Ce trebuie făcut dacă este detectată microalbuminurie? Ce este acest studiu și de ce este efectuat

Datorită aplicației mobile, întrebările de implicare a utilizatorului în căutarea unui produs sau serviciu pe desktop sunt eliminate, devine posibil să „locuiești cu utilizatorul” 24 de ore pe zi, cât mai aproape de el, în chiar inima gadgetului său. Dar atunci când un dezvoltator are o aplicație mobilă în mâinile sale, este configurat un proces de afaceri și chiar și un plan media pentru promovare este gata, apare o întrebare logică: „Cum să urmăriți performanța?” și nu mai puțin important: „Ce valori să folosești?”. În această postare, vom răspunde la a doua întrebare.

Care este cea mai bună modalitate de a configura un sistem de urmărire pentru a funcționa cu o aplicație mobilă? Clienții care contactează Netpeak pentru a-și promova aplicația (în cadrul ) pun adesea această întrebare. Ei bine, cel mai simplu mod este să lucrezi cu native pentru toți Google Analytics. Cinci argumente foarte importante pentru a lucra cu Google Analytics:

  1. Este gratuit.
  2. Vă permite să utilizați remarketingul pentru a vă păstra publicul.
  3. Implementat cu ușurință folosind Google Tag Manager.
  4. Interfață accesibilă și ușor de înțeles.
  5. Vă permite să configurați analize pe mai multe dispozitive.

Să ne concentrăm pe metricile care arată comportamentul audienței, interacțiunea utilizatorului cu aplicația și, bineînțeles, profitul din aplicație.

Arătați comportamentul publicului

metrica MAU/DAU

MAU/DAU (utilizatori activi lunar / utilizatori activi zilnic) este afișat în GA în raportul Utilizatori activi. Valoarea arată frecvența interacțiunii utilizatorului cu aplicația. Este încă în versiune beta, dar funcționează deja. Puteți compara activitatea pe zi (DAU), săptămână, 14 zile și lună (MAU).

Harta comportamentului

Raportul arată modul în care utilizatorul interacționează cu conținutul dvs. Vă permite să vedeți pe ce ecran părăsește aplicația sau care secțiune este cea mai populară din aplicația dvs.

Valoarea „Eșecuri și erori”

„Accidentări și erori” - un raport despre erorile din aplicație. Afișează cele mai frecvente erori tehnice, le grupează în funcție de versiune în aplicație. Această măsură a ajuns în această secțiune datorită faptului că eșecurile sunt detectate de anumite comportamente ale utilizatorilor. În Google Analytics, raportul se află și în secțiunea Comportamentul publicului.

Durata medie a sesiunii și adâncimea de navigare

Acestea sunt rapoarte din secțiunea „Segmente de public” care vă permit să evaluați implicarea utilizatorilor în produsul dvs.

Ce este un „utilizator implicat”? Exista diferite variante raspuns. Chamath Palihapitiya de la Facebook consideră ca principal criteriu adăugarea a 7 prieteni în 10 zile de la momentul înregistrării. Nabeel Hyatt de la Zynga vorbește despre reținerea D1 - câți utilizatori s-au întors a doua zi. Analiștii de la Flurry au construit o întreagă matrice de implicare, care a ținut cont de dependența de frecvența de utilizare pe săptămână și de procentul de utilizatori care continuă să folosească aplicația după 90 de zile.

Afișați interacțiunea utilizatorului cu aplicația

Metrica „Număr de instalații”

Numărul de instalări din surse de trafic plătite, cum ar fi Google Ads. Poate părea ciudat, dar parametrul „Utilizatori noi” este numărul de instalări din sursă. Odată cu lansarea URL Builder, a devenit posibilă colaborarea cu alte surse de trafic. Spre deosebire de contextul obișnuit, cea mai mare parte a traficului provine din campaniile de display. În consecință, trebuie să depuneți eforturi pentru a elimina site-urile de calitate scăzută. Sute de instalații de pe o platformă de trafic se pot dovedi a fi „suflete moarte”:

Rata de abandon (raportul dintre utilizatorii care au părăsit publicul activ lunar) și Rata de returnare (raportul dintre utilizatorii care revin și audiența lunară) în GA sunt reprezentate de raportul Nou și Retur. Acest raport arată procentul de utilizatori noi în aplicație și procentul celor care au folosit-o în mod repetat. Aceste date vă ajută să evaluați importanța lansării unor instrumente precum remarketingul și notificările push.

Valoarea „Timp de cumpărare”

Timpul de cumpărare este o măsură importantă atunci când lucrați cu un public. Arată ce procent de utilizatori fac o achiziție imediat, precum și cât timp durează pentru restul. Raportul vă ajută să înțelegeți cum să configurați corect lucrul cu remarketingul vizitatorilor aplicației.

Valoarea „Număr de tranzacții”

Acesta este un raport standard din secțiunea Comerț electronic din Google Analytics. Trebuie să implementați SDK-ul separat, dar totul este simplu și clar. Poate fi configurat pentru orice achiziție în aplicație.

Valoarea „Număr de înregistrări”

O altă măsură importantă, mai ales dacă înregistrarea în aplicație este plătită. Configurat prin injectarea codului și configurarea unui eveniment.

Valoarea „Valoarea totală”

Acest raport este încă în versiune beta. Folosind această valoare, puteți urmări modul în care valoarea clientului (parametrul „Venituri”) și interacțiunea cu acesta (parametrii „Vizualizări ale aplicației”, „Obiective atinse”, „Sesiuni” și „Durata sesiunii”) s-au schimbat în termen de 90 de zile de la prima vizită.

metrica ARPU

ARPU (venitul mediu per utilizator) este venitul mediu per utilizator. O valoare utilă, dar nu există un raport corespunzător în Google Analytics și astfel de rapoarte nu au fost încă găsite în alte sisteme. Cu toate acestea, este corect să spunem că majoritatea aplicațiilor nu au achiziții în aplicație în principiu sau nu necesită un abonament plătit. Dacă mai trebuie să calculați ARPU, atunci va trebui să o faceți manual, conform formulei:

ARPU = PR/N, unde: PR este venit recurent (venit lunar din abonamente plătite); N este numărul de abonați plătiți.

Cum să alegi setul potrivit de valori?

Să presupunem că munca ta cu aplicația se concentrează inițial pe numărul de instalări, iar KPI-urile principale sunt aceleași cu cele din cazul nostru. În acest caz, vă recomandăm să vă concentrați pe următoarele valori:

  • numărul de instalări și conversii din aplicație;
  • utilizatori activi;
  • durata medie a sesiunii;
  • adâncimea de vizualizare.

Cu toate acestea, fiecare proiect ar trebui abordat individual din cauza diferenței de intrări. Împărtășiți-vă poveștile în comentarii, vom încerca să vă ajutăm.

Sfat: utilizați aplicația mobilă Google Analytics pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă cu produsul dvs. Aplicația este disponibilă pentru Android și iOS.

Până acum, nu este necesar să spunem că Google Analytics este cel mai convenabil sistem de urmărire a aplicațiilor în comparație cu popularul AppsFlyer sau Adjust, dar vă permite să evaluați rolul canalului și investiția în acesta, atitudinea utilizatorului față de produs. și erori critice, creșterea utilizatorilor activi și perspectivele proiectului și, cel mai important, profitabilitatea aplicației.

  • Obține link
  • Facebook
  • Stare de nervozitate
  • pinterest
  • E-mail
  • Alte aplicatii

Am întâlnit pentru prima dată valorile DAU / MAU când au fost menționate în contextul jocurilor de pe Facebook în 2009. Și deși, sunt sigur, jucătorii serioși au încetat de mult să se bazeze pe acestea metrici de creștere Cu toate acestea, pentru mulți agenți de marketing, acestea s-au dovedit a fi foarte atractive.

Astăzi vom vorbi despre motivul pentru care aceste valori sunt atât de atractive și periculoase în același timp.

Să începem cu definiția lor.

DAU (Utilizatori activi zilnic) este câți clienți (unici) au folosit serviciul dvs. (de obicei - conectați) într-o anumită zi.
MAU (Utilizatori activi lunari) este câți clienți (unici) au folosit serviciul dvs. în ultima lună (sau ultimele 30 de zile).
DAU/MAU aceasta este ceea ce % dintre clienții noștri (unici). re a folosit serviciul dvs. pentru perioada respectivă. Aceasta este așa-numita „lipiciune”.
Ce sunt pro utilizarea lor?

Primul: este foarte ușor să calculezi astfel de metrici. În DAX, calculele ar putea arăta astfel.
:=
DISTINCTCOUNT ( tbl_users )
:=
CALCULATI(,
DATESINPERIOD ( Calendar, MIN ( Calendar ) , -30 , DAY ) )

Al doilea: multe companii sunt închise și nu își deschid valorile (de exemplu, ARPU sau LTV). Dar, pe de altă parte, prin instrumente de inteligență competitivă, este relativ ușor să evaluezi dimensiunea audienței unui concurent și să compari ratele de creștere cu ratele sale de creștere.

De fapt, aici se termină atractivitatea acestor valori.

Ce sunt riscuri utilizarea lor?

(1) DAU este o măsurătoare de creștere în mare măsură volatilă și nu explică deloc ce cauzează această creștere.

  1. acesta este rezultatul PR-ului, când v-au atras atenția mai multe publicații de specialitate cunoscute?
  2. este rezultatul marketingului în care au fost aduși o mulțime de clienți „noi” datorită lansării unei noi campanii de marketing pentru achiziții?
  3. este rezultatul marketingului în care o mulțime de clienți „vechi” revin din cauza unei campanii de marketing de retenție?
După cum puteți vedea, factorii pot fi foarte diferiți.

Primul factor de creștere în general extern(nu l-ai influențat). Prin urmare, este imposibil să se bazeze pe stabilitatea unui astfel de rezultat.

Al doilea și al treilea factor de creștere, deși intern(rezultatul eforturilor dvs.), dar natura acestor factori este diferită. Aceasta înseamnă că stabilitatea rezultatului în timp va fi diferită.

(2) DAU/MAU-urile sunt adesea văzute ca un proxy pentru evaluarea mecanismului intern de reținere al serviciului dvs. Cu toate acestea, nici acesta nu este cazul.

Autentificarea utilizatorului de obicei nu se corelează bine cu acțiunea țintă. De obicei, imaginea creșterii explozive arată astfel.

