вече работи. Можете да сравнявате активност на ден (DAU), седмица, 14 дни и месец (MAU).

Карта на поведението

Отчетът показва как потребителят взаимодейства с вашето съдържание. Позволява ви да видите на какъв екран напуска приложението или кой раздел е най-популярен във вашето приложение.

Показател „Сривове и грешки“

„Сривове и грешки“ - докладвайте за грешки в приложението. Показва най-често срещаните технически грешки, групирани по версии в приложението. Този показател е включен в този раздел поради факта, че грешките се откриват, когато възникне определено поведение на потребителя. В Google Analytics отчетът също се намира в секцията Поведение на аудиторията.

Средна продължителност на сесията и дълбочина на гледане

Това са отчети от секцията „Аудитории“, които ви позволяват да оцените участието на потребителите във вашия продукт.

Какво е „ангажиран потребител“? Съществуват различни вариантиотговор. Chamath Palihapitiya от Facebook смята, че основният критерий е добавянето на 7 приятели в рамките на 10 дни след регистрацията. Nabeel Hyatt от Zynga говори за D1 индикатора за задържане – колко потребители са се върнали на следващия ден. Анализаторите от Flurry изградиха цяла матрица на ангажираност, която взе предвид зависимостта от честотата на използване на седмица и процента на потребителите, които продължават да използват приложението след 90 дни.

Показване на взаимодействието на потребителя с приложението

Метрика „Брой инсталации“

Брой инсталирания от източници на платен трафик, например Google Ads. Това може да изглежда странно, но параметърът „Нови потребители“ е броят на инсталациите от източника. С пускането на URL Builder стана възможно да се работи с други източници на трафик. За разлика от обичайния контекст, по-голямата част от трафика идва от дисплейни кампании. Съответно, трябва да работите усилено, за да премахнете сайтовете с ниско качество. Стотици инсталации от трафик сайт може да се окажат „мъртви души“:

Процент на оттегляне (съотношението на напусналите потребители към месечната активна аудитория) и Процентът на връщане (съотношението на завръщащите се потребители към месечната аудитория) в GA са представени от отчета „Нови и завърнали се“. Този отчет показва процента на новите потребители в приложението и процента на тези, които са го използвали многократно. Тези данни ви помагат да оцените важността на стартирането на инструменти като ремаркетинг и насочени известия.

Показател „Време за покупка“

Времето за покупка е важен показател при работа с аудитория. Показва какъв процент от потребителите правят покупка веднага, както и колко време отнема на други. Докладът ви помага да разберете как правилно да настроите работата с ремаркетинг на посетителите на приложението.

Метрика „Брой транзакции“

Това е стандартен отчет от секцията за електронна търговия на Google Анализ. Трябва да внедрите SDK отделно, но всичко е просто и ясно. Може да се конфигурира за всякакви покупки в приложението.

Показател „Брой регистрации“

Друг важен показател, особено ако регистрацията в приложението е платена. Може да се конфигурира чрез инжектиране на код и настройка на събитие.

Показател за обща стойност

Този отчет все още е в бета версия. Този показател ви позволява да проследите как стойността на клиента (приходи) и ангажираността (прегледи на приложението, постигнати цели, сесии и продължителност на сесията) са се променили за 90-дневен период от първото им посещение.

ARPU показател

ARPU (среден приход на потребител) - среден приход от всеки потребител. Полезен показател, но няма съответен отчет в Google Analytics и такива отчети все още не са открити в други системи. Заслужава обаче да се отбележи, че повечето приложения нямат вградени покупки или не изискват платен абонамент. Ако все пак трябва да изчислите ARPU, ще трябва да го направите ръчно, като използвате формулата:

ARPU = PR/N, където: PR - периодични приходи (месечни приходи от платени абонаменти); N е броят на платените абонати.

Как да изберем правилния набор от показатели?

Да приемем, че работата ви с приложението първоначално е фокусирана върху броя на инсталациите и вашите основни KPI съвпадат с тези в нашия случай. В този случай препоръчваме да се съсредоточите върху следните показатели:

  • брой инсталации и конверсии в приложението;
  • активни потребители;
  • средна продължителност на сесията;
  • дълбочина на гледане.

Въпреки това, към всеки проект трябва да се подхожда индивидуално поради разликата във входа. Споделете вашите истории в коментарите, ние ще се опитаме да помогнем.

Съвет: Използвайте мобилното приложение Google Analytics, за да сте в течение какво се случва с вашия продукт. Приложението е достъпно за Android и iOS.

Няма нужда да казваме, че Google Analytics е най-удобната система за проследяване на приложения в сравнение с популярните AppsFlyer или Adjust, но ви позволява да оцените ролята на канала и инвестициите в него, отношението на потребителя към продукта и критичните бъгове, нарастването на активните потребители и перспективите на проекта и най-важното, рентабилността на приложението.

  • Вземете връзка
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • електронна поща
  • Други приложения

Първият път, когато се натъкнах на показателите DAU/MAU, беше, когато бяха споменати в контекста на игри във Facebook през 2009 г. И въпреки че съм сигурен, че сериозните играчи вече не разчитат на тях показатели за растеж, въпреки това за много търговци те се оказаха много привлекателни.

Днес ще говорим защо тези показатели са толкова привлекателни и опасни в същото време.

Да започнем с тяхното определение.

DAU (Ежедневно активни потребители) е колко (уникални) клиенти са използвали вашата услуга (обикновено влезли) в определен ден.
MAU (Месечни активни потребители) е колко (уникални) клиенти са използвали вашата услуга през последния месец (или последните 30 дни).
DAU/MAUТова е какъв % от нашите (уникални) клиенти отновоизползва вашата услуга през периода. Това е така наречената "лепкавост".
Кои са там? професионалиститяхната употреба?

Първо:Изчисляването на такива показатели е много лесно. На езика DAX изчисленията може да изглеждат така.
:=
DISTINCTCOUNT (tbl_users)
:=
ИЗЧИСЛИ(,
DATESINPERIOD (Календар, MIN (Календар), -30, ДЕН))

Второ:много компании са затворени и не отварят своите показатели (например ARPU или LTV). Но използвайки инструменти за конкурентно разузнаване, можете относително лесно да оцените размера на аудиторията на вашия конкурент и да сравните вашите показатели за растеж с техните показатели за растеж.

Всъщност тук свършва привлекателността на тези показатели.

Кои са там? рисковетяхната употреба?

(1) DAU е до голяма степен нестабилен показател за растеж и в същото време изобщо не обяснява защо възниква този растеж.

  1. Това резултат от PR ли е, когато няколко известни специализирани издания ви обърнаха внимание?
  2. Дали това е резултат от маркетинга, при който бяха привлечени много „нови“ клиенти поради стартирането на нова маркетингова кампания за придобиване?
  3. Това резултат ли е от маркетинг, при който маркетингова кампания за задържане доведе до връщане на много „стари“ клиенти?
Както можете да видите, факторите могат да бъдат много различни.

Първият растежен фактор изобщо външен(не сте му повлияли). Следователно не може да се разчита на устойчивост на такъв резултат.

Вторият и третият растежен фактор обаче вътрешни(резултат от вашите усилия), но природата на тези фактори е различна. Това означава, че стабилността на резултата във времето ще бъде различна.

(2) DAU/MAU често се считат за заместител за оценка на вътрешния механизъм за задържане на вашата услуга. Това обаче също не е вярно.

Влизането на потребителите обикновено не корелира добре с целевото действие. Обикновено картината на експлозивен растеж изглежда така.

Източник: amplitude.com.

Въпреки че DAU все още расте, изходящите потоци вече растат много по-бързо. Следователно връщането в изходна позиция е само въпрос на няколко седмици.

Защо се случва това?


От една страна, влизането като въображаемо целево действие не корелира добре с реалните целеви действия, например разглеждане на продукт.

От друга страна, компаниите най-често генерират растеж благодарение на първите два фактора.

Това е привличане, а привличането обикновено се измерва и оптимизира чрез първицелево действие (вход/покупка), вместо повтарящи се целеви действия ( n-то влизане, месечна покупка). Така се оказва, че тези показатели са показатели за суета.

Какво мислите за DAU, MAU?

По-практичен подход е описан от мен тук:

Коментари

Популярни публикации от този блог

Днес ще говорим за LTV в различен контекст - опростен приложен.

И така, пред вас Решетка на жизнения цикъл.

Името и концепцията на тази прекрасна техника са дадени от изключителния маркетолог Джим Ново. Не забравяйте да прочетете отново неговия блог, особено по-ранните статии.

По същество LCG е RF(M) матрица:
от хоризонталнаоста, която гледате Реценция(актуалност на последната покупка); От вертикаленоста, която гледате Ечестота(брой покупки); Във всяка клетка виждате броя на клиентите с определени параметри R и F. Чрез изграждането на такава матрица можем веднага да отговорим на много въпроси, но сега се интересуваме само от четири: кои клиенти критиченза бизнес?
(горен десен квадрант) кои клиенти наистина се развиватпо-нататък?
(долния десен квадрант) кои клиенти вероятно изгубенза бизнес?
(горен ляв квадрант) какви клиенти не е интересноза бизнес? Сигурен съм, че докато ти...

