Какво да направите, ако се открие микроалбуминурия? Какво представлява това изследване и защо се провежда

Благодарение на мобилното приложение въпросите за въвличане на потребителя в търсенето на продукт или услуга на работния плот са премахнати, става възможно буквално да „живеете с потребителя“ 24 часа в денонощието, възможно най-близо до него, в самото сърце на неговата джаджа. Но когато разработчикът има мобилно приложение в ръцете си, бизнес процесът е настроен и дори медиен план за промоция е готов, възниква логичен въпрос: „Как да проследим ефективността?“ и не по-малко важно: „Какви показатели да използвам?“. В тази публикация ще отговорим на втория въпрос.

Кой е най-добрият начин да настроите система за проследяване за работа с мобилно приложение? Клиенти, които се свързват с Netpeak, за да рекламират своето приложение (в рамките на ), често задават този въпрос. Е, най-лесният начин е да работите с родния за всички Google Analytics. Пет много важни аргумента за работа с Google Analytics:

  1. Е свободен.
  2. Позволява ви да използвате ремаркетинг, за да запазите аудиторията си.
  3. Лесно внедряване с помощта на Google Tag Manager.
  4. Достъпен и разбираем интерфейс.
  5. Позволява ви да настроите анализ на различни устройства.

Нека се съсредоточим върху показателите, които показват поведението на аудиторията, взаимодействието на потребителя с приложението и, разбира се, печалбата от приложението.

Покажете поведението на публиката

Показател MAU/DAU

MAU/DAU (активни потребители месечно / активни потребители дневно) се показва в GA в отчета за активни потребители. Метриката показва честотата на взаимодействие на потребителя с приложението. Все още е в бета версия, но вече работи. Можете да сравнявате активност на ден (DAU), седмица, 14 дни и месец (MAU).

Карта на поведението

Отчетът показва как потребителят взаимодейства с вашето съдържание. Позволява ви да видите на кой екран напуска приложението или кой раздел е най-популярен във вашето приложение.

Показател „Повреди и грешки“

"Сривове и грешки" - доклад за грешки в приложението. Показва най-често срещаните технически грешки, групира ги по версии в приложението. Този показател попадна в този раздел поради факта, че грешките се откриват от определени потребителски поведения. В Google Analytics отчетът също се намира в секцията Поведение на аудиторията.

Средна продължителност на сесията и дълбочина на сърфиране

Това са отчети от секцията „Аудитории“, които ви позволяват да оцените ангажираността на потребителите с вашия продукт.

Какво е „ангажиран потребител“? Съществуват различни вариантиотговор. Chamath Palihapitiya от Facebook счита за основен критерий добавянето на 7 приятели в рамките на 10 дни след момента на регистрацията. Nabeel Hyatt от Zynga говори за D1 задържане - колко потребители са се върнали на следващия ден. Анализаторите от Flurry изградиха цяла матрица на ангажираност, която взе предвид зависимостта от честотата на използване на седмица и процента на потребителите, които продължават да използват приложението след 90 дни.

Показване на взаимодействието на потребителя с приложението

Показател "Брой инсталации"

Броят инсталирания от платени източници на трафик, като Google Ads. Може да изглежда странно, но параметърът "Нови потребители" е броят на инсталиранията от източника. С пускането на URL Builder стана възможно да се работи с други източници на трафик. За разлика от обикновения контекст, по-голямата част от трафика идва от дисплейни кампании. Съответно трябва да работите усилено, за да отсеете сайтовете с ниско качество. Стотици инсталации от платформа за трафик може да се окажат „мъртви души“:

Процент на оттегляне (съотношението на потребителите, които са напуснали към месечната активна аудитория) и Процентът на връщане (съотношението на завръщащите се потребители към месечната аудитория) в GA са представени от отчета за нови и завърнали се. Този отчет показва процента на новите потребители в приложението и процента на тези, които са го използвали многократно. Тези данни ви помагат да оцените важността на стартирането на инструменти като ремаркетинг и насочени известия.

Показател „Време за покупка“

Времето за покупка е важен показател при работа с аудитория. Показва какъв процент от потребителите правят покупка веднага, както и колко време отнема на останалите. Докладът ви помага да разберете как правилно да настроите работата с ремаркетинг на посетителите на приложението.

Метрика „Брой транзакции“

Това е стандартен отчет от секцията за електронна търговия на Google Анализ. Трябва да внедрите SDK отделно, но всичко е просто и ясно. Може да се конфигурира за всякакви покупки в приложението.

Показател "Брой регистрации"

Друг важен показател, особено ако регистрацията в приложението е платена. Конфигуриран чрез инжектиране на код и конфигуриране на събитие.

Показател „Обща стойност“

Този отчет все още е в бета версия. Използвайки този показател, можете да проследите как се е променила стойността на клиента (параметърът „Приходи“) и взаимодействието с него (параметрите „Прегледи на приложението“, „Постигнати цели“, „Сесии“ и „Продължителност на сесията“) в рамките на 90 дни от първото посещение.

ARPU показател

ARPU (среден приход на потребител) е средният приход на потребител. Полезен показател, но няма съответен отчет в Google Analytics и такива отчети все още не са открити в други системи. Въпреки това е справедливо да се каже, че повечето от приложенията по принцип нямат покупки в приложението или не изискват платен абонамент. Ако все още трябва да изчислите ARPU, тогава ще трябва да го направите ръчно, съгласно формулата:

ARPU = PR/N, където: PR е периодичен приход (месечен приход от платени абонаменти); N е броят на платените абонати.

Как да изберем правилния набор от показатели?

Да приемем, че работата ви с приложението първоначално е фокусирана върху броя инсталации и основните ви KPI са същите като тези в нашия случай. В този случай препоръчваме да се съсредоточите върху следните показатели:

  • броя на инсталациите и реализациите в приложението;
  • активни