Sursa: amplitude.com

Deși creșterea DAU este încă în curs, fluxul de ieșire crește deja mult mai rapid. Prin urmare, revenirea la poziția inițială este doar o chestiune de câteva săptămâni.

De ce se întâmplă asta?


Pe de o parte, autentificarea ca acțiune țintă imaginară nu se corelează bine cu acțiunile țintă reale, de exemplu, vizualizarea unui produs.

Pe de altă parte, companiile modelează cel mai adesea creșterea prin primii doi factori.

Aceasta este atracția, iar atracția este de obicei măsurată și optimizată prin primul acțiune țintă (autentificare/cumpărare), în loc de acțiuni țintă repetate ( a-a autentificare, a-a cumpărare). Deci, se pare că aceste valori - metrica vanitatii.

Ce părere ai despre DAU, MAU?

O abordare mai practică este descrisă de mine aici:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Astăzi vom vorbi despre LTV într-un context diferit - aplicat simplificat.

Deci înaintea ta Grila ciclului de viață.

Numele și conceptul acestei tehnici minunate au fost date de remarcabilul marketer Jim Novo. Asigurați-vă că recitiți blogul său, în special articolele timpurii.

De fapt - LCG este o matrice RF (M):
De orizontală topoarele la care te uiți R ecență(achizitionat recent);De vertical topoarele la care te uiți F frecventa(numar de achizitii);In fiecare celula se vede numarul de clienti cu anumiți parametri R și F. După ce am construit o astfel de matrice, putem răspunde imediat la multe întrebări, dar acum ne interesează doar patru: care clienți critic pentru afaceri?
(cadrantul din dreapta sus) care clienți dezvolta cu adevarat mai departe?
(cadrantul din dreapta jos) care clienți probabil pierdut pentru afaceri?
(cadrantul din stânga sus) care clienți neinteresant pentru afaceri? Sunt sigur ca atata timp cat tu...

Sau configurarea mecanicii interne a aplicației este un joc orb. Numai analizând datele și evaluând acțiunile individuale puteți lua deciziile corecte. Mai jos am enumerat cele mai importante valori de care nu te poți lipsi atunci când promovezi.

Indicatori generali

Numărul de instalații și numărul de înmatriculări -acestea sunt valorile de bază care reflectă cele mai evidente valori. În sine, nu sunt de mare valoare pentru analiză, dar sunt necesare atunci când se calculează alți indicatori.

Separat, merită să insistăm asupra importanței diferențelor dintre aceste două metrici. În primul rând, utilizatorul poate instala aplicația, dar apoi o poate șterge fără a intra în ea. În acest caz, instalarea va fi numărată, dar înregistrarea nu va avea loc. În al doilea rând, un utilizator poate face mai multe instalări: de exemplu, pe două dintre dispozitivele sale - pe un smartphone și o tabletă, dar în ambele cazuri va intra în aplicație sub unul singur. cont. Prin urmare, o înregistrare va fi numărată, iar instalațiile - două.

Numărul de instalări și alte informații este de obicei cel mai ușor de aflat în sistemele interne de analiză a aplicațiilor sau în contul dezvoltatorului din magazin.

Activitatea utilizatorului

Numărul de înregistrări nu vă permite în niciun caz să judecați audiența reală a aplicației. La urma urmei, în orice proiect există aproape întotdeauna „suflete moarte” - utilizatori care au încetat să mai folosească aplicația. Prin urmare, au fost adoptate metrici speciale pentru o evaluare obiectivă.

Activitatea utilizatorului este de obicei măsurată pentru o anumită perioadă, cel mai adesea o lună, o săptămână sau o zi. Valoarea DAU (Utilizatori activi zilnici) reflectă numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul zilei, WAU (Utilizatori activi săptămânali) - săptămână și MAU (Utilizatori activi lunari) - lună. Astfel, dacă toți utilizatorii se conectează la aplicație în fiecare zi timp de o lună, atunci DAU și MAU vor fi egale. Dar în viata reala acest lucru, desigur, nu se întâmplă. Acești indicatori indică în primul rând amploarea proiectului dumneavoastră.

În plus, mobile analytics are o metrică care indică cât de des intră utilizatorii în aplicație - așa-numita. factor lipicios. calculati implicarea utilizatorului destul de simplu: trebuie să împărțiți DAU la MAU (WAU). De exemplu, dacă audiența zilnică are 100 de utilizatori, iar cea lunară - 500, atunci implicarea va fi de 20%. Acest indicator poate reflecta imaginea reală numai dacă afluxul de noi utilizatori este uniform.

rata de retentie- o metrică a eficienței reținerii utilizatorilor, cu alte cuvinte - frecvența revenirii acestora. Pentru a calcula acest indicator, este necesar să se scadă utilizatorii noi (care au venit la aplicație în timpul perioadei) din numărul total de utilizatori la sfârșitul perioadei și să se împartă la numărul de utilizatori la începutul perioadei. De obicei, rata de retenție se calculează pentru două zile, o săptămână, două săptămâni și o lună. Această valoare arată gradul de atașament al publicului față de produs. În plus, este important în planificarea financiară.

Durata sesiunii- perioada de timp în care utilizatorul interacționează cu aplicația. De exemplu, pentru majoritatea jocurilor, sesiunile lungi sunt benefice și indică un nivel ridicat de implicare a utilizatorului, în timp ce în serviciile pentru apelarea unui taxi sau rezervarea unui hotel, durata sesiunii nu joacă un rol special. În ele, dezvoltatorii se străduiesc să obțină cea mai scurtă cale de conversie posibilă.

Valori de generare de bani

Următorul grup de valori este legat de venit. Este important să înțelegeți cât și cum cheltuiesc utilizatorii. Acest lucru ajută la evaluarea eficienței metodelor de monetizare sau chiar să ne gândim la schimbarea modelului de afaceri.

ARPU(Venitul mediu per utilizator) este unul dintre indicatorii fundamentali ai monetizării proiectelor. Această valoare reflectă valoarea veniturilor pe care fiecare utilizator o generează în medie. Se calculează simplu: întreaga sumă a veniturilor trebuie împărțită la numărul de utilizatori ai aplicației. Dinamica acestui indicator este, de asemenea, importantă: dacă crește, atunci proiectul se dezvoltă în direcția corectă.

ARPA(Venit mediu per cont) - același, dar nu pe utilizator, ci pe cont. Acest indicator este utilizat dacă aplicația implică câștiguri din plăți directe de la utilizatorii deja înregistrați.

ARPPU(Venitul mediu per utilizator plătitor) - această măsurătoare este ușor de confundat cu ARPU - diferența este doar o literă. Singura diferență este că sunt luați în considerare doar utilizatorii plătitori. Adică, de obicei, ARPPU este mult mai mare decât ARPU.

LTV(Lifetime Value) - venit pe care utilizatorul le aduce pe toată durata de viață în aplicație. Acesta este unul dintre indicatorii fundamentali, atunci când începe să depășească CAC - costul pe achiziție de utilizator - publicitatea poate fi considerată rentabilă. Este necesar să vă străduiți să vă asigurați că LTV depășește CAC de cel puțin 3 ori, acest lucru vă va permite să investiți în dezvoltare și să acoperiți amortizarea, și nu doar să rambursați costurile directe de atragere a clienților.

ALTC(Average Lifetime of a Customer) - un indicator necesar pentru calcularea LTV, ne spune despre perioada de „viață” a utilizatorului în aplicație. De exemplu, pentru aplicațiile din segmentul de comerț electronic, acesta este de obicei numărul de tranzacții pe perioadă de utilizare a aplicației de către client.

Rata de abandon- rata de abandon al utilizatorilor, valoarea reflectă procentul de utilizatori care au plecat. Cu cât rata de abandon este mai mică, cu atât este mai bine pentru proiect.

Valori de performanță în publicitate

Următorul grup de valori este direct legat de achiziționarea de trafic și promovare și este folosit pentru a evalua eficiența publicității. La urma urmei, unul dintre principiile principale ale promovării este să nu cheltuiești mai mult pe publicitate decât să faci profit.

(Cost per Install) - costul unei instalări. Metrica ia în considerare toate costurile pentru atragerea de noi utilizatori. Pentru a calcula CPI, trebuie să împărțiți toate costurile de publicitate la numărul de instalări atrase. Dar acest indicator este foarte condiționat, nu ia în considerare o serie de factori.

eCPI sau costul efectiv de instalare este un indicator mai precis, iar viralitatea este luată în considerare atunci când se calculează.

factor K sau coeficientul de viralitate - un indicator al distribuției naturale a aplicației. Utilizatorii vorbesc despre asta în în rețelele sociale, recomanda prietenilor si in alte moduri transmite informatii. De obicei, mecanicile sociale speciale care sunt încorporate în aplicație sunt responsabile pentru acest lucru. Acest indicator se calculează după cum urmează: este necesar să se înmulțească numărul de recomandări cu proporția de persoane care le-au acceptat.

CAC(Customer Acquisition Cost) - costul atragerii unui utilizator. Se deosebește de CPI prin faptul că nu ține cont de instalații, ci de clienții plătitori. Diferența este că un utilizator poate avea mai multe dispozitive cu aplicația instalată.

CR(Rata de conversie) - rata de conversie. Aceasta este o valoare generală care poate fi utilizată într-o varietate de moduri. De exemplu, specialiștii în marketing calculează adesea conversiile clic-pentru-instalare. În acest caz, cifrele pot spune despre calitatea paginii de destinație și vă permit să trageți concluzii despre publicul atras - țintă sau nu. Conversia de la instalări la acțiuni vizate este, de asemenea, importantă. Ajută la evaluarea calității traficului din diferite surse și la filtrarea celor ineficiente.

Servicii de analiză mobile

Pentru a colecta toate datele de mai sus, nu se poate face fără instrumente speciale - servicii de analiză mobilă.

Google Analytics- cel mai comun sistem de analiză, diferă de restul prin faptul că este gratuit. Vă oferă posibilitatea de a primi toate datele necesare, dar necesită o configurare atentă.

Rafală- serviciu cu plată, dar cu preturi accesibile. O interfață clară și o configurare simplă facilitează generarea de rapoarte și monitorizarea unei game largi de valori.

Panoul de mixare- unul dintre cele mai convenabile și puternice servicii. Dar trebuie să plătiți pentru asta - acest sistem de analiză este considerat cel mai scump. Dar vă permite să obțineți statistici pentru aproape orice valoare.