Или настройването на вътрешната механика на приложението е игра на сляпо. Само чрез анализиране на данни и оценка на отделните действия могат да се вземат правилните решения. По-долу сме изброили най-важните показатели, без които не можете да правите, когато рекламирате.

Общи показатели

Брой инсталации и брой регистрации -Това са основни показатели, които отразяват най-очевидните показатели. Сами по себе си те не са от голямо значение за анализа, но са необходими при изчисляване на други показатели.

Струва си да се подчертае важността на разликите между тези два показателя. Първо, потребителят може да инсталира приложението, но след това да го изтрие, без да влиза в него. В този случай инсталацията ще бъде зачетена, но няма да се извърши регистрация. Второ, един потребител може да направи няколко инсталации: например на две свои устройства - смартфон и таблет, но и в двата случая той ще влезе в приложението под едно сметка. Следователно регистрацията ще се счита за една, а инсталациите - две.

Броят на инсталациите и друга информация обикновено е най-лесен за намиране във вътрешни системи за анализ на приложения или в акаунта на програмиста в магазина.

Потребителска активност

Броят на регистрациите по никакъв начин не ни позволява да преценим реалната аудитория на приложението. В крайна сметка във всеки проект почти винаги има „мъртви души“ - потребители, които са спрели да използват приложението. Поради това бяха приети специални показатели за обективна оценка.

Потребителската активност обикновено се измерва за определен период, най-често месец, седмица или ден. Метриката DAU (Daily Active Users) отразява броя на отделните потребители, посетили приложението през деня, WAU (Weekly Active Users) - седмицата и MAU (Monthly Active Users) - месеца. По този начин, ако всички потребители влизат в приложението всеки ден в продължение на един месец, тогава DAU и MAU ще бъдат равни. Но в Истински животТова, разбира се, не се случва. Тези показатели показват преди всичко мащаба на вашия проект.

Освен това в мобилния анализ има метрика, която казва колко често потребителите влизат в приложението – т.нар. Прилепващ фактор. Изчисли ангажираност на потребителитедоста просто: трябва да разделите DAU на MAU (WAU). Например, ако дневната аудитория има 100 потребители, а месечната е 500, тогава ангажираността ще бъде 20%. Този индикатор може да отразява истинската картина само ако притокът на нови потребители е равномерен.

процент на задържане- метрика за ефективността на задържането на потребителите, с други думи - честотата на тяхното връщане. За да изчислите този показател, трябва да извадите новите потребители (дошли в приложението през периода) от общия брой потребители в края на периода и да ги разделите на броя потребители в началото на периода. Обикновено процентите на задържане се изчисляват за два дни, седмица, две седмици и месец. Този показател показва степента на привързаност на аудиторията към продукта. Важно е и за финансовото планиране.

Продължителност на сесията- периодът от време, през който потребителят взаимодейства с приложението. Например, за повечето игри дългите сесии са от полза и показват високо ниво на ангажираност на потребителите, но при услугите за повикване на такси или хотелски резервации продължителността на сесията не играе специална роля. В тях разработчиците се стремят към възможно най-краткия път на преобразуване.

Показатели за монетизация

Следващата група показатели са свързани с доходите. Важно е да разберете колко и как харчат потребителите. Това помага да се оцени ефективността на методите за монетизиране или дори да се мисли за промяна на бизнес модела.

ARPU(Среден приход на потребител) е един от основните показатели за монетизация на проекта. Този показател отразява размера на приходите, генерирани средно от всеки потребител. Изчислява се просто: целият обем на приходите трябва да бъде разделен на броя на потребителите на приложението. Динамиката на този показател също е важна: ако расте, това означава, че проектът се развива в правилната посока.

ARPA(Average Revenue per Account) - същото нещо, но не на потребител, а на акаунт. Този индикатор се използва, ако приложението включва печелене на пари от директни плащания от вече регистрирани потребители.

ARPPU(Среден приход на плащащ потребител) - този показател може лесно да бъде объркан с ARPU - разликата е само една буква. Единствената разлика е, че се вземат предвид само плащащите потребители. Тоест ARPPU обикновено е много по-висок от ARPU.

LTV(Lifetime Value) - приходите, които потребителят носи през целия живот на приложението. Това е един от основните показатели, когато започне да надвишава CAC - разходите за привличане на един потребител - рекламата може да се счита за печеливша. Необходимо е да се стремим да гарантираме, че LTV надвишава CAC поне 3 пъти, това ще позволи инвестиране в развитие и покриване на амортизация, а не само възстановяване на преките разходи за привличане на клиенти.

ALTC(Average Lifetime of a Customer) е индикатор, необходим за изчисляване на LTV; той ни казва за „живота“ на потребителя в приложението. Например, за приложения в сегмента на електронната търговия, това по правило е броят транзакции през периода, през който клиентът използва приложението.

Скорост на оттегляне- степен на оттегляне на потребителите, показателят отразява процента на напусналите потребители. Колкото по-нисък е процентът на отлив, толкова по-добре за проекта.

Показатели за ефективност на рекламата

Следващата група от показатели е пряко свързана със закупуването на трафик и промоцията и се използва за оценка на ефективността на рекламата. В крайна сметка, един от основните принципи на промоцията е да не харчите повече за реклама, отколкото да печелите.

(Cost per Install) - цената на една инсталация. Метриката взема предвид всички разходи за привличане на нови потребители. За да изчислите CPI, трябва да разделите всички рекламни разходи на броя на привлечените инсталации. Но този показател е много произволен, той не отчита редица фактори.

eCPIили ефективните разходи за инсталиране са по-точен показател, при изчисляването му се взема предвид вирусността.

К-факторили коефициент на вирусност - показател за естественото разпространение на приложението. Потребителите говорят за това в в социалните мрежи, препоръчвайте на приятели и предавайте информация по други начини. Обикновено това се постига чрез специална социална механика, която е вградена в приложението. Този показател се изчислява по следния начин: необходимо е броят на препоръките да се умножи по дела на хората, които са ги приели.

C.A.C.(Customer Acquisition Cost) - цената за привличане на един потребител. Различава се от CPI по това, че взема предвид не инсталациите, а плащащите клиенти. Разликата е, че един потребител може да има няколко устройства с инсталирано приложение.

CR(Conversion Rate) - процент на преобразуване. Това е общ показател, който може да се използва по различни начини. Например търговците често изчисляват преобразуването от кликване за инсталиране. В този случай числата могат да говорят за качеството на целевата страница и да ви позволят да направите изводи за аудиторията, която се привлича – независимо дали е таргетирана или не. Преминаването от инсталации към целеви действия също е важно. Помага да се оцени качеството на трафика от различни източници и да се отсеят неефективните.

Услуги за мобилен анализ

За да съберете всички горепосочени данни, не можете да правите без специални инструменти - мобилни услуги за анализ.

Google Analytics- най-разпространената система за анализ, която се различава от другите по това, че е безплатна. Това дава възможност за получаване на всички необходими данни, но изисква внимателна конфигурация.

Вихрушка- платена услуга, но с достъпни цени. Ясният интерфейс и простата настройка улесняват генерирането на отчети и наблюдението на голям набор от показатели.

Микспанел- една от най-удобните и мощни услуги. Но трябва да платите за това - тази система за анализ се счита за най-скъпата. Но ви позволява да получавате статистически данни за почти всички показатели.

Изброените в статията показатели са само основата за практичен мобилен анализ. Индикаторите сами по себе си дават малко полезна информация, основната им стойност е в правилното им тълкуване. В допълнение, тези индикатори са необходими за изчисляване на по-сложни показатели. Изучавайте анализи и се абонирайте за нашия блог, за да не пропуснете нищо.

Оттеглянето на клиенти е като пожарна сирена. Разбирате, че нещо се е объркало, но това знание не ви помага да изгасите пламъка.

За да „диагностицирате“ и разрешите проблема си със задържането, трябва да направите нещо по-сериозно от това просто да разглеждате моделите на печеливши и губещи. Необходимо е да се определи кой напуска, кога го прави и защо. Само тогава можете да управлявате разумно времето си и да направите корекциите, които ще имат най-голямо въздействие върху растежа на вашия бизнес.

Прочетете, за да разберете как да откриете източника на пожара и да го потушите, преди вашият бизнес да изгори до основи.

Вашите данни верни ли са?

Никой няма да отрече, че генерирането на потенциални клиенти играе решаваща роля за успеха на една компания в света. ранна фазаразвитие. Но не ме оставяй добро представянезасенчват проблема с изтичането.

Нека си припомним формулата:

Изтичане = загубени потребители / общ бройпотребители

Нека да разгледаме пример от Profitwell, демонстриращ значението на формулата в реалния свят.

Вертикално: съществуващи клиенти, напускане на съществуващи клиенти, нови клиенти, напускане на нови клиенти, общ брой клиенти, процент на напускане. Хоризонтално: август, септември

Проблемът с churn формулата е, че абсолютно същият режим на работа (добавяне на 5000 потребители на месец) не води до същия резултат - churn rate през септември е по-нисък от този през август. Бързият растеж изкуствено намалява оттока, тъй като новите клиенти, добавяни всеки месец, просто не са имали време да анулират абонаментите си все още.