Valorile enumerate în articol sunt doar baza pentru analizele mobile practice. Prin ei înșiși, indicatorii dau puțin Informatii utile, valoarea lor principală în interpretarea corectă. În plus, acești indicatori sunt necesari pentru a calcula metrici mai complexe. Studiați statisticile și abonați-vă la blogul nostru pentru a nu pierde nimic.

Agitația clienților este ca o sirenă de incendiu. Înțelegi că ceva a mers prost, dar această cunoaștere nu te ajută să stingi flacăra.

Pentru a „diagnostica” și a remedia problema de reținere, trebuie să faci mai mult decât să te uiți la formulele pentru clienți noi și clienți pierduți. Este necesar să se stabilească cine pleacă, când o fac și de ce. Abia atunci vei putea să-ți gestionezi timpul cu înțelepciune și să faci ajustările care au cel mai mare impact asupra creșterii afacerii tale.

Citiți cum să găsiți sursa incendiului și să o stingeți înainte ca compania dvs. să ardă din pământ.

Sunt corecte detaliile tale?

Nimeni nu va nega că generarea de lead-uri este esențială pentru succesul unei companii în domeniul stadiu timpuriu dezvoltare. Dar nu lăsa performanță bună eclipsează problema abandonului.

Să ne amintim formula:

Churn = utilizatori pierduți / numărul total utilizatorii

Să ne uităm la un exemplu de la Profitwell care demonstrează semnificația formulei în lumea reală.

Vertical: Clienți existenți, Retragerea clienților existenți, Clienții noi, Retragerea clienților noi, Total clienți, Rata de retragere. Orizontală: august, septembrie

Problema cu formula de abandon este că exact același mod de operare (adăugarea a 5.000 de utilizatori pe lună) nu duce la același rezultat - rata de abandon în septembrie este mai mică decât în ​​august. Creșterea rapidă reduce artificial pierderea, deoarece clienții noi adăugați lunar pur și simplu nu au avut încă timp să se dezaboneze.

Schimbarea chiar și a sutimii de pierdere poate duce la o scădere cu 25% a profitului, așa că cu siguranță nu doriți inexactități în aceste calcule.

Metrica #1. Calculați rata de pierdere pe baza mediilor

O măsurătoare bună a pierderii, denaturată de o creștere, nu vă va putea oferi o imagine obiectivă asupra a ceea ce merge bine și ce nu. Prin urmare, există o formulă ușor modificată pentru startup-urile cu creștere rapidă:

Pare intimidant? Nu este atât de greu să-ți dai seama:

Churn = numărul de utilizatori pierduți
∑ = suma noilor utilizatori zilnici (i=1) din setul de date (n)
n = numărul de zile într-o anumită perioadă

Dacă utilizatorii au fost adăugați treptat la baza de clienți, atunci media va crește și va avea un impact mai mare asupra ratei dvs. lunare de abandon. Dacă clienții sunt adăugați la bază spre sfârșitul perioadei, acest lucru nu va distorsiona rata de abandon și nu o va prezenta ca mai mică decât este în realitate.

Cu această formulă, efectul generării semnificative de lead-uri poate fi echilibrat prin mediarea datelor. Picurile de creștere nu vă vor denatura cifrele și nu vă vor induce în eroare să credeți că ați avut performanțe mai bune într-o lună și mai proaste în următoarea.

Este egalizat fluxul de ieșire?

Este greu de găsit un indicator mai periculos decât fluxul de clienți, dar există unul. Aceasta este inconsecvența utilizatorilor. Dacă nu vă puteți aplatiza curba de retenție, atunci produsul dvs. nu are o putere convingătoare.

Să presupunem că 100 de utilizatori care s-au înscris la serviciul dvs. la 1 ianuarie au o rată de reținere de 40% până la sfârșitul lunii. Cu toate acestea, această cifră este în scădere constantă, iar până la sfârșitul celei de-a doua luni, nu mai rămâne nimic din numărul inițial. Dacă aveți cohorte sau utilizatori grupați în funcție de datele de abonament care sunt aproape complet epuizate și niciodată egalizate, aveți serios Probleme.

Ce înseamnă asta pentru creșterea ta?

Utilizatori activi săptămânali (WAU) pe cohorte lunare (date fictive). Verticală: WAU totală. Orizontală: cohorte lunare

La început inaltimea ta nu va scadea. Dar, privind graficul de mai sus, puteți înțelege că în timp numărul utilizatorilor care părăsesc va crește, iar acest lucru vă va încetini în cele din urmă creșterea. Dacă continuați graficul mai în dreapta, curba va scădea cu siguranță. Utilizatorii vor părăsi site-ul/aplicația dvs. într-un ritm din ce în ce mai mare, iar dvs. veți achiziționa altele noi în același ritm.

Metrica № 2. Rata de retenție a clienților pe grupă

Împărțiți utilizatorii în funcție de data la care au început să vă folosească serviciile și efectuați o analiză de cohortă. Trebuie să aplatizați curba de retenție. Găsiți un moment în timp (fie că este a doua zi sau a treia săptămână) când utilizatorii au încetat scurgerile.

Aruncă o privire la 2 analize de cohortă:

În primul, începe treptat un flux de ieșire în fiecare cohortă până când nu mai rămâne nimeni. Dar în cea de-a doua, curba de retenție se aplatizează în ziua 12 și fiecare nouă cohortă se bazează pe ceea ce a mai rămas din cea anterioară. Dacă analiza ta este similară cu prima, concentrează-te pe comunicarea mai clară a valorii ofertei clienților tăi primele etape retenţie. Numai atunci graficul tău de creștere va arăta astfel:

Când reușiți să obțineți o aplatizare a curbei de retenție, puteți investi în accelerarea acestui proces. Încercați să atrageți utilizatorii la acel moment „Aha!” în jurul zilei 3 și nu în ziua 12, când aceeași rată de retenție ar fi Mai mult utilizatorii.

Ce valoare au utilizatorii tăi?

Chiar dacă curba se aplatizează, mai devreme sau mai târziu utilizatorii vor începe să te părăsească. Scopul este de a decide cât de curând este prea devreme și ce se poate face pentru a le păstra mai mult timp.

Există o legendă conform căreia, atâta timp cât valoarea de viață a unui client (LTV) este mai mare decât costul de achiziție a clienților (CAC), poziția dumneavoastră este stabilă. Cu alte cuvinte, atâta timp cât cheltuiți pe marketing mai puțin decât veniturile totale generate de clienții dobândiți, ești bine.

LTV > CAC = ☺

În regulă? Nu.

Această formulă este valabilă în baza a două ipoteze foarte imprecise:

1. Ratele de abandon sunt constante și
2. Toți utilizatorii vor pleca în cele din urmă.

După cum se arată în capitolul anterior, ieșire nu este constantă și nu vrei să fie. Lucrezi pentru a îmbunătăți continuu această valoare. În ceea ce privește a doua ipoteză, sperați să obțineți clienți care nu nu vei fi abandonat.

Metrica #3. Profitul total al cohortei

În locul acestei formule, Open View Partners, care lucrează cu startup-uri de dezvoltare de software în stadiul de expansiune, a venit cu o formulă îmbunătățită pentru înțelegerea valorii utilizatorului. Ei recomandă să priviți ceva numit Venituri cumulate de cohortă (CCR) și să-l comparați cu CAC. CCR este suma totală a veniturilor generate din cota de clienți pe care i-ați dobândit într-o anumită perioadă de timp (de obicei 12 sau 24 de luni).

CCR anual = CCR adecvat al cohortei în luna 12 / totalul cheltuielilor de vânzări și marketing în luna de început pentru acea cohortă

Noua formulă include o perioadă de timp. Vă asigură că comparați valabil profitul total dintr-o singură cohortă cu suma pe care o cheltuiți pentru achiziționarea acesteia. Nu există loc pentru presupuneri false aici și vă faceți o idee corectă despre unde vă scăpați de CAC.

Compararea CCR și CAC între cohorte vă va arăta unde vă îmbunătățiți în timp și cât de repede vă puteți recupera costurile de achiziție.

Ratele de retenție sunt importante, dar nu spun toată povestea. Ideea este că poate dura un minut, o oră sau chiar o săptămână pentru ca un utilizator să plece după ce a luat decizia inițială cu privire la produsul dvs. Poate că vrea să se dezaboneze, dar uită constant de asta. Sau decide să mai dea o șansă produsului, dar toate mâinile nu ajung.

Să presupunem că programul dvs. de reținere are această pantă îngrijorătoare:

Observați o scădere bruscă a retenției, dar habar nu aveți ce se întâmplă. Se pare că curba devine mai abruptă în a 14-a zi... Dar a fost din cauza unei greșeli groaznice sau și-au amintit utilizatorii că au vrut să se dezaboneze?

Numărul metric 4. DAU/WAU/MAU

În loc să te uiți doar la reținere, ar trebui să te uiți la analiza comportamentului utilizatorilor. Ea este cea care vă va explica cine este activ și care tocmai și-a făcut timp să se dezaboneze.

Pentru a face acest lucru, trebuie să aruncați o privire asupra nivelurilor de activitate. În funcție de natura produsului dvs., trebuie să acordați o atenție deosebită uneia dintre următoarele valori:

Utilizatori activi zilnic (DAU)

Utilizatori activi lunari (MAU)

Dacă ale tale valoarea principală depinde de utilizarea zilnică (promovați o aplicație de mesagerie sau un organizator de flux de lucru), atunci vă concentrați pe utilizatorii activi zilnic. Dacă valoarea depinde de check-inuri mai puțin frecvente, urmăriți WAU sau chiar MAU.

Nu se întâmplă ca toți utilizatorii să se trezească într-o dimineață și să fi decis să vă părăsească aplicația. Fluxul de ieșire este de obicei precedat de o scădere a activității. Setați valori de referință de activitate pentru utilizatorii dvs. și, dacă nu vă apropiați de ei, începeți procesul de re-implicare înainte de a fi prea târziu.

Prevenirea, nu tratamentul simptomelor

Aplicarea oricăror strategii de reținere în baza de date poate fi destul de tentantă, indiferent dacă aveți sau nu o problemă de retragere. Dar acest lucru va duce la faptul că vei deveni sfâșiat, obținând puțin ca rezultat. Aceste 4 valori oferă o perspectivă asupra modului de stabilire a obiectivelor de abandon și de a lua rapid măsuri.

Când vor începe să apară valorile rezultate excelente, vă puteți sufleca mânecile și vă puteți concentra pe a obține și mai multă valoare din partea utilizatorilor dvs.

Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Număr de utilizatori care au efectuat o plată.

Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Numărul tuturor utilizatorilor care au vizitat aplicația în perioada veniturilor primite.

Analiza urinei pentru MAU. Conceptul de microalbuminurie, pericolul și principalele semne

Microalbuminuria este o abatere gravă, care în etapele ulterioare ale progresiei reprezintă o amenințare de moarte pentru oameni. O astfel de încălcare poate fi determinată numai atunci când cercetare de laborator urină pentru albumină. Această substanță este prezentă în sângele uman, așa că apariția ei în fluidul biologic nu este de bun augur.

Ce este microalbuminuria, cum poate fi periculoasă pentru sănătatea pacientului și cum se colectează urina pentru examinare pentru prezența albuminei în ea? Să o luăm în ordine.

Ce este MAU?

MAU sau microalbuminuria este prezența albuminei într-un fluid biologic. Indică prezența diferitelor patologii (cel mai adesea renale) și poate apărea în 5 grade de severitate.

  1. În prima etapă, microalbumina nu este practic detectată în urină. Se desfășoară absolut asimptomatic, deoarece boala abia începe să se dezvolte.
  2. Faza inițială de dezvoltare. Pacientul continuă să experimenteze modificări patologice periculoase, dar nivelul de albumină din lichidul biologic nu depășește valorile standard.
  3. A treia fază este pre-nefrotică. În această etapă, este deja la modă detectarea bolii prin efectuarea unui test de urină pentru MAU. Dacă este necesar, sunt prescrise și alte proceduri de diagnosticare pentru a evalua funcțiile glomerulilor de filtrare renală.
  4. faza de nefroză. Pacientul suferă de hipertensiune arterială și umflarea extremităților și a feței. LA analiza clinica semne clar vizibile de proteinurie, eritrociturie, apariția creatininei și ureei.
  5. dezvoltarea insuficienței renale. Pacientul suferă de atacuri frecvente de hipertensiune arterială, edemul său practic nu dispare, proteinele sunt prezente în analiza urinei, celule de sânge, particule de uree și creatinină. Zahărul lipsește.

Toate aceste etape ale microalbuminuriei sunt trecute de un pacient cu diabet zaharat. Dacă nu răspundeți la simptomele periculoase în timp util, atunci, pe lângă nefroza diabetică, pacientul riscă să cadă într-o comă diabetică, iar acest lucru reprezintă deja o amenințare directă pentru viața sa.

Performanță optimă și abateri grave

Albumina în urină poate fi detectată la mai multe categorii de pacienți, și anume:

  • diabetici;
  • persoanele care suferă de patologii renale;
  • pacienți cu boală cardiacă aterosclerotică;
  • miezuri.

Rata microalbuminei în urina umană depinde de mulți factori. Dacă cel puțin unul dintre ele a avut loc, nivelul substanței poate crește brusc. Acești factori sunt:

  • activitate fizică excesivă;
  • abuzul de alimente proteice;
  • deficiență de lichide în organism, deshidratare;
  • febră;
  • procese inflamatorii care apar în organele sistemului urinar;
  • fumat;
  • procese hipertrofice la nivelul miocardului;
  • inflamație a rinichilor;
  • o creștere bruscă a nivelului de creatinină.

Norma zilnică a MAU în urina oricărei persoane, indiferent de vârsta sa, nu trebuie să depășească 30 mg. Dacă aceste cifre au fost depășite, chiar dacă doar ușor, aceasta ar trebui să stea la baza unei examinări mai amănunțite a pacientului. Deci, adesea astfel de abateri indică dezvoltarea nefropatiei, care se poate dezvolta într-o problemă mai gravă.

Dacă norma albuminei în urină a fost depășită de 10 ori, iar în acest moment doza zilnică este de 300 mg, aceasta indică leziuni renale patologice și care pun viața în pericol.

Ce arată analiza de urină pentru UIA și când este necesară?

Mai întâi trebuie să vă dați seama ce fel de test de urină este UIA. Un astfel de studiu clinic se efectuează numai dacă există anumite indicații, pe care le vom lua în considerare puțin mai târziu. Cu ajutorul unei astfel de probe, asistentul de laborator calculează cantitatea de albumină și detectează (sau nu detectează) substanțele care au oameni sanatosi neobservate - proteine, zahăr, eritrocite etc.

Analiza UIA ajută la determinarea prezenței:

  • Diabet;
  • sarcoidoza;
  • încălcări grave ale sistemului cardiovascular;
  • hipertensiune arteriala;
  • alergii la fructoză.

Cu toate acestea, cel mai frecvent motiv pentru care microalbumina din urină este crescută este diabetul zaharat. Analiza pentru detectarea acestei substanțe în urină este necesară dacă pacientul:

  • se plânge de durere frecventă sau constantă în zona pieptului;
  • simte un disconfort sever în partea stângă a pieptului sau chiar în întregul corp;
  • suferă de crize frecvente de hipertensiune arterială;
  • simte slăbiciune generală, letargie, oboseală.

În etapele ulterioare, pacientul poate prezenta simptome evidente ale unui accident vascular cerebral. Consecințele bolii pot fi foarte periculoase, așa că cu amețeli frecvente, sincope, crize de greață și alte semne, trebuie neapărat să consultați un medic.

Cum să abordați colectarea urinei pentru analiză?

Analiza urinei pentru microalbuminurie poate fi comandată de un endocrinolog, internist, urolog sau cardiolog. La copii, un medic de familie sau un pediatru poate trimite un astfel de studiu. Dacă s-a constatat că pacientul are albumină în urină, atunci înainte de a lua orice măsură, aceasta trebuie examinată în continuare. Procedurile suplimentare de diagnosticare vor ajuta la stabilirea cauzei afecțiunilor și abia apoi începe să o elimine.

Cum să faci un test de urină pentru microalbuminurie? Este important să știți acest lucru pentru a obține rezultatele veridice ale unui studiu clinic al unui fluid biologic. Recoltarea urinei depinde de scopul pentru care este efectuată.

Deci, urina la MAU pentru a determina prezența sărurilor este colectată cu 24 de ore înainte de test. Pentru a evita intrarea în probă diverse substanțe sau particule, vă rugăm să cumpărați special Recipient de plastic pentru a colecta urina. Atunci fă-o astfel:

  • se toarnă proba de urină colectată într-un recipient;
  • da recipientul pentru cercetare;
  • așteptați rezultatele și, dacă este necesar, recoltați din nou lichidul biologic.

Cum se colectează un test de urină pentru UIA în cazul suspiciunii de dezvoltare a diabetului zaharat? Este necesar să colectați zilnic urina, după care trebuie pusă într-un loc rece. A doua zi, turnați 100 ml de lichid într-un recipient de plastic, amestecându-l cu urină proaspătă. Acoperiți recipientul cu un capac, asigurându-vă că acesta închide ermetic recipientul.

Trimiterea unui container cu fluid biologic pentru analiză, asigurați-vă că indicați datele necesare: vârsta, greutatea, data recoltării urinei. Dacă este necesar, puteți specifica un specialist care va descifra rezultatele, precum și data dumneavoastră de naștere.

Cât despre care ar trebui să fie raportul dintre albumină și creatinina în urină, atunci Rata de zi cu zi ar trebui sa fie asa:

Depășirea acestor norme indică defecțiuni grave în organism. Dacă astfel de anomalii continuă timp de 3 luni sau mai mult, atunci ele indică adesea o boală cronică de rinichi.

Pe lângă toate cele de mai sus, trebuie remarcat faptul că este posibil să preveniți o patologie gravă numai dacă efectuați în mod regulat studii clinice preventive ale urinei. În alte circumstanțe, este posibil să nu fie posibilă corectarea situației.

MAU DAU ARPU sau valorile de prezență pe care trebuie să le cunoașteți

Aplicatii pentru telefoane mobile aduce bani acelor dezvoltatori care sunt capabili să se adapteze rapid la nevoile publicului (clienților). Nu este suficient să faceți o aplicație utilă, trebuie să urmăriți activitatea utilizatorilor săi, să răspundeți la timp la scăderea și creșterea cererii și să urmați o politică adecvată de prețuri. Măsurile de performanță servesc acestui scop. aplicatii mobile despre care vom discuta în detaliu mai jos.

Valori cheie pentru aplicațiile mobile

Aplicația mobilă se instalează prin descărcarea programului pe telefon. Dacă clientul este mulțumit de munca aplicației, atunci se transformă într-un utilizator activ. În această etapă, clientul trebuie să fie atât de interesat încât să dorească să aibă o versiune extinsă a aplicației, să obțină conținut suplimentar. Un client mulțumit și interesat va fi dispus să plătească suplimentar pentru un serviciu îmbunătățit. Aici aplicația începe să aducă bani creatorului său.

Este ușor de observat o relație directă între așteptările satisfăcute ale utilizatorilor și veniturile directe din aplicații. Dar cum urmăriți gradul de „satisfacție” al clienților? Acest lucru se poate face prin utilizarea unor valori care ajută la înțelegerea ce le place utilizatorilor, cum evaluează aceștia, de exemplu, creșterea prețurilor pentru conținut suplimentar, introducerea de noi funcții plătite etc.

Valorile sunt folosite în aplicațiile mobile, precum și în jocuri și startup-uri. Dezvoltatorul poate conecta mai multe tipuri de valori pentru a obține cea mai completă evaluare a cererii utilizatorilor. Se recomandă să începeți „tragerea” indicatorilor imediat după ce clientul descarcă aplicația pentru prima dată.

Este important să urmăriți următoarele valori:

  1. Surse de instalare a aplicației. Necesar pentru a evalua eficacitatea canalelor dvs. de marketing.
  2. Valori de retenție și implicare a utilizatorilor. Afișează câți clienți au lansat aplicația dvs. după descărcare. De exemplu, PCU arată numărul maxim de utilizatori care se află în aplicație în același timp. ACU este un indicator al numărului mediu de utilizatori care se află simultan în aplicație pentru o anumită perioadă.
  3. Numărul de utilizatori unici. Numărul de clienți care folosesc aplicația în mod regulat.
  4. Sesiunea este o metrică. O măsură a cât timp un utilizator a stat în aplicație.
  5. Teste A/B. Informați ce butoane și în ce ordine a apăsat utilizatorul.
  6. metrici financiare. Calculați eficacitatea aplicației și rentabilitatea acesteia. Principalele valori financiare sunt ARPPU (venit per utilizator plătitor) și ARPU (venit mediu per utilizator).