Промяна дори от една стотна от частта в оттока може да доведе до 25% спад в печалбите, така че определено не искате неточности в подобни изчисления.

Показател #1. Изчислете оттока въз основа на средни стойности

Добрият процент на отлив, изкривен от скока, няма да ви даде обективна картина за това какво върви правилно и какво не. Ето защо има леко модифицирана формула за бързо развиващи се стартиращи компании:

Изглежда ли страшно? Не е толкова трудно да се разбере:

Отлив = брой загубени потребители
∑ = сбор от нови потребители на ден (i=1) в набора от данни (n)
n = брой дни в даден период

Ако потребителите бяха добавени към вашата клиентска база постепенно, средната стойност ще се увеличи и ще има по-голямо въздействие върху месечния ви процент на отлив. Ако клиентите са били добавени към базата данни към края на периода, това няма да наруши процента на оттегляне или да го накара да изглежда по-нисък, отколкото е в действителност.

Благодарение на тази формула ефектът от значително генериране на потенциални клиенти може да бъде балансиран чрез осредняване на данните. Скоковете в растежа няма да изкривят вашите числа или да ви заблудят да мислите, че се представяте по-добре един месец и по-зле следващия месец.

Изравнява ли се изтичането?

Трудно е да се намери по-опасен индикатор от оттока на клиентите, но има такъв. Това е непостоянството на потребителите. Ако не можете да изравните кривата си на задържане, продуктът ви няма завладяваща привлекателност.

Да приемем, че 100 потребители, които са се регистрирали за вашата услуга на 1 януари, имат процент на задържане от 40% до края на месеца. Тази цифра обаче непрекъснато намалява и до края на втория месец нищо не остава от първоначалния брой. Ако имате кохорти или потребители, групирани по дати на абонамент, които се изчерпват почти изцяло и никога не се изравняват, имате сериознопроблеми.

И така, какво означава това за вашия растеж?

Седмични активни потребители (WAU) по месечна кохорта (фиктивни данни). Вертикално: общ брой WAU. Хоризонтално: месечни кохорти

Първоръстът ви няма да намалее. Но като погледнете графиката по-горе, можете да видите, че с течение на времето броят на напускащите потребители ще се увеличи и това в крайна сметка ще забави растежа ви. Ако продължите графиката още надясно, кривата със сигурност ще падне. Потребителите ще напускат вашия уебсайт/приложение с непрекъснато нарастваща скорост и вие ще придобивате нови със същата скорост.

Метрика № 2. Процент на задържане на клиенти за кохорта

Разделете потребителите въз основа на началната дата на използване на вашите услуги и направете кохортен анализ. Трябва да изравните кривата на задържане. Намерете момента във времето (няма значение дали е вторият ден или третата седмица), когато потребителите са спрели да изтичат.

Разгледайте 2 кохортни анализа:

При първия всяка кохорта постепенно започва да изтича, докато не остане никой. Но във втория кривата на задържане се изравнява на 12-ия ден и всяка нова кохорта надгражда това, което е останало от предишната. Ако вашият анализ е подобен на първия, съсредоточете се върху по-ясното съобщаване на стойността на офертата на вашите клиенти ранни стадиизадържане. Само тогава вашата графика на растеж ще изглежда така:

След като сте изравнили кривата си на задържане, можете да инвестирате в ускоряване на процеса. Опитайте се да накарате потребителите да стигнат до този момент „Аха!“ около ден 3, а не около ден 12, когато ще бъде същата степен на задържане Повече ▼потребители.

Каква стойност имат вашите потребители?

Дори и да изгладите кривата, рано или късно потребителите ще започнат да ви напускат. Целта е да решите колко рано е твърде рано и какво може да се направи, за да ги задържите по-дълго.

Има легенда, че докато вашата жизнена стойност на клиент (LTV) е по-висока от вашата цена за придобиване на клиент (CAC), вашата позиция е стабилна. С други думи, докато харчите по-малко за маркетинг от общите приходи, които генерирате от придобити клиенти, всичко е наред.

LTV > CAC = ☺

всичко наред ли е Не.

Тази формула е валидна при две много неточни предположения:

1. Степента на оттегляне е постоянна и
2. Всички потребители в крайна сметка ще напуснат.

Както беше показано в предишната глава, отток не епостоянно, а вие не искате да бъде. Вие работите за непрекъснато подобряване на този показател. За второто предположение се надявате да получите клиенти, които никоганяма да бъдеш изоставен.

Метрика № 3. Обща кохортна печалба

Вместо тази формула Open View Partners, която работи със стартиращи софтуерни фирми в етап на разширяване, излезе с подобрена формула за разбиране на потребителската стойност. Те препоръчват да разгледате нещо, наречено кумулативен кохортен приход (CCR) и да го сравните с CAC. CCR е общата сума на приходите, генерирани от дела на клиентите, които сте придобили за даден период от време (обикновено 12 или 24 месеца).

Годишен CCR = CCR на съответната кохорта през 12-ия месец / общите разходи за продажби и маркетинг през началния месец за дадената кохорта

Новата формула включва период от време. Гарантира, че сравнявате валиденобщата печалба от една индивидуална кохорта със сумата, която харчите, за да я придобиете. Няма място за погрешни предположения и вие получавате истинско разбиране за това къде вие ​​и вашият CAC излизате на рентабилност.

Сравняването на CCR и CAC между кохортите ще ви покаже къде се подобрявате с времето и колко бързо можете да възстановите разходите си за придобиване на клиенти.

Процентите на задържане са важни, но те не разказват цялата история. Факт е, че процесът на напускане на потребител може да отнеме минута, час или дори седмица, след като са взели първоначалното си решение за вашия продукт. Може би той иска да анулира абонамента си, но постоянно забравя за това. Или решава да даде още един шанс на продукта, но нещата не се получават.

Да приемем, че вашата графика на задържане има този обезпокоителен наклон:

Забелязвате рязък спад в задържането, но нямате представа какво се случва. Кривата изглежда се изостря на 14-ия ден... Но дали това се дължи на някакъв ужасен бъг или потребителите просто са си спомнили, че искат да анулират абонамента си?

Метрика № 4. DAU/WAU/MAU

Вместо да разглеждате само задържането, трябва да разгледате анализа на потребителското поведение. Тя е тази, която ще ви обясни кой е активен и кой просто отдели време да се отпише.

За да направите това, трябва да погледнете нивата на вашата активност. В зависимост от естеството на вашия продукт, трябва да обърнете голямо внимание на един от следните показатели:

Ежедневно активни потребители (DAU)

Месечни активни потребители (MAU)

Ако твоят основна стойностзависи от ежедневната употреба (вие популяризирате приложение за съобщения или организатор на работни процеси), тогава вашият фокус е върху ежедневните активни потребители. Ако стойността зависи от по-рядко чекиране, проследете WAU или дори MAU.

Не се случва всички потребители да се събудят една сутрин и да решат да напуснат приложението ви. Изтичането обикновено се предшества от намаляване на активността. Задайте показатели за дейността на вашите потребители и ако не се доближавате до тях, започнете процеса на повторно ангажиране, преди да е станало твърде късно.

Превенция, а не лечение на симптомите

Прилагането на всякакви стратегии за задържане към вашата база може да бъде доста изкушаващо, независимо дали имате проблем с оттеглянето или не. Но това ще ви накара да бъдете разкъсани, постигайки малко като резултат. 4-те показателя, обсъдени по-горе, дават представа как да зададете цели за оттегляне и бързо да предприемете необходимите мерки.

Кога ще започнат да се показват тези показатели? отлични резултати, можете да запретнете ръкави и да се съсредоточите върху извличането на още повече стойност от вашите потребители.

Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой потребители, извършили плащане.

Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой всички потребители, посетили приложението през периода на получените приходи.

Тест на урината за UIA. Концепцията за микроалбуминурия, нейната опасност и основни признаци

Микроалбуминурията е сериозно заболяване, което представлява фатална заплаха за хората в по-късните етапи на прогресия. Такова нарушение може да се установи само ако лабораторни изследванияурина за албумин. Това вещество присъства в човешката кръв, така че появата му в биологичната течност не предвещава нищо добро.

Какво е микроалбуминурия, как може да бъде опасна за здравето на пациента и как да се вземе урина, за да се тества за наличие на албумин? Нека го вземем по ред.

Какво е UIA?

MAU или микроалбуминурия е наличието на албумин в биологичната течност. Той показва наличието на различни (най-често бъбречни) патологии и може да се появи в 5 степени на тежест.