Valori privind activitatea utilizatorului și implicarea

Este important ca toți dezvoltatorii de aplicații mobile să înțeleagă activitatea și implicarea utilizatorilor lor. Pentru aceasta, sunt calculate metrici precum DAU, WAU, MAU, PCU, ACU.

Ce este această activitate și despre ce vorbește?

Valorile de activitate vă permit să știți câți clienți au descărcat deja și folosesc aplicația. Cunoașterea acestor indicatori vă permite să evaluați publicul utilizatorului și să analizați solicitările acestuia. Ca rezultat, primești „sfaturi” despre mișcările de marketing la care trebuie să apelezi. Acesta este primul pas pentru a crește implicarea utilizatorilor și, prin urmare, venitul dvs.

Ce este DAU (Utilizatori activi zilnic)? Aceștia sunt utilizatori activi zilnic. Valoarea arată câți utilizatori s-au conectat la aplicație pe zi. În consecință, WAU (Utilizatori Activi Săptămânali) sunt utilizatori activi săptămânal. Iar MAU (Monthly Active Users) sunt utilizatori unici care vizitează aplicația cel puțin o dată pe lună. Unicitatea utilizatorilor este determinată de ID sau de autentificare.

Vizitați vârfurile și ratele de implicare

Pentru a obține rata de implicare a utilizatorului pentru o săptămână, trebuie să împărțiți indicatorul „zilnic” la „săptămânal” (DAU / WAU). Dacă trebuie să cunoașteți coeficientul de „lipiciune” al utilizatorilor la serviciu pe lună, comparăm rezultatele „zilnic” și „lunare” (DAU / MAU).

Doriți să înțelegeți când clienții vă folosesc cel mai activ produsul? Utilizați valoarea pentru a determina numărul de utilizatori într-o anumită perioadă de timp. Urmăriți vizitele medii și de vârf și trageți concluzii.

Deci, PCU (Peak Concurrent User sau „peak online users”) este numărul maxim de utilizatori care se află simultan în aplicație. Indicatorul este măsurat pe oră, lună sau an.

În același timp, media este ACU (Average Concurrent User sau „numărul mediu de utilizatori online”). Aici vorbim despre numărul de utilizatori care se află în aplicație la un moment dat într-o anumită perioadă de timp. Pentru ce sunt acești indicatori? De exemplu, pentru a determina momentul ideal pentru lansarea unei campanii de publicitate.

Vă recomandăm să păstrați statistici și să înregistrați indicatorii proiectului dvs., atunci veți înțelege întotdeauna dacă clienților le place aplicația dvs., dacă sunt implicați și activi, dacă prețurile dvs. li se potrivesc și când trebuie să vă schimbați strategia de marketing.

Calculul parametrilor de activitate și implicare face posibilă calcularea în continuare a valorilor financiare ale ARPU și ARPPU. Acestea din urmă arată profitul primit atât de la toți utilizatorii, cât și separat de acei clienți care cumpără versiuni și conținut plătit.

Disponibil pe internet astăzi diverse sisteme analize, dintre care multe sunt libere de utilizat. De exemplu, popular pentru aplicațiile mobile servicii Google Analytics, Flurry și App Annie (cu toate acestea, App Annie taxează pentru unele valori suplimentare).

Măsuri financiare

În ceea ce privește prognoza profitului, acesta este cel mai important grup de metrici.

Indicatori cheie ai parametrilor financiari

  • Brut - venit brut pentru o anumită perioadă;
  • Venituri - venit net, minus cota magazinului în care se află aplicația dvs.;
  • Paying Share - raportul dintre numărul de clienți care cumpără versiuni plătite și numărul total de utilizatori unici. Dacă indicatorul scade, înseamnă că clienții s-au săturat de conținutul plătit, este timpul să facem o „revival” (de exemplu, să ținem o nouă promoție);
  • Tranzacții de utilizator sau TBU - numărul de plăți per utilizator. Se calculează împărțind numărul total de plăți pentru o anumită perioadă la numărul de plătitori.

Cum se calculează profitul

Știind doar două formule simple vă va permite să trageți concluzii despre cât de eficientă este aplicația dvs.

Prima formulă calculează profitul mediu pe client pentru o anumită perioadă. Acest indicator ARPU (Venitul mediu per utilizator) este determinat de raportul dintre venitul brut de la utilizatori și rata medie de trafic pe zi/săptămână/lună.

Indicele ARPU face posibilă înțelegerea cât de eficient este proiectul dumneavoastră în general. La urma urmei, vorbim despre veniturile din întreaga audiență a aplicației. Indicele depinde, printre altele, de dvs Politica de prețuri. Cu toate acestea, un alt indicator vă ajută să înțelegeți mai bine acceptabilitatea prețurilor dumneavoastră pentru clienții dumneavoastră, și anume indicele ARPPU (Average Revenue Per Paying User). Acesta este și un factor determinant al profitului mediu per utilizator pe o anumită perioadă, doar că vorbim exclusiv de clienți plătitori. Adică cei care achiziționează conținut sau servicii suplimentare de la tine.

Pentru a determina indicele ARPPU, venitul brut este corelat cu numărul de utilizatori plătitori sau PU (numărul de clienți care au plătit pentru conținut suplimentar într-o anumită perioadă).

Datorită indicatorului ARPPU, este ușor să determinați profitabilitatea conținutului plătit. Aici puteți observa și reacția utilizatorilor la o actualizare a aplicației, la oferta de servicii noi sau la creșteri de preț.

Diferența dintre ARPU și ARPPU

Mulți dezvoltatori au dificultăți în etapa inițială de evaluare a valorilor. În special, indicii ARPU și ARPPU sunt adesea confundați.

Dacă în cele din urmă ARPU arată profitul net de la orice utilizator, de exemplu, pe zi, atunci ARPPU numără doar profitul pe care l-ați primit de la clienții plătitori. Dacă într-o zi niciunul dintre clienți nu a cumpărat conținut suplimentar, atunci indicatorul ARPPU pentru ziua respectivă va fi zero.

  • ARPU = Venituri / Utilizatori (venitul net „împărțit” la numărul tuturor utilizatorilor)

Toți utilizatorii sunt luați în considerare. Acest indicator arată clar cât de mult venit aduce un utilizator în medie.

  • ARPPU = Venituri / Utilizatori plătitori (venitul net „împărțit” la numărul de utilizatori plătitori)

Sunt luați în considerare doar utilizatorii plătitori. ARPPU arată reacția utilizatorilor la prețurile dvs. și cât sunt dispuși să plătească pentru conținutul plătit.

Deoarece există mult mai puțini utilizatori plătitori decât numărul total de utilizatori, ARPPU va fi întotdeauna mai mare decât APRU.

Prin creșterea prețurilor, este posibil să aveți o scădere a numărului de utilizatori plătitori. Paying Share - ponderea clienților plătitori. În acest caz, profitul de la toți clienții va crește datorită faptului că numărul clienților plătitori va scădea după creșterea prețurilor conținutului suplimentar. A atrage Mai mult clienții plătitori, trebuie să construiți o strategie de preț flexibilă și „sensibilă”.

Exemple de calculare a ARPU și ARPPU

Să presupunem că aveți 2000 de utilizatori și 50 dintre ei cumpără conținut plătit. Venitul lunar este de 5000 USD.

Rezultatele dvs. pe lună:

  • ARPU = 5000 USD/2000 = 2,5 USD (adică un utilizator „obișnuit” vă plătește 2,5 USD pe lună);
  • ARPPU = 5000 USD/50 = 100 USD (adică un utilizator plătitor vă aduce un profit de 100 USD pe lună);
  • Cota de plată = 50 / 2000 = 2,5% (astfel, ponderea utilizatorilor plătitori este de 2,5%);
  • Verificare: 2,5 USD = 100 USD × 2,5%

Alți indicatori financiari utili

Pe lângă profit, vă puteți calcula și cheltuielile. De exemplu, pentru a determina cât te costă să atragi clienți. Pentru a face acest lucru, există un index CPI (Cost per Install) - acesta este costul instalării unei aplicații. Datorită lui, puteți afla câți bani au fost cheltuiți pentru atragerea de noi clienți. Această valoare este calculată ca raportul dintre costul publicității și numărul de instalări ale aplicației.

De asemenea, puteți determina cât de eficient este proiectul dvs. pe întreaga durată a „viaței”. Pentru a face acest lucru, trebuie să țineți cont de indicele LTV (Lifetime Value) - un indicator al profitabilității pentru perioada medie de utilizare a aplicației de către un client.

Pentru a calcula indicele LTV, trebuie să înmulțiți venitul de la utilizator (ARPU) cu indicatorul durata medie utilizare sau Durată de viață.

Este proiectul tău profitabil? Dacă LTV este mai mic decât IPC, atunci nu este profitabil.

Pentru a îmbunătăți indicatorul LTV, trebuie să creșteți atractivitatea aplicației, să reduceți costul atragerii de noi clienți și să creșteți costul conținutului plătit.

Avantaje și dezavantaje ale utilizării valorilor

De exemplu, va fi dificil de înțeles dacă DAU într-o anumită zi este rezultatul unei campanii de PR de succes, rezultatul unei strategii de marketing pentru a atrage noi clienți sau prin revenirea celor vechi.

Analiza aplicațiilor mobile ajută la construirea unui model flexibil și eficient de interacțiune cu clienții. Statistică și cunoștințe public țintă asigura succesul proiectului tau.

Indicații, reguli pentru colectarea și descifrarea rezultatelor unui test de urină pentru microalbuminurie

Analiza urinei pentru detectarea microalbuminuriei (MAU) este utilizată pe scară largă în diagnosticul stadiilor inițiale de afectare a țesutului renal.

Ceea ce este important este determinarea cantitativă a nivelului de albumină urinară, care este direct proporțională cu gradul de afectare a glomerulului renal (principalul element structural rinichi).

Microalbuminuria este excreția proteinei albuminei în urină peste valorile fiziologice.

Tabelul 1 - Definiția microalbuminuriei. Sursa - RMJ. 2010. Nr. 22. S. 1327

Albuminurie fiziologică și patologică

O persoană sănătoasă excretă în urină o cantitate mică de molecule de proteine ​​(până la 150 mg / dl), în timp ce conținutul de albumină în ea este mai mic de 30 mg / dl.

Cantitatea de proteine ​​excretată în urină poate varia timp diferit zi într-o gamă largă. Deci, noaptea, excreția de albumină în urină este cu aproximativ 30-40% mai mică, ceea ce este asociat cu un nivel scăzut de presiune vasculară și o poziție orizontală a corpului. Acest lucru duce la o scădere a fluxului sanguin renal și a ratei de filtrare a urinei în glomerul.

În poziție verticală, nivelul de excreție urinară de albumină crește, iar după activitate fizică poate fi pentru scurt timp în intervalul mg/l.

Cantitatea de excreție urinară a albuminei poate fi influențată de următorii factori:

  1. 1 Mese bogate in proteine;
  2. 2 Muncă fizică grea;
  3. 3 Infecție urinară;
  4. 4 Insuficiență circulatorie;
  5. 5 Luarea de AINS (medicamente antiinflamatoare nesteroidiene);
  6. 6 Infecție bacteriană severă, sepsis;
  7. 7 Sarcina.

Recepția agenților antihipertensivi din grupul inhibitorilor ECA, dimpotrivă, reduce secreția de albumină.

Rata de excreție urinară a albuminei poate depinde și de vârstă și rasă. Excreția anormală de albumină, în absența dovezilor pentru o patologie concomitentă a organelor interne, apare la vârstnici și africani, adesea combinată cu excesul de greutate.

Analiza de urină pentru MAU - indicații de programare

Microalbuminuria (abreviat MAU) este cel mai timpuriu și mai sigur semn de deteriorare a țesutului renal.

Deoarece este imposibil să se determine prin metode de rutină, studiul urinei pentru microalbuminurie este inclus în standardele pentru examinarea pacienților din grupurile de risc, în primul rând la pacienții cu stabilitate. Diabetși hipertensiune arterială.

Lista pacienților care urmează să fie examinați pentru microalbuminurie:

  1. 1 Pacienți cu orice tip de diabet zaharat și experiență de boală de peste 5 ani (1 dată în 6 luni);
  2. 2 Pacienți cu hipertensiune arterială (1 dată la 12 luni);
  3. 3 Pacienți după transplant de rinichi pentru a monitoriza dezvoltarea reacțiilor de respingere;
  4. 4 Pacienți cu glomerulonefrită cronică.

Cauze de afectare a glomerulului renal

Printre principalele cauze de afectare a glomerulilor renali și, prin urmare, microalbuminurie, pot fi numite:

  1. 1 Nivel inalt glicemie. MAU este primul semn al nefropatiei diabetice. Principalul mecanism de apariție a microalbuminuriei în diabetul zaharat este hiperfiltrarea în glomerul renal și deteriorarea vaselor renale ca urmare a hiperglicemiei. Dacă este lăsată netratată, nefropatia diabetică progresează rapid, ducând la insuficiență renală și la necesitatea hemodializei. De aceea, fiecare pacient cu diabet cel puțin o dată la șase luni ar trebui să facă un test de urină pentru MAU, pentru depistarea precoce a nefropatiei și tratamentul în timp util.
  2. 2 Presiune sistolica mare. Hipertensiunea arterială este o boală sistemică care afectează un numar mare de organe și sisteme, inclusiv rinichii. În acest caz, MAU este un semn al dezvoltării complicațiilor de la rinichi - nefroscleroza hipertensivă, care se bazează pe creșterea presiunii de filtrare, fibroza tubulointerstițială și creșterea permeabilității peretelui vascular pentru proteine. MAU este un factor de risc autosuficient pentru dezvoltarea complicațiilor hipertensiunii arteriale.
  3. 3 Excesul de greutate, obezitatea, sindromul metabolic. Din 1999, OMS a identificat microalbuminuria ca una dintre componentele sindromului metabolic.
  4. 4 Hipercolesterolemie și hipertrigliceridemie, care duc la dezvoltarea aterosclerozei generalizate. MAU în acest caz reflectă fenomenele de disfuncție endotelială și este direct legată de riscul cardiovascular crescut.
  5. 5 Inflamația cronică a țesutului renal. Apariția MAU (și proteinuria în general) este un semn nefavorabil din punct de vedere prognostic al progresiei glomerulonefritei.
  6. 6 Fumatul. La fumători, excreția de albumină în urină este cu aproximativ 20-30% mai mare (Nelson, 1991, Mogestein, 1995), ceea ce este asociat cu deteriorarea endoteliului vascular de către nicotină.

Metoda de determinare

Analiza de rutină a urinei, cum ar fi precipitarea acidă, nu detectează albuminurie anormală.

Având în vedere variabilitatea zilnică semnificativă a excreției urinare de albumină, doar detectarea MAU în două sau trei teste consecutive de urină este semnificativă din punct de vedere diagnostic.

Este permisă utilizarea benzilor de testare special concepute pentru screeningul urinei pentru MAU, dar cu o probă pozitivă folosind teste rapide, este necesar să se confirme albuminuria patologică folosind metode care permit determinarea concentrației de albumină.

O evaluare semi-cantitativă se efectuează folosind benzi speciale - teste pe bandă, unde există 6 gradări ale concentrației de albumină în urină („nedetectate”, „urme” - până la 150 mg / l, mai mult de 300 mg / l, 1000 mg / l, 2000 mg / l și mai mult de 2 mii mg / l). Sensibilitatea acestei metode este de aproximativ 90%.

Determinarea cantitativă se face folosind:

  1. 1 Determinarea raportului dintre creatinină și albumină (K/A) în urină;
  2. 2 Metoda imunoturbidimetrică directă. Metoda face posibilă estimarea concentrației de albumină prin turbiditatea soluției obținute după interacțiunea proteinei cu anticorpi specifici și precipitarea complexelor imune.
  3. 3 Metodă imunochimică folosind sistemul „HemoCue” (reacții imunochimice folosind anticorpi anti-umani). Complexele albumină-anticorp conduc la formarea unui precipitat, care este ulterior captat de un fotometru.

Cum se colectează materiale pentru cercetare?

Colectarea urinei pentru studiu nu necesită pregătire prealabilă.

Reguli de colectare a materialelor:

  1. 1 Colectarea urinei are loc pe parcursul unei zile întregi (de la 08.00 în prima zi până la 08.00 în a doua zi), prima porțiune de urină trebuie drenată în toaletă.
  2. 2 Toată urina excretată în 24 de ore este colectată într-un singur recipient (steril). În timpul zilei, recipientul trebuie păstrat loc răcorosîn lipsa luminii solare.
  3. 3 Cantitatea zilnică de urină trebuie măsurată și rezultatul înregistrat pe formularul de trimitere emis.
  4. 4 După aceea, urina este amestecată (acest lucru este necesar, deoarece proteina se poate depune pe fundul borcanului!) Și turnată într-un recipient steril într-un volum de aproximativ 100 ml.
  5. 5 Recipientul este livrat la laborator cât mai curând posibil.
  6. 6 Toată urina colectată în timpul zilei nu trebuie trimisă la laborator.
  7. 7 Deoarece eliberarea de albumină depinde de înălțime și greutate, acești parametri TREBUIE să fie înregistrați pe referința emisă. Fără ele, urina pentru cercetare nu va fi acceptată.

Ce trebuie făcut dacă este detectată microalbuminurie?

Dacă, în afară de microalbuminurie, nu a fost detectată nicio altă patologie a organelor interne, atunci este recomandabil să se efectueze diagnostice suplimentare pentru a exclude diabetul zaharat și hipertensiunea arterială.

Pentru aceasta, sunt necesare monitorizarea tensiunii arteriale 24 de ore și un test de toleranță la glucoză.

La pacienții cu MAU și diabet zaharat preexistent și/sau hipertensiune arterială, trebuie îndeplinite următoarele criterii de laborator:

  1. 1 Colesterol<4,5 ммоль/л;
  2. 2 Trigliceride (TG) până la 1,7 mmol/l;
  3. 3 Hemoglobină glicată până la 6,5%;
  4. 4 Presiunea sistolica<130 мм.рт.ст.

Acest lucru ajută la reducerea mortalității cauzate de complicații cardiovasculare cu 50%. La pacienții cu diabet zaharat de tip 1, indicatorii sunt oarecum diferiți și sunt:

  1. 1 Hemoglobină glicată< 8,0%;
  2. 2 Tensiunea arterială<115/75 мм.рт.ст;
  3. 3 Colesterol până la 5,1 mmol/l;
  4. 4 Trigliceride până la 1,6 mmol/L.

prevenirea UIA

Pentru a preveni deteriorarea țesutului renal, trebuie respectate câteva reguli:

  1. 1 Control sistematic al glicemiei a jeun - valorile normale sunt 3,5 - 6,0 mmol / l.
  2. 2 Monitorizarea zilnică a tensiunii arteriale, care nu trebuie să depășească 130/80 mm Hg.
  3. 3 Monitorizarea trimestrială a indicatorilor profilului lipidic - cu un nivel ridicat de colesterol și trigliceride, are loc nu numai formarea plăcilor aterosclerotice, ci și deteriorarea țesutului renal;
  4. 4 Renunțați complet la fumat și la analogii de nicotină ai țigărilor. Nicotina este periculoasă pentru toate vasele din corpul uman, inclusiv pentru vasele rinichilor. Fumătorii au de aproximativ 21 de ori mai multe șanse de a dezvolta proteinurie decât nefumătorii.

Ce este mau?

Dar cel mai adesea la pisici înseamnă că au nevoie de sexul opus. Ei bine... cred că poți ghici))

De la Wikipedia, enciclopedia liberă

EXISTĂ O RASĂ DE PISICI (EGIPȚIENE) NUMITĂ „MAU”

Pisicile au fost mult timp preferatele egiptenilor. În cele mai vechi timpuri, ei simbolizau zeii Ra și Bast. Rasa Mau este aborigenă, ne-a venit din Egiptul Antic, iar numele ei în egiptean înseamnă „pisica”. În Europa, egiptenii au apărut la mijlocul anilor 50 ai secolului XX, puțin mai târziu - în Statele Unite.

Ce este mau

farmacie municipală

atac aerian masiv

Asociația Internațională a Universităților

educație și știință, organizare

Dicţionar: S. Fadeev. Dicționar de abrevieri ale limbii ruse moderne. - S.-Pb.: Politehnică, 1997. - 527 p.

Ukraine International Airlines

Școala de artilerie din Moscova

militară, istorie, Moscova, educație și știință

Dicționar: Dicționar de abrevieri și abrevieri ale armatei și serviciilor speciale. Comp. A. A. Şcelokov. - M .: Editura AST SRL, Editura Geleos CJSC, 2003. - 318 p.