  1. На първия етап микроалбуминът практически не се открива в урината. Това е напълно безсимптомно, тъй като болестта едва започва да се развива.
  2. Начална фаза на развитие. Пациентът продължава да изпитва опасни патологични промени, но нивото на албумин в биологичната течност не надвишава стандартните стойности.
  3. Третата фаза е преднефротична. На този етап заболяването вече може да бъде открито чрез изследване на урината за UIA. Ако е необходимо, се предписват други диагностични процедури, насочени към оценка на функциите на бъбречните филтрационни гломерули.
  4. Фаза на нефроза. Пациентът страда от артериална хипертония и отоци по крайниците и лицето. IN клиничен анализпризнаци на протеинурия, еритроцитурия, появата на креатинин и урея са ясно видими.
  5. Развитие на бъбречна недостатъчност. Пациентът страда от чести пристъпи на артериална хипертония, отокът му практически не изчезва, в анализа на урината присъства протеин, кръвни клетки, частици урея и креатинин. Няма захар.

Пациент със захарен диабет преминава през всички тези етапи на микроалбуминурия. Ако не реагирате навреме на опасни симптоми, тогава, в допълнение към диабетната нефроза, пациентът рискува да изпадне в диабетна кома и това вече представлява пряка заплаха за живота му.

Оптимална производителност и сериозни отклонения

Албуминът в урината може да бъде открит при няколко категории пациенти, а именно:

  • диабетици;
  • хора, страдащи от бъбречни патологии;
  • пациенти с атеросклеротично сърдечно заболяване;
  • ядра.

Нивото на микроалбумин в човешката урина зависи от много фактори. Ако се появи поне един от тях, нивото на веществото може да се повиши рязко. Тези фактори са:

  • прекомерна физическа активност;
  • злоупотреба с протеинови храни;
  • липса на течност в тялото, дехидратация;
  • треска;
  • възпалителни процеси, протичащи в органите на пикочната система;
  • пушене;
  • хипертрофични процеси в миокарда;
  • възпаление на бъбреците;
  • рязко повишаване на нивата на креатинин.

Дневната норма на MAU в урината на всеки човек, независимо от възрастта му, не трябва да надвишава 30 mg. Ако тези показатели са превишени, дори и леко, това трябва да е основа за по-задълбочено изследване на пациента. Така че често такива отклонения показват развитието на нефропатия, която може да се превърне в по-сериозен проблем.

Ако нормата на албумин в урината е превишена 10 пъти, а текущата дневна доза е 300 mg, това показва патологично и много животозастрашаващо увреждане на бъбреците.

Какво показва анализът на урината за UIA и кога е необходим?

Първо, трябва да разберете какъв вид тест на урината за UIA е това. Такова клинично изследване се извършва само ако има определени показания, които ще разгледаме малко по-късно. Използвайки такъв тест, лабораторният техник изчислява количеството албумин и също така открива (или не открива) вещества, които здрави хоране се наблюдава - белтък, захар, червени кръвни клетки и др.

UIA анализът помага да се определи наличието на:

  • захарен диабет;
  • саркоидоза;
  • сериозни нарушения на сърдечно-съдовата система;
  • артериална хипертония;
  • алергии към фруктоза.

Най-честата причина за повишен микроалбумин в урината обаче е захарният диабет. Анализ за откриване на това вещество в урината е необходим, ако пациентът:

  • оплаква се от честа или постоянна болка в областта на гърдите;
  • усеща силен дискомфорт в лявата страна на гръдния кош или дори в целия торс;
  • страда от чести пристъпи на хипертония;
  • чувства обща слабост, летаргия, умора.

В по-късните етапи пациентът може да прояви очевидни симптоми на инсулт. Последствията от заболяването могат да бъдат много опасни, така че ако имате чести замаяност, синкоп, пристъпи на гадене и други симптоми, определено трябва да се консултирате с лекар.

Какъв е правилният подход за събиране на урина за анализ?

Тест на урината за микроалбуминурия може да бъде предписан от ендокринолог, интернист, уролог или кардиолог. При деца семеен лекар или педиатър може да насочи такъв тест. Ако при пациент се открие наличие на албумин в урината, тогава преди да предприемете каквото и да е, той трябва да бъде допълнително изследван. Допълнителните диагностични процедури ще помогнат да се установи причината за заболяването и едва след това да се започне отстраняването му.

Как да вземете тест за урина за микроалбуминурия? Това е важно да се знае, за да се получат верни резултати от клинично изследване на биологична течност. Събирането на урина зависи от целта, за която се извършва.

По този начин урината за MAU се събира 24 часа преди изследването, за да се определи наличието на соли. За да се предотврати замърсяване на пробата различни веществаили частици, закупете специален Пластмасов контейнерза събиране на урина. След това направете следното:

  • изсипете събраната урина в контейнер;
  • дайте контейнера за изследване;
  • изчакайте резултатите и, ако е необходимо, вземете отново биологичната течност.

Как да съберете тест за урина за UIA, ако подозирате развитието на диабет? Необходимо е да се събира дневна урина, след което да се постави на студено място. На следващия ден изсипете 100 мл течност в пластмасов съд, като я смесите с прясна урина. Покрийте контейнера с капак, като се уверите, че затваря плътно контейнера.

Изпращане на контейнер с биологична течностза анализ, не забравяйте да посочите необходимите данни: възраст, тегло, дата на събиране на урина. При необходимост можете да посочите специалиста, който ще интерпретира резултатите, както и вашата дата на раждане.

Що се отнася до това какво трябва да бъде съотношението на албумин към креатинин в урината, тогава дневна норматрябва да е така:

Превишаването на тези стандарти показва сериозни неизправности в тялото. Ако такива аномалии продължат 3 месеца или повече, те често показват хронично бъбречно заболяване.

В допълнение към всичко казано по-горе, трябва да се отбележи, че сериозната патология може да бъде предотвратена само чрез редовно провеждане на превантивни клинични изследвания на урината. При други обстоятелства може да не е възможно да се коригира ситуацията.

MAU DAU ARPU или показатели за трафик, които трябва да знаете

Приложения за мобилни телефониносят пари на тези разработчици, които са в състояние бързо да се адаптират към нуждите на своята аудитория (клиенти). Не е достатъчно да направите полезно приложение, трябва да следите активността на потребителите му, да реагирате своевременно на спадове и увеличения на търсенето и да прилагате адекватна ценова политика. Показателите за ефективност служат за тази цел. мобилни приложения, които ще разгледаме подробно по-долу.

Основни показатели за мобилни приложения

Инсталирането на мобилно приложение става чрез изтегляне на програмата на вашия телефон. Ако клиентът е доволен от приложението, той се превръща в активен потребител. На този етап клиентът трябва да е толкова заинтересован, че да иска да има разширена версия на приложението и да получава допълнително съдържание. Доволният и заинтересован клиент ще е готов да плати допълнително за подобрена услуга. Това е мястото, където приложението започва да носи пари на своя създател.

Лесно е да се види пряка връзка между задоволените потребителски очаквания и преките приходи от приложението. Но как да проследим степента на „удовлетвореност“ на клиента? Това може да стане чрез използване на показатели, които помагат да се разбере какво харесват потребителите и как го оценяват, например повишаване на цените за допълнително съдържание, въвеждане на нови платени функции и т.н.

Метриките се използват в мобилни приложения, както и в игри и стартиращи фирми. Разработчикът може да свърже няколко вида показатели, за да получи най-пълната оценка на потребителското търсене. Препоръчително е да започнете измерванията веднага след като клиентът изтегли приложението за първи път.

Важно е да следите следните показатели:

  1. Източници за инсталиране на приложения. Необходими за оценка на ефективността на маркетинговите канали, които използвате.
  2. Показатели за задържане и ангажираност на потребителите. Показва колко клиенти са стартирали вашето приложение след изтеглянето му. Например PCU показва максималния брой потребители, влезли в приложение наведнъж. ACU е мярка за средния брой едновременни потребители в приложение за определен период.
  3. Брой уникални потребители. Броят на клиентите, които използват приложението редовно.
  4. Сесията е показател. Индикатор за продължителността на престоя на потребителя в приложението.
  5. A/B тестове. Те информират кои бутони е натиснал потребителят и в каква последователност.
  6. Финансови показатели. Изчислете ефективността на приложението и неговата рентабилност. Основните финансови показатели са ARPPU (приход на плащащ потребител) и ARPU (среден приход на потребител).

Индикатори за потребителска активност и ангажираност

За всички разработчици на мобилни приложения е важно да разбират активността и ангажираността на своите потребители. За тази цел се изчисляват показатели като DAU, WAU, MAU, PCU, ACU.

Що за дейност е това и какво означава?

Показателите за активност показват ясно колко клиенти вече са изтеглили и използват приложението. Познаването на тези показатели ви позволява да оцените вашата потребителска аудитория и да анализирате техните заявки. В резултат на това получавате „съвети“ към какви маркетингови тактики трябва да прибегнете. Това е първата стъпка към увеличаване на ангажираността на потребителите и следователно към вашите приходи.

Какво представляват DAU (дневни активни потребители)? Това са ежедневно активни потребители. Показателят показва колко потребители са влезли в приложението на ден. Съответно WAU (Weekly Active Users) са седмични активни потребители. А MAU (месечни активни потребители) са уникални потребители, които посещават приложението поне веднъж месечно. Уникалността на потребителите се определя от ID или вход.

Пикове на посещения и степен на ангажираност

За да получите степента на ангажираност на потребителите за една седмица, трябва да разделите „дневния“ индикатор на „седмичния“ (DAU/WAU). Ако трябва да знаете коефициента на „прилепване“ на потребителите към услуга на месец, ние сравняваме „ежедневните“ и „месечните“ резултати (DAU/MAU).

Искате ли да разберете кога клиентите са най-активни в използването на вашия продукт? Използвайте показател, за да определите броя на потребителите за даден период от време. Проследете показателите за средни и пикови посещения - и направете изводи.

И така, PCU (Peak Concurrent User или „peak online users“) е максималният брой потребители, които са едновременно в приложението. Показателят се измерва на час, месец или година.

В същото време средната стойност е ACU (Average Concurrent User или „среден брой онлайн потребители“). Тук говорим за броя на потребителите, които са в приложението по едно и също време през определен период от време. За какво са тези индикатори? Например, за да определите идеалното време за стартиране на рекламна кампания.

Препоръчваме да водите статистика и да записвате показателите на вашия проект, тогава винаги ще разберете дали клиентите харесват вашето приложение, дали са ангажирани и активни, дали са доволни от вашите цени и кога трябва да промените маркетинговата си стратегия.

Изчисляването на показателите за активност и ангажираност дава възможност за допълнително изчисляване на финансовите показатели ARPU и ARPPU. Последните показват печалбата, получена както от всички потребители, така и отделно от тези клиенти, които купуват платени версии и съдържание.

Налични в Интернет днес различни системианализи, много от тях могат да се използват безплатно. Например, популярни за мобилни приложения услуги на Google Analytics, Flurry и App Annie (все пак App Annie таксува за някои допълнителни показатели).

Финансови показатели

От гледна точка на прогнозиране на печалбата това е най-важната група показатели.

Ключови финансови показатели

  • Брутен – брутен доход за определен период;
  • Приходи – нетни приходи, минус дела на магазина, в който се намира вашето приложение;
  • Плащащ дял – съотношението на броя клиенти, които купуват платени версии, към общия брой уникални потребители. Ако индикаторът намалее, това означава, че на клиентите им е писнало от платено съдържание, време е да го „съживите“ (например, стартирайте нова промоция);
  • Транзакции по потребител или TBU – броят плащания на потребител. Изчислява се като общият брой на плащанията за определен период се раздели на броя на платците.

Как да изчислим печалбата

Познавайки само две прости формулище ви позволи да направите изводи за това колко ефективно е вашето приложение.

Първата формула изчислява средната печалба на клиент за определен период. Този индикатор ARPU (среден приход на потребител) се определя от съотношението на брутните приходи от потребителите към средния трафик на ден/седмица/месец.

Индексът ARPU дава възможност да се разбере колко ефективен е вашият проект като цяло. Все пак говорим за приходи от цялата аудитория на приложението. Индексът зависи, наред с други неща, от вашия ценова политика. Друг индикатор обаче помага да разберете по-добре приемливостта на вашите цени за вашите клиенти, а именно индексът ARPPU (среден приход на плащащ потребител). Това също е определящо за средната печалба на потребител за определен период, само че говорим изключително за плащащи клиенти. Тоест тези, които купуват допълнително съдържание или услуги от вас.

За да се определи индексът ARPPU, брутният доход се свързва с броя на плащащите потребители или PU (броят клиенти, които са платили за допълнително съдържание за определен период).

Благодарение на индикатора ARPPU е лесно да се определи рентабилността на платеното съдържание. Можете също така да забележите реакцията на потребителите при актуализиране на приложението, предлагане на нови услуги или увеличаване на цените.

Разлика между ARPU и ARPPU

Много разработчици срещат трудности в началния етап на оценка на показателите. По-специално, индексите ARPU и ARPPU често се бъркат.

Докато ARPU в крайна сметка показва нетната печалба на потребител, да речем на ден, тогава ARPPU взема предвид само печалбата, която сте получили от плащащи клиенти. Ако в даден ден нито един клиент не е закупил допълнително съдържание, тогава ARPPU за този ден ще бъде нула.

  • ARPU = Приходи / Потребители (нетен доход, разделен на броя на всички потребители)

Всички потребители са взети под внимание. Този индикатор показва колко доходи носи средно един потребител.

  • ARPPU = приходи / плащащи потребители (нетен доход, разделен на броя плащащи потребители)

Само плащащите потребители се вземат предвид. ARPPU показва как потребителите реагират на вашите цени и колко са готови да платят за платено съдържание.

Тъй като има много по-малко плащащи потребители от общия им брой, ARPPU винаги ще бъде по-голям от APRU.

Ако повишите цените, може да имате по-малко плащащи потребители. Плащащ дял – дял на плащащите клиенти. В този случай печалбата от всички клиенти ще се увеличи поради факта, че броят на плащащите клиенти ще намалее след повишаване на цените за допълнително съдържание. Да привлекат по-голям бройплащащи клиенти, трябва да изградите гъвкава и „чувствителна“ ценова стратегия.

Примери за изчисления на ARPU и ARPPU

Да приемем, че имате 2000 потребители и 50 от тях купуват платено съдържание. Доходът на месец е $5000.

Вашите резултати за месец:

  • ARPU = $5000/2000 = $2,5 (тоест един „обикновен“ потребител ви плаща $2,5 на месец);
  • ARPPU = $5000/50 = $100 (т.е. един плащащ потребител ви носи $100 печалба на месец);
  • Плащащ дял = 50 / 2000 = 2,5% (по този начин делът на плащащите потребители е 2,5%);
  • Нека проверим: $2,5 = $100 ×2,5%

Други полезни финансови индикатори

Освен печалбите можете да изчислите и разходите си. Например, определете колко ви струва да привлечете клиенти. За целта има индекс CPI (Cost per Install) – това е цената за инсталиране на приложението. Благодарение на него можете да разберете колко пари са похарчени за привличане на нови клиенти. Този показател се изчислява чрез съотношението на разходите за реклама към броя на инсталиранията на приложението.

Можете също така да определите колко ефективен е вашият проект през целия му „живот“. За да направите това, трябва да вземете предвид индекса LTV (Lifetime Value) - показател за доходност за средния период на използване на приложението от един клиент.

За да изчислите LTV индекса, трябва да умножите приходите на потребител (ARPU) по индикатора средна продължителноступотреба или цял живот.

Вашият проект печеливш ли е? Ако LTV е по-малко от CPI, тогава не е печелившо.

За да подобрите индикатора LTV, трябва да увеличите привлекателността на приложението, да намалите разходите за привличане на нови клиенти и да увеличите цената на платеното съдържание.

Плюсове и минуси на използването на показатели

Например, ще бъде трудно да се разбере дали индикаторът DAU в определен ден е резултат от успешна PR кампания, следствие от прилагане на маркетингова стратегия за привличане на нови клиенти или се дължи на връщане на стари.

Анализът на мобилните приложения помага за изграждането на гъвкав и ефективен модел на взаимодействие с клиентите. Водене на статистика и знания целева аудиторияще гарантира успеха на вашия проект.

Показания, правила за събиране и интерпретация на резултатите от изследване на урината за микроалбуминурия

Изследването на урината за откриване на микроалбуминурия (MAU) се използва широко при диагностицирането на началните етапи на увреждане на бъбречната тъкан.

Важно е количественото определяне на нивото на албумина в урината, което пряко пропорционално отразява степента на увреждане на бъбречния гломерул (основния структурен елементбъбреци).

Микроалбуминурия е екскреция на белтък албумин в урината в количества, надвишаващи физиологичните стойности.

Таблица 1 - Дефиниция на микроалбуминурия. Източник - RMJ. 2010. № 22. С. 1327

Физиологична и патологична албуминурия

Здравият човек отделя малко количество протеинови молекули в урината (до 150 mg/dl), докато съдържанието на албумин в нея е по-малко от 30 mg/dl.

Количеството протеин, отделено в урината, може да варира различно времедни в широк диапазон. Така през нощта отделянето на албумин в урината е приблизително 30-40% по-малко, което е свързано с ниско ниво на съдово налягане и хоризонтално положение на тялото. Това води до намаляване на бъбречния кръвоток и скоростта на филтриране на урината в гломерула.

В изправено положение нивото на отделянето на албумин в урината се повишава, като след физическа активност може за кратко да бъде в границите на mg/l.

Количеството албумин, отделено в урината, може да бъде повлияно от следните фактори:

  1. 1 Храна с високо съдържание на протеини;
  2. 2 Тежък физически труд;
  3. 3 Уринарна инфекция;
  4. 4 Циркулаторна недостатъчност;
  5. 5 Прием на НСПВС (нестероидни противовъзпалителни средства);
  6. 6 Тежка бактериална инфекция, сепсис;
  7. 7 Бременност.

Приемането на антихипертензивни лекарства от групата на АСЕ инхибиторите, напротив, намалява секрецията на албумин.

Степента на отделяне на албумин в урината също може да зависи от възрастта и расата. Анормална екскреция на албумин при липса на доказателства за съпътстваща патология на вътрешните органи се среща при възрастни хора и африканци и често се комбинира с наднормено тегло.