Biroul Antimonopol din Moscova

Academia de Management din Moscova

Moscova, educație și știință

Hub de aviație din Moscova

Dicționar: Dicționar de abrevieri și abrevieri ale armatei și serviciilor speciale. Comp. A. A. Şcelokov. - M .: Editura AST SRL, Editura Geleos CJSC, 2003. - 318 p.

instituție autonomă municipală

de exemplu: MAU NGSP

marketing și managementul crizelor

hidrocarburi aromatice polinucleare

cărbune modificat cu azot

Serviciile de aviație din Moscova

Aeroportul Internațional Ufa

avia, Ufa, organizare

Dicționar de abrevieri și abrevieri. Academician. 2015 .

Vedeți ce este „MAU” în alte dicționare:

MAU - are mai multe sensuri: Cuprins 1 Prenume 2 Abrevieri 3 Alte 4 Surse ... Wikipedia

Mau - Mau, Vladimir Alexandrovich „MAU” redirecționează aici; vezi și alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau Data nașterii: 29 decembrie ... Wikipedia

mau - int. miau Chetyum "mau" eo. Мау, маур сикIушъ, кIушъэрыкъор зынапц, чэу цэпкъыр зигъогу, зыгу цIыкIур IэшIулъ, зилъэ цIыкIур зимажь, пырамыжьыр зижьау, чъыг жьауи чIэмыхь, унэм ехьэшъ псы ешъо, шъуаер кIыеу еукIы, цыгъор кIыеу екъузы … Адыгабзэм изэхэф гущыIалъ

Mau V. - „MAU” redirecționează aici. Vedea de asemenea, alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau (născut la 29 decembrie 1959 la Moscova) este un om de știință și economist rus. Din 2002, rector al Academiei de Economie Națională din cadrul Guvernului Rusiei. Cuprins 1 ... ... Wikipedia

Mau VA - „MAU” redirecționează aici. Vedea de asemenea, alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau (născut la 29 decembrie 1959 la Moscova) este un om de știință și economist rus. Din 2002, rector al Academiei de Economie Națională din cadrul Guvernului Rusiei. Cuprins 1 ... ... Wikipedia

æmauædz - z.b.p., min ... Dicționar ortografic al limbii osetice

MAU - unitatea de absorbție a petrolului lovitură aeriană masivă Asociația Internațională a Universităților Academia de Management din Moscova Hubul Aviației din Moscova Biroul Antimonopol din Moscova ... Dicționar de abrevieri ale limbii ruse

MAU (valori) - MAU are mai multe semnificații: Cuprins 1 Prenume 2 Abrevieri 3 Alte 4 Surse ... Wikipedia

Mau (district) - Mau engleză. Țara Mau India Districtul de statut Inclus în statul Uttar Pradesh ... Wikipedia

Mau Mau - (Kenia). Mișcare rebelă. Etimologia cuvântului nu a fost elucidată în mod sigur. Termenul a fost folosit pentru prima dată la procesul unui grup de rebeli în mai 1950 și nu a fost folosit de către partizani înșiși. La prima etapă () mișcarea de protest a țăranilor ... ... Terorism și terorism. Ghid istoric

Analiza urinei pentru UIA

Când o persoană are probleme de sănătate sau întrebări legate de starea sa, el caută în primul rând răspunsuri pe internet și abia apoi merge la medic pentru sfaturi și ajutor, deși este mai corect să faci invers. La urma urmei, medicul nu numai că va studia simptomele, ci le va trimite și la teste de laborator. Unul dintre testele care se efectuează pentru a determina diagnosticul corect este studiul urinei pentru microalbuminurie. Despre el se va discuta în acest articol.

Ce este acest studiu și de ce este efectuat

Analiza urinei pentru Mau este o determinare a cantității de albumină din ea. De ce o fac? Chestia este că albumina este una dintre proteinele care face parte din sânge. Iar „microalbuminuria” este pierderea sau concentrația scăzută a acesteia. Când rinichii funcționează bine și nu există anomalii, albumina este stabilă, iar cantitatea din urină este foarte scăzută. Când rezultatele studiului arată că a existat o pierdere de albumină în sânge și este conținută în urină într-o doză crescută, acesta este un semn de disfuncție renală, este posibil debutul primei etape de ateroscleroză sau disfuncție endotelială. .

Chiar și un ușor exces al concentrației de albumină în urină indică apariția unor modificări la nivelul vaselor, ceea ce necesită un diagnostic mai profund și un tratament imediat.

De ce apare microalbuminaria (MAU)?

Depășirea normei de proteine ​​în urină poate apărea din mai multe motive. Există factori care afectează o singură descărcare, prin urmare, atunci când se pune un diagnostic, urina este luată pentru Mau de mai multe ori în decurs de trei luni. Un exces de albumină este considerat a fi de la 30 la 300 mg pe zi. O astfel de eliberare poate apărea ca urmare a:

  • consumul de alimente bogate în proteine;
  • muncă fizică grea;
  • sarcini sportive puternice;
  • creșterea temperaturii corpului.

De asemenea, indicatorii depind de sexul pacientului, rasa și regiunea de rezidență.

Se crede că MAU este cel mai frecvent la persoanele supraponderale, rezistente la insulină, fumează mult și au probleme cu hipertrofia sau disfuncția ventriculului stâng. Acest diagnostic este diagnosticat mai ales la bărbați și la vârstnici.

Pentru a obține un rezultat fiabil, o analiză pentru Mau nu poate fi efectuată în timpul oricărei boli infecțioase, inclusiv ARVI, la temperatură corporală ridicată, febră, după efort fizic, în stare obosită, după masă.

Dacă rezultatele au arătat o creștere a proteinelor în urină, atunci aceasta poate indica astfel de boli sau modificări în organism:

  • Diabet;
  • hipertensiune arteriala;
  • glomerulonefrită;
  • disfuncție a sistemului cardiovascular;
  • sarcina;
  • hipotermie;
  • sarcoidoza.

Cel mai adesea, microalbuminaria apare ca urmare a diabetului zaharat.

De asemenea, o creștere a albuminei în urină poate indica dezvoltarea bolilor cardiovasculare, care provoacă diabet de tip I și tip II.

Simptomele microalbuminuriei

Această patologie are propriile stadii de dezvoltare. În stadiul inițial, pacientul nu simte modificări în organism și simptome ale bolii, dar compoziția sa urinară se schimbă deja, testele arată deja o creștere a cantității de proteine, care în stadiul inițial este menținută în limita a 30 mg per fiecare. zi. Odată cu progresia ulterioară, o persoană dezvoltă un stadiu pre-nefrotic. Cantitatea de albumină în urină crește la 300 mg, există o creștere a tensiunii arteriale, o filtrare renală crescută.

Următoarea etapă este nefrotică. Pe lângă presiunea ridicată, este însoțită și de umflare. Compoziția urinară, pe lângă o concentrație mare de proteine, conține și eritrocite, se observă o creștere a nivelului de creatinine și uree.

Ultima etapă este insuficiența renală. Simptomele ei:

  • creșterea frecventă a tensiunii arteriale;
  • umflare permanentă;
  • un număr mare de globule roșii în urină;
  • rata de filtrare scăzută;
  • o cantitate mare de proteine, creatinină și uree în urină;
  • absența glucozei în urină.
  • nu există excreție de insulină de către rinichi.

Toate aceste semne pot indica dezvoltarea patologiei cardiace. În acest moment, poate apărea durere în spatele sternului, care iradiază în partea stângă a corpului. Toate acestea sunt însoțite de o creștere a colesterolului.

Reguli pentru colectarea urinei pentru microalbuminurie (MAU)

Pentru ca datele de laborator să fie fiabile, este necesar să se respecte regulile de bază pentru colectarea urinei pentru analiza UIA. Și astfel, în primul rând, trebuie să vă pregătiți. Cu o zi înainte de teste, legumele și fructele care schimbă culoarea urinei sunt complet excluse din alimente - acestea sunt morcovi, căpșuni, dude, coacăze și altele. În al doilea rând, înainte de colectarea urinei, este necesar să spălați bine organele genitale externe cu săpun antibacterian. În al treilea rând, materialul pentru analiză este colectat dimineața, imediat după trezire. În niciun caz, această analiză nu trebuie efectuată de jumătatea feminină în timpul menstruației.

De asemenea, trebuie să aveți grijă de borcanele pentru urină. Opțiunea ideală este un recipient special din plastic, care este vândut într-o farmacie. Dar dacă nu este acolo, puteți lua orice recipient din plastic sau sticlă cu capac, îl puteți spăla bine, îl uscați și tratați cu alcool înainte de utilizare. Aproximativ o sută de mililitri de material este suficient pentru analiza pe Mau. După colectare, materialul trebuie trimis la laborator în termen de una sau două ore.

alcex

Care este viața noastră? Jocul!

DAU - Daily Active Users (Daily Active Users) - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul zilei.

WAU - Weekly Active Users (Weekly Active Users) - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul săptămânii.

MAU - Monthly Active Users (Monthly Active Users) - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul lunii.

PCU - Peak Concurrent User (Peak Online Users) - numărul maxim de utilizatori care se află simultan în aplicație. Măsurat pe o anumită perioadă de timp (pe oră/zi/săptămână/lună/an)

ACU - Average Concurrent User (Average number of Users Online) - numărul mediu de utilizatori care se află simultan în aplicație. Măsurat pe o anumită perioadă de timp (pe oră/zi/săptămână/lună/an)

ARPPU - Venitul mediu per utilizator plătitor - Venitul mediu per utilizator plătitor. Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Număr de utilizatori care au efectuat o plată.

ARPU - Venitul mediu per utilizator - venitul mediu per utilizator. Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Numărul tuturor utilizatorilor care au vizitat aplicația în perioada veniturilor primite.

Regula este următoarea: orice indicatori ai unui proiect web trebuie luați în considerare, introduși în sistemul de statistici și analizați.

  • DAU (Daily Active Users) - audiență zilnică - numărul de utilizatori unici care au vizitat proiectul pe zi.
  • WAU (Săptămâna Utilizatori Activi) - audiență săptămânală.
  • MAU (Month Active Users) - audiență lunară.
  • ARPU (Average Revenue Per User) - factura medie - cât plătesc utilizatorii în medie (venitul pentru timpul T împărțit la numărul de utilizatori pentru același timp).
  • ARPPU (Average Revenue Per Paying User) - contul mediu al unui utilizator plătitor (venitul pentru timpul T împărțit la numărul de utilizatori plătitori pentru același timp).