Анализ на урината за UIA - показания за употреба

Микроалбуминурията (съкратено MAU) е най-ранният и надежден признак за увреждане на бъбречната тъкан.

Тъй като е невъзможно да се определи чрез рутинни методи, изследването на урината за микроалбуминурия е включено в стандартите за изследване на рискови пациенти, предимно при пациенти с установена захарен диабети артериална хипертония.

Списък на пациентите, които трябва да бъдат изследвани за микроалбуминурия:

  1. 1 Пациенти с всякакъв вид захарен диабет и история на заболяването повече от 5 години (веднъж на всеки 6 месеца);
  2. 2 Пациенти с хипертония (веднъж на 12 месеца);
  3. 3 Пациенти след бъбречна трансплантация за проследяване на развитието на реакции на отхвърляне;
  4. 4 Пациенти с хроничен гломерулонефрит.

Причини за увреждане на бъбречния гломерул

Сред основните причини за увреждане на бъбречните гломерули и следователно микроалбуминурия са:

  1. 1 Високо нивогликемия. MAU е първият признак на диабетна нефропатия. Основният механизъм за възникване на микроалбуминурия при захарен диабет е хиперфилтрация в бъбречния гломерул и увреждане на бъбречните съдове в резултат на хипергликемия. Ако не се лекува, диабетната нефропатия бързо прогресира, което води до бъбречна недостатъчност и необходимост от хемодиализа. Ето защо всеки пациент със захарен диабет трябва да се подложи на изследване на урината за UIA поне веднъж на всеки шест месеца, за ранно откриване на нефропатия и своевременно лечение.
  2. 2 Високо ниво на систолично налягане. Хипертонията е системно заболяване, което засяга голям бройоргани и системи, включително бъбреците. В този случай MAU е признак за развитие на бъбречни усложнения - хипертонична нефросклероза, която се основава на повишено филтрационно налягане, тубулоинтерстициална фиброза и повишена пропускливост на съдовата стена за протеини. MAU е самодостатъчен рисков фактор за развитието на усложнения на хипертонията.
  3. 3 Наднормено тегло, затлъстяване, метаболитен синдром. От 1999 г. СЗО дефинира микроалбуминурията като един от компонентите на метаболитния синдром.
  4. 4 Хиперхолестеролемия и хипертриглицеридемия, които водят до развитие на генерализирана атеросклероза. MAU в този случай отразява феномена на ендотелна дисфункция и е пряко свързан с повишен сърдечно-съдов риск.
  5. 5 Хронично възпаление на бъбречната тъкан. Появата на MAU (и протеинурия като цяло) е прогностично неблагоприятен признак за прогресия на гломерулонефрит.
  6. 6 Пушене. При пушачите екскрецията на албумин в урината е приблизително 20-30% по-висока (Nelson, 1991, Mogestein, 1995), което се свързва с никотиново увреждане на съдовия ендотел.

Метод на определяне

Патологичната албуминурия не се открива чрез рутинни методи за изследване на урината, например чрез киселинно утаяване.

Като се има предвид значителната дневна вариабилност в екскрецията на албумин в урината, само откриването на MAU в два или три последователни теста на урината е диагностично значимо.

За скрининг на урина за UIA е допустимо да се използват специално проектирани тест ленти, но в случай на положителен тест с помощта на бързи тестове е необходимо да се потвърди патологичната албуминурия с помощта на методи, които позволяват определяне на концентрацията на албумин.

Полуколичествената оценка се извършва с помощта на специални ленти - лентови тестове, където има 6 степени на концентрация на албумин в урината („не се открива“, „следи“ - до 150 mg/l, повече от 300 mg/l, 1000 mg /l, 2000 mg/l и повече от 2 хиляди mg/l). Чувствителността на този метод е около 90%.

Количественото определяне се извършва с помощта на:

  1. 1 Определяне на съотношението на креатинин и албумин (C/A) в урината;
  2. 2 Директен имунотурбидиметричен метод. Методът ви позволява да оцените концентрацията на албумин чрез мътността на разтвора, получен след взаимодействието на протеина със специфични антитела и утаяването на имунни комплекси.
  3. 3 Имунохимичен метод с помощта на системата “HemoCue” (имунохимични реакции с използване на античовешки антитела). Комплексите албумин-антитяло водят до образуването на утайка, която впоследствие се улавя от фотометър.

Как да съберем материал за изследване?

Събирането на урина за изследване не изисква предварителна подготовка.

Правила за събиране на материал:

  1. 1 Събирането на урина се извършва в продължение на цял ден (от 08.00 на първия ден до 08.00 на втория ден), първата порция урина трябва да се излее в тоалетната.
  2. 2 Цялата урина, отделена за 24 часа, се събира в един контейнер (стерилен). През деня контейнерът трябва да се държи в него готино мястопри липса на слънчева светлина.
  3. 3 Задължително се измерва дневното количество урина и резултатът се записва в издаденото направление за изследване.
  4. 4 След това урината се смесва (това е необходимо, тъй като протеинът може да се утаи на дъното на буркана!) И се изсипва в стерилен съд в обем от около 100 ml.
  5. 5 Контейнерът се доставя в лабораторията възможно най-скоро.
  6. 6 Цялата урина, събрана на ден, не е необходимо да се изпраща в лабораторията.
  7. 7 Тъй като отделянето на албумин зависи от височината и теглото, тези параметри ТРЯБВА да бъдат записани в издаденото направление. Без тях урината няма да бъде приета за изследване.

Какво да направите, ако се открие микроалбуминурия?

Ако, освен микроалбуминурия, не е идентифицирана друга патология на вътрешните органи, тогава е препоръчително да се проведе допълнителна диагностика, за да се изключи захарен диабет и хипертония.

За целта е необходимо 24-часово проследяване на кръвното налягане и тест за глюкозен толеранс.

При пациенти с MAU и предварително диагностициран захарен диабет и/или хипертония трябва да бъдат постигнати следните лабораторни критерии:

  1. 1 Холестерол<4,5 ммоль/л;
  2. 2 Триглицериди (TG) до 1,7 mmol/l;
  3. 3 Гликиран хемоглобин до 6,5%;
  4. 4 Систолично налягане<130 мм.рт.ст.

Това спомага за намаляване на смъртността от сърдечно-съдови усложнения с 50%. При пациенти с диабет тип 1 показателите са малко по-различни и са:

  1. 1 Гликиран хемоглобин< 8,0%;
  2. 2 Кръвно налягане<115/75 мм.рт.ст;
  3. 3 Холестерол до 5,1 mmol/l;
  4. 4 Триглицериди до 1,6 mmol/l.

Предотвратяване на UIA

За да се предотврати увреждане на бъбречната тъкан, трябва да се спазват няколко правила:

  1. 1 Системно проследяване на глюкозата на гладно - нормалните нива са 3,5 - 6,0 mmol/l.
  2. 2 Ежедневно проследяване на кръвното налягане, което не трябва да надвишава 130/80 mmHg.
  3. 3 Тримесечно проследяване на показателите на липидния профил - при високи нива на холестерол и триглицериди се получава не само образуването на атеросклеротични плаки, но и увреждане на бъбречната тъкан;
  4. 4 Напълно се откажете от пушенето и никотиновите аналогови цигари. Никотинът е опасен за всички кръвоносни съдове в човешкото тяло, включително съдовете на бъбреците. Рискът от развитие на протеинурия при пушачи е приблизително 21 пъти по-висок, отколкото при непушачи.

Какво е Мау?

Но най-често при котките означава, че имат нужда от противоположния пол. Е.. Мисля, че можете да се досетите сами))

Материали от Wikipedia - свободната енциклопедия

СЪЩЕСТВУВА ПОРОДА КОТКИ (ЕГИПЕТСКИ), НАРЕЧЕНА „МАУ”

Котките са любимци на египтяните от дълго време. В древността те са символизирали боговете Ра и Баст. Породата Мау е местна, дошла е при нас от Древен Египет, а името й на египетски означава „котка“. Египетските жени се появяват в Европа в средата на 50-те години на 20 век, а малко по-късно - в САЩ.

Какво е мау

общинска аптечна институция

масиран въздушен удар

Международна асоциация на университетите

образование и наука, организация

Речник: С. Фадеев. Речник на съкращенията на съвременния руски език. - Санкт Петербург: Политехника, 1997. - 527 с.

Украински международни авиолинии

Московско артилерийско училище

военни, история, Москва, образование и наука

Речник: Речник на съкращенията и абревиатурите на армията и специалните служби. Comp. А. А. Щелоков. - М .: Издателска къща AST LLC, Издателска къща Geleos CJSC, 2003. - 318 с.

Московски антимонополен отдел

Московска академия по управление

Москва, образование и наука

Московски авиационен център

Речник: Речник на съкращенията и абревиатурите на армията и специалните служби. Comp. А. А. Щелоков. - М .: Издателска къща AST LLC, Издателска къща Geleos CJSC, 2003. - 318 с.

общинска автономна институция

например: MAU NGSP

маркетинг и управление на кризи

полиядрени ароматни въглероди

модифициран азотен въглерод

"Московски авиационни услуги"

"Международно летище Уфа"

авиация, Уфа, организация

Речник на абревиатурите и съкращенията. академик. 2015 г.

Вижте какво е „MAU“ в други речници:

UIA - има няколко значения: Съдържание 1 Фамилия 2 Съкращения 3 Други 4 Източници ... Wikipedia

Мау - Мау, Владимир Александрович Заявката „МАУ“ се пренасочва тук; вижте и други значения. Владимир Александрович Мау Дата на раждане: 29 декември ... Wikipedia

Мау - междун. мяу Chetyum "mau" eIo. Mau, maur sikIush, kIusherykor zynapts, cheu tsepkyyr zigyogu, zygu tsIykIur IeshIul, zil'e tsIykIur zimazh, pyramyzhyr zizhiau, chyg zhaui chIemykh, unem ehesh dogs esho, uaer kIyeu eukIy, tsygy или kIyeu ekuzy... Adygabzem izehef thickyIal

Mau V. - Заявката „MAU“ се пренасочва тук. Вижте също и други значения. Владимир Александрович Мау (роден на 29 декември 1959 г. в Москва) руски академичен икономист. От 2002 г. е ректор на Академията за национално стопанство към руското правителство. Съдържание 1... ...Уикипедия

Mau V. A. - Заявката „MAU“ се пренасочва тук. Вижте също и други значения. Владимир Александрович Мау (роден на 29 декември 1959 г. в Москва) руски академичен икономист. От 2002 г. е ректор на Академията за национално стопанство към руското правителство. Съдържание 1... ...Уикипедия

æmauædz - z.b.p., min ... Правописен речник на осетински език

MAU - блок за поглъщане на масло масивен въздушен удар Международна асоциация на университетите Московска академия по управление Московски авиационен център Московска антимонополна дирекция ... Речник на съкращенията на руски език

UIA (значения) - UIA има няколко значения: Съдържание 1 Фамилия 2 Съкращения 3 Други 4 Източници ... Wikipedia

Мау (окръг) - Mau английски. Мау Държава Индия Статус на окръг Част от щата Утар Прадеш ... Уикипедия

Мау Мау - (Кения). въстание. Етимологията на думата не е достоверно изяснена. Терминът е използван за първи път на процеса срещу група бунтовници през май 1950 г. и не е използван от самите партизани. На първия етап () селското протестно движение... ... Тероризъм и терористи. Исторически справочник

Тест на урината за UIA

Когато човек има здравословни проблеми или въпроси, свързани със състоянието му, той първо търси отговори в интернет и едва след това отива при лекар за съвет и помощ, въпреки че по-правилно е обратното. В крайна сметка лекарят не само ще проучи симптомите, но и ще ви насочи към лабораторни изследвания. Едно от изследванията, което се извършва за поставяне на правилната диагноза, е изследването на урина за микроалбуминурия. Това е, което ще бъде обсъдено в тази статия.

Какво представлява това изследване и защо се провежда?

Тестът за урина за Mau е определяне на количеството албумин в него. Защо го правят? Работата е там, че албуминът е един от протеините, които са част от кръвта. А „микроалбуминурия“ е неговата загуба или ниска концентрация. Когато бъбреците функционират добре и няма аномалии, тогава албуминът е стабилен и количеството му в урината е много ниско. Когато резултатите от изследването показват, че има загуба на албумин в кръвта и той се съдържа в повишена доза в урината, това е признак на бъбречна дисфункция, вероятно началото на първия стадий на атеросклероза или ендотелна дисфункция.

Дори леко превишаване на нормата в концентрацията на албумин в урината показва началото на промени в кръвоносните съдове, което изисква по-задълбочена диагноза и незабавно лечение.

Защо възниква микроалбуминария (MAU)?

Превишаването на нормалното ниво на протеин в урината може да възникне по няколко причини. Има фактори, които влияят върху еднократното освобождаване, така че когато се постави диагноза, урината се дава на Мау няколко пъти в продължение на три месеца. Излишъкът се счита за количество албумин от 30 до 300 mg на ден. Такова освобождаване може да възникне в резултат на:

  • ядене на храни с високо съдържание на протеини;
  • тежък физически труд;
  • силни спортни натоварвания;
  • повишаване на телесната температура.

Индикаторите също зависят от пола, расата и региона на пребиваване на пациента.

Смята се, че MAU най-често се появява при хора, които страдат от проблеми с наднорменото тегло, инсулинова резистентност, които пушат много и имат проблеми с левокамерна хипертрофия или дисфункция. Тази диагноза се диагностицира предимно при мъже и възрастни хора.

За да се получи надежден резултат, тестът Mau не може да се направи по време на инфекциозно заболяване, включително ARVI, при повишена телесна температура, треска, след физическо натоварване, в състояние на умора или след хранене.

Ако резултатите показват увеличение на протеина в урината, това може да означава следните заболявания или промени в тялото:

  • диабет;
  • артериална хипертония;
  • гломерулонефрит;
  • дисфункция на сърдечно-съдовата система;
  • бременност;
  • хипотермия;
  • саркоидоза

Най-често микроалбуминарията се появява в резултат на захарен диабет.

Също така, повишаването на албумина в урината може да показва развитието на сърдечно-съдови заболявания, които се провокират от диабет тип I и тип II.

Симптоми на микроалбуминурия

Тази патология има свои собствени етапи на развитие. В началния етап пациентът не усеща промени в тялото и симптоми на заболяването, но съставът на урината му вече се променя, тестовете вече показват увеличение на количеството протеини, което в началния етап се поддържа в рамките на 30 mg на ден. С по-нататъшно прогресиране човекът развива пренефротичен стадий. Количеството албумин в урината се увеличава до 300 mg, наблюдава се повишаване на кръвното налягане и бъбречната филтрация се увеличава.

Следващият етап е нефротичен. Освен с високо кръвно, то е съпроводено и с подуване. В допълнение към високата концентрация на протеин, съставът на урината съдържа и червени кръвни клетки и се наблюдава повишаване на нивото на креатинин и урея.

Последният етап е бъбречна недостатъчност. Симптомите му:

  • често повишаване на кръвното налягане;
  • постоянно подуване;
  • голям брой червени кръвни клетки в урината;
  • ниска скорост на филтриране;
  • голямо количество протеин, креатинин и урея в урината;
  • липса на глюкоза в урината.
  • Инсулинът не се отделя от бъбреците.

Всички тези признаци могат да показват развитието на сърдечна патология. По това време може да се появи болка зад гръдната кост, която излъчва към лявата страна на тялото. Всичко това е придружено от повишаване на холестерола.

Правила за събиране на урина за микроалбуминурия (MAU)

За да бъдат надеждни данните от лабораторните изследвания, е необходимо да се спазват основните правила за събиране на урина за UIA анализ. Така че, на първо място, трябва да се подготвите. Един ден преди тестовете зеленчуците и плодовете, които променят цвета на урината, са напълно изключени от храната - това са моркови, ягоди, черници, касис и други. Второ, преди събиране на урина е необходимо външните гениталии да се измият добре с антибактериален сапун. Трето, материалът за анализ се събира сутрин, веднага след събуждане. В никакъв случай този тест не трябва да се дава на женската половина по време на менструация.

Трябва да се погрижите и за бурканите с урина. Идеалният вариант е специален пластмасов контейнер, който се продава в аптека. Но ако нямате такъв, можете да вземете всеки пластмасов или стъклен съд с капак, да го измиете добре, да го изсушите и да го третирате със спирт преди употреба. Около сто милилитра материал са достатъчни, за да се извърши анализ на Mau. След събирането материалът трябва да бъде изпратен в лабораторията в рамките на един или два часа.

алцекс

Какъв е нашият живот? Игра!

DAU - Daily Active Users - броят на уникалните потребители, влезли в приложението през деня.

WAU - Weekly Active Users - броят на уникалните потребители, влезли в приложението през седмицата.

MAU - Месечни активни потребители - броят на уникалните потребители, влезли в приложението през месеца.

PCU - Peak Concurrent User (Peak Online Users) - максималният брой потребители едновременно в приложението. Измерено за определен период от време (час/ден/седмица/месец/година)

ACU - Average Concurrent User - средният брой потребители едновременно в приложението. Измерено за определен период от време (час/ден/седмица/месец/година)

ARPPU - среден доход на плащащ потребител (среден акаунт на плащащ потребител) - среден доход на плащащ потребител. Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой потребители, извършили плащане.

ARPU - Average Revenue Per User (Average Account Per User) - среден доход на потребител. Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой всички потребители, посетили приложението през периода на получените приходи.

Правилото е следното: всички показатели на уеб проект трябва да бъдат изчислени, въведени в системата за статистика и анализирани.

  • DAU (Daily Active Users) - дневна аудитория - броят на уникалните потребители, посетили проекта на ден.
  • WAU (Week Active Users) - седмична аудитория.
  • MAU (Month Active Users) - месечна аудитория.
  • ARPU (среден приход на потребител) - среден акаунт - колко плащат потребителите средно (приход за време T, разделен на броя потребители за същото време).
  • ARPPU (среден приход на плащащ потребител) - средната сметка на плащащ потребител (приход за време T, разделен на броя плащащи потребители за същото време).