    Unele combinații de indicatori cheie pot da caracteristici indirecte:

  • DAU/WAU - coeficientul săptămânal de „lipiciune” al utilizatorului la serviciu.
  • DAU/MAU - coeficientul lunar de „lipiciune” al utilizatorului la serviciu.
  • grupuri de activități ale utilizatorilor (de exemplu, după numărul de vizite pe săptămână)
  • regiuni (țări, orașe etc.)

    Valori de performanță a jocului: utilizatori activi (DAU/WAU/MAU)

    Publicat: Alexander Semenov

    Publicația apare ca parte a unei serii de materiale despre valorile jocurilor de la App2Top.ru și devtodev. Articolele sunt împărțite în sezoane, fiecare fiind dedicată unui subiect specific. Al doilea sezon se numește The Users. În ea, vorbim despre acele metrici de afaceri care reflectă eficiența aplicației în ceea ce privește lucrul cu publicul.

    În fiecare zi, publicul proiectului este completat cu noi utilizatori. Unii dintre ei își pierd rapid interesul, unii își amintesc uneori aplicația, iar alții o folosesc în mod regulat. Și cu siguranță, reprezentanții tuturor acestor segmente vizitează aplicația în fiecare zi. Astăzi vom vorbi despre ei - utilizatori activi (Utilizatori activi).

    Utilizatorii activi sunt cei care au avut cel puțin o sesiune în perioada studiată. Aceste intervale pot fi diferite, dar cel mai adesea studiază publicul zilnic, săptămânal și lunar al proiectului. Și acești indicatori au nume bine stabilite:

    • DAU - numărul de utilizatori unici pe zi (utilizatori activi zilnic);
    • WAU - numărul de utilizatori unici pe săptămână (utilizatori activi săptămânal);
    • MAU este numărul de utilizatori unici pe lună (utilizatori activi lunar).

    Totodată, calcule similare se pot face și pentru orice alte perioade, dacă acestea corespund mai bine cerințelor companiei. De exemplu, însumând rezultatele anului în curs, puteți calcula audiența anuală a proiectului și o puteți compara cu anii anteriori pentru a evalua dinamica.

    Este de remarcat faptul că WAU pentru o anumită săptămână nu este suma DAU pentru 7 zile, deoarece vorbim de utilizatori unici. De exemplu, unul dintre ei poate intra în aplicație luni și marți, iar el va intra atât în ​​DAU de luni, cât și în DAU de marți. Dar în decurs de o săptămână (de luni până duminică) se va calcula doar 1 dată.

    În mod similar, MAU nu este suma a 4 WAU și 30 DAU. Din punct de vedere al calculului, acești indicatori nu sunt legați și sunt calculați separat.

    Pentru a înțelege mai bine acești indicatori, îi vom calcula folosind un exemplu.

    Să presupunem că avem date despre vizitele în aplicație de către diferiți utilizatori timp de 2 săptămâni. Nu contează de câte ori vizitează un utilizator proiectul pe zi, deoarece va fi totuși un singur vizitator.

    Albastrul marchează zilele în care utilizatorii s-au conectat la aplicație.

    Deci, mai întâi calculăm DAU pentru a 1-a, a 2-a, a 5-a și a 10-a zi. Pentru a face acest lucru, trebuie să știți câți utilizatori unici s-au conectat la aplicație în aceste zile:

    • Ziua 1 DAU = 2 (utilizatori 1 și 4);
    • Ziua 2 DAU = 3 (utilizatori 2,4,5);
    • Ziua 3 DAU = 3 (utilizatori 2,3,4);
    • Ziua 10 DAU = 0 (nimeni nu sa conectat la aplicație în acele zile).
    • în prima săptămână (din a 1-a până în a 7-a zi) este egal cu 5 - toți utilizatorii s-au autentificat în proiect;
    • în a doua săptămână (din a 8-a până în a 14-a zi) acest indicator este deja 3 - primul și al doilea utilizator nu au făcut sesiuni.

    De asemenea, puteți alege o săptămână arbitrară, de exemplu, de la a 3-a până la a 9-a zi, iar apoi WAU va fi egal cu 4.

    În exemplul nostru, au participat doar 5 persoane, dar într-un proiect real vor fi mii, sute de mii, milioane de utilizatori care vizitează produsul zilnic. Iar modul în care intră în aplicație vorbește despre stabilitatea, calitatea și amploarea acesteia.

    De asemenea, Utilizatorii activi este o valoare care are sens să fie urmărită în timp real, deoarece dacă ceva se întrerupe în aplicație sau pe server și utilizatorii nu pot folosi produsul, această măsură va fi imediat afectată. Pentru un astfel de control, utilizatorii nu mai pot fi grupați pe zile, ci pe ore sau chiar pe intervale de 10 minute.

    Apropo, utilizatorii activi care se află în prezent în aplicație este o valoare separată care are propriul nume. Cel mai adesea, acesta este Utilizatori online, dar puteți găsi și abrevieri precum CCU (utilizatori concurenți) - utilizatori care se află în aplicație la un moment dat și PCCU (utilizatori concurenți de vârf) - numărul maxim de utilizatori care sunt simultan în aplicația.

    CCU medie reflectă bine amploarea proiectului, iar PCCU-ul este foarte important atunci când planificați încărcarea pe servere.

    Dinamica utilizatorilor activi se poate schimba nu numai într-o zi, ci poate crește sau scădea treptat lună de lună. Și este destul de important să-l controlezi. Segmentarea ajută la simplificarea analizei modificărilor numărului de utilizatori activi. Datorită acesteia, puteți înțelege rapid în detrimentul cărui segment de utilizatori are loc modificarea indicatorului.

    Iată câteva opțiuni pentru segmentarea unui public activ.

    • plătind / nu plătesc
    • a efectuat o singură plată / a efectuat plăți repetate

    Timp de la instalare:

    • 1 zi / 2-7 zile / 8-14 zile / zile / zile / 60+ zile

    După frecvența vizitelor:

    • în fiecare zi / de 4-6 ori pe săptămână / de 1-2 ori pe săptămână / o dată pe lună sau mai puțin

    Și puteți împărți și după țară, dispozitiv, sistem de operare, după eveniment personalizat (adică împărțiți audiența în utilizatori care au efectuat și nu au efectuat una sau alta acțiune).

    Ultima opțiune de segmentare poate fi utilizată dacă aplicația are vreun eveniment cheie care este important pentru caracterul complet al experienței de joc sau pentru crearea primei impresii corecte a produsului (de exemplu, finalizarea unui tutorial, N niveluri într-un joc sau intrarea într-un magazin).

    Odată ce identificați segmentul în care utilizatorii activi sunt în scădere, va fi mai ușor să căutați o posibilă cauză a problemei.

    Iată ce s-ar putea întâmpla:

    În primul rând, numărul utilizatorilor activi din Rusia începe să scadă, în timp ce numărul vizitatorilor din Japonia crește și aceștia compensează scăderea în altă țară. Dacă ne uităm doar la graficul general DAU, este puțin probabil să observăm vreo schimbare a dinamicii. Și numai atunci, când numărul utilizatorilor activi din Rusia scade și mai mult, îl vom vedea pe graficul general. Între timp, a trecut deja mult timp, care ar putea fi folosit pentru a găsi și elimina cauza căderii.

    O altă anomalie statistică care întărește importanța segmentării este paradoxul lui Simpson. Manifestarea sa se vede cel mai bine cu un exemplu.

    Să luăm 4 țări din exemplul anterior și să presupunem că conversia pentru cumpărare în ele este:

    Și iată ce se întâmplă:

    • conversia în Rusia (4,85%) este mai mare decât conversia în Japonia (4,44%);
    • conversia în Marea Britanie (7,08%) este mai mare decât conversia în China (6,98%);
    • conversia totală a țărilor europene (5,8%) este mai mică decât conversia țărilor asiatice (6,5%).

    Acest lucru sugerează încă o dată că segmentarea poate să nu dea aceleași rezultate ca și statisticile generale ale indicatorului.

    Apropo, uneori, când te uiți la graficul DAU, nu poți identifica întotdeauna clar tendința, dar gruparea pe săptămâni sau luni (conversia graficului în WAU și MAU) o face mai evidentă.

    În sine, metrica Utilizatori activi este cu siguranță importantă pentru proiect, dar, pe lângă asta, este și legată de alte metrici financiare și comportamentale.

    În primul rând, utilizatorii activi sunt afectați de numărul de noi utilizatori - cu cât sunt mai mulți și cu cât vin mai rapid și mai stabil la proiect, cu atât publicul crește mai repede.

    Al doilea indicator la fel de important este Retention (retenția utilizatorilor), care arată cum utilizatorii revin la proiect. Dacă aduceți noi utilizatori în proiect, care nu se vor întoarce la el, atunci aceștia nu vor completa publicul și o astfel de atracție nu va da niciun efect. Este important ca utilizatorii să fie interesați de produs, astfel încât să dorească să revină. Și cu cât vor fi mai mulți, cu atât publicul va fi mai activ.

    Este posibil să existe rate bune de reținere în aplicație, dar cu un număr mic de utilizatori noi, audiența va crește foarte lent. Și invers, dacă există un aflux bun de utilizatori noi și Retenție scăzută, atunci cei mai mulți dintre aceștia vor părăsi proiectul, ceea ce nu va crește nici audiența.

    Și cu cât publicul proiectului este mai mare, cu atât mai mulți plătitori potențiali sunt printre acesta. La urma urmei, în această secvență utilizatorii devin plătitori:

    Utilizatori noi → Utilizatori activi → Utilizatori plătitori

    Apropo, este important ca utilizatorul să rămână activ în produs după efectuarea primei plăți, deoarece acest lucru va crește șansele ca acesta să facă achiziții repetate.

    Astfel, utilizatorii activi afectează direct proporțional venitul:

    Venituri = Utilizatori activi * Cotă de plată * ARPPU

    Numărul de utilizatori activi este unul dintre cei mai importanți indicatori ai unui produs, care indică indirect succesul acestuia, combinând atât calitatea atragerii de noi utilizatori, cât și valorile de retenție, afectând direct veniturile. Prin urmare, atunci când analizați utilizatorii activi, ar trebui să acordați atenție și ratei de creștere a audienței, deoarece această măsurătoare este unul dintre cele mai pozitive semne ale dezvoltării active a produselor.

  • Publicații conexe