    Някои комбинации от основни индикатори могат да предоставят косвени характеристики:

  • DAU/WAU е седмичният коефициент на потребителска „привързаност“ към услугата.
  • DAU/MAU е месечният коефициент на потребителска „привързаност“ към услугата.
  • групи потребителска активност (например по брой посещения на седмица)
  • региони (държави, градове и др.)

    Индикатори за ефективност на играта: Активни потребители (DAU/WAU/MAU)

    Издава: Александър Семенов

    Публикацията е публикувана като част от поредица от материали за игрови показатели от App2Top.ru и devtodev. Статиите са разделени по сезони, всеки от които е посветен на определена тема. Вторият сезон се казва "Users". В него говорим за онези бизнес показатели, които отразяват ефективността на приложението по отношение на работата с аудиторията.

    Аудиторията на проекта се попълва с нови потребители всеки ден. Някои от тях бързо губят интерес, някои понякога си спомнят приложението, а някои го използват редовно. И вероятно всеки ден представители на всички тези сегменти влизат в приложението. Днес ще говорим за тях – активните потребители.

    Активни потребители са тези, които са имали поне една сесия по време на периода на проучването. Тези интервали могат да бъдат различни, но най-често те изучават дневната, седмичната, а също и месечната аудитория на проекта. И тези индикатори имат установени имена:

    • DAU – брой уникални потребители на ден (ежедневно активни потребители);
    • WAU – брой уникални потребители на седмица (седмично активни потребители);
    • MAU – брой уникални потребители на месец (активни потребители на месец).

    В същото време можете да правите подобни изчисления за всякакви други периоди, ако отговарят по-добре на изискванията на компанията. Например, обобщавайки резултатите от изминалата година, можете да изчислите годишната аудитория на проекта и да я сравните с предходни години, за да оцените динамиката.

    Струва си да се отбележи, че WAU за конкретна седмица не е сумата от DAU за 7 дни, тъй като говорим за уникални потребители. Например, едно от тях може да влезе в приложението в понеделник и вторник и то ще се окаже както в DAU за понеделник, така и в DAU за вторник. Но в рамките на една седмица (от понеделник до неделя) ще се брои само 1 път.

    По същия начин MAU не е сумата от 4 WAU и 30 DAU. От изчислителна гледна точка тези показатели не са свързани помежду си и се изчисляват отделно.

    За да разберем по-добре тези показатели, нека ги изчислим с пример.

    Да кажем, че имаме данни за посещения на приложения от различни потребители за 2 седмици. В този случай няма значение колко пъти на ден потребителят е влизал в проекта, тъй като той все още ще бъде един уникален посетител.

    Дните, в които потребителите са имали достъп до приложението, са маркирани в синьо.

    И така, нека първо изчислим DAU за 1-ви, 2-ри, 5-ти и 10-ти ден. За да направите това, трябва да знаете колко уникални потребители са имали достъп до приложението в наши дни:

    • Ден 1 DAU = 2 (потребители 1 и 4);
    • Ден 2 DAU = 3 (потребители 2,4,5);
    • Ден 3 DAU = 3 (потребители 2,3,4);
    • Ден 10 DAU = 0 (никой не е влизал в приложението тези дни).
    • през първата седмица (от 1-ви до 7-ми ден) е равен на 5 - всички потребители са влезли в проекта;
    • през втората седмица (от 8-ия до 14-ия ден) този индикатор вече е 3 - първият и вторият потребител не са правили сесии.

    Можете също така да изберете произволна седмица, например от 3-тия до 9-ия ден, след което WAU ще бъде равно на 4.

    В нашия пример участваха само 5 души, но в реален проект ще има хиляди, стотици хиляди, милиони потребители, които посещават продукта ежедневно. А начинът, по който влизат в приложението, говори за неговата стабилност, качество и мащаб.

    Освен това Активните потребители е метрика, която има смисъл да се проследява в реално време, защото ако нещо се счупи в приложението или на сървъра и потребителите не могат да използват продукта, тази метрика веднага ще бъде засегната. За такъв контрол можете да групирате потребителите не по дни, а по часове или дори 10-минутни интервали.

    Между другото, активните потребители, които в момента са в приложението, са отделен показател, който има собствено име. Най-често това е Users online, но можете да срещнете и съкращения като CCU (concurrent users) - потребители, които са в приложението в определен момент и PCCU (peak concurrent users) - максимален брой потребители едновременно в приложението.

    Средният CCU отразява добре мащаба на проекта и PCCU е много важен при планиране на натоварването на сървърите.

    Динамиката на активните потребители може да се променя не само в рамките на деня, тя може постепенно да се увеличава или намалява месец след месец. И е много важно да го контролирате. Сегментирането помага за опростяване на анализа на промените в броя на активните потребители. Благодарение на него можете бързо да разберете кой сегмент от потребители е отговорен за промяната в индикатора.

    Ето някои опции за сегментиране на вашата активна аудитория.

    • плащам / не плащам
    • направи само 1 плащане / направи повторни плащания

    По дата от инсталирането:

    • 1 ден / 2-7 дни / 8-14 дни / дни / дни / 60+ дни

    По честота на посещения:

    • всеки ден / 4-6 пъти седмично / 1-2 пъти седмично / веднъж месечно или по-рядко

    Можете също да разделите по държава, по устройство, операционна система, по персонализирано събитие (т.е. разделете аудиторията на потребители, които са извършили и не са извършили това или онова действие).

    Последната опция за сегментиране може да се използва, ако приложението има някакво ключово събитие, което е важно за пълнотата на игровото изживяване или създаване на правилното първо впечатление за продукта (например завършване на урок, N нива в игра или влизане в магазин).

    След като идентифицирате сегмента, който изпитва спад в активните потребители, ще бъде по-лесно да потърсите възможната причина за проблема.

    Ето какво може да се случи:

    Първо, броят на активните потребители в Русия започва да намалява, в същото време броят на посетителите от Япония се увеличава и те компенсират спада в друга страна. Ако погледнем само общата графика на DAU, едва ли ще забележим промени в динамиката. И едва по-късно, когато броят на активните потребители в Русия спадне още повече, ще видим това на общата графика. Междувременно вече е минало доста време, което може да се използва за намиране и отстраняване на причината за падането.

    Друга статистическа аномалия потвърждава важността на сегментирането: Парадоксът на Симпсън. Проявата му се вижда най-добре с пример.

    Нека вземем 4 държави от предишния пример и приемем, че превръщането в покупка в тях е както следва:

    И ето какво се случва:

    • конверсията в Русия (4,85%) е по-висока от конверсията в Япония (4,44%);
    • Конверсията в Обединеното кралство (7,08%) е по-висока от конверсията в Китай (6,98%);
    • общата конверсия на европейските страни (5,8%) е по-малка от конверсията на азиатските страни (6,5%).

    Това още веднъж подсказва, че сегментирането може да даде напълно различни резултати от общата статистика на индикатора.

    Между другото, понякога, когато гледате диаграма на DAU, не винаги можете ясно да определите тенденцията, но групирането по седмици или месеци (преобразуване на диаграмата в WAU и MAU) го прави по-очевидно.

    Самият показател за активни потребители със сигурност е важен за проекта, но освен това той е свързан и с други финансови и поведенчески показатели.

    На първо място, активните потребители се влияят от броя на новите потребители - колкото повече са и колкото по-бързо и по-стабилни идват в проекта, толкова по-бързо расте аудиторията.

    Вторият не по-малко важен индикатор е Retention, който показва как потребителите се връщат към проекта. Ако доведете нови потребители към проекта, които няма да се върнат към него, те няма да попълнят аудиторията и такова привличане няма да има ефект. Важно е потребителите да се заинтересуват от продукта, така че те да искат да се върнат. И колкото повече са, толкова по-голяма ще бъде активната аудитория.

    Можете да имате добри нива на задържане в приложението си, но с малък брой нови потребители аудиторията ще расте много бавно. И обратното, ако има добър приток на нови потребители и ниско задържане, тогава повечето от тях ще напуснат проекта, което също няма да увеличи аудиторията.

    И колкото по-голяма е аудиторията на проекта, толкова повече потенциални платци има сред него. В края на краищата именно в тази последователност потребителите започват да плащат:

    Нови потребители → Активни потребители → Плащащи потребители

    Между другото, важно е потребителят да остане активен в продукта след извършване на първото плащане, защото това ще увеличи шансовете той да направи повторни покупки.

    По този начин активните потребители пряко пропорционално засягат доходите:

    Приходи = Активни потребители * Плащащ дял * ARPPU

    Броят на активните потребители е един от най-важните показатели за даден продукт, който косвено показва неговия успех, съчетавайки както качеството на привличане на нови потребители, така и метриките за задържане, влияещи пряко върху приходите. Следователно, когато анализирате активните потребители, трябва да обърнете внимание и на скоростта на нарастване на аудиторията, тъй като този показател е един от най-положителните признаци за активно развитие на продукта.

  • Публикации по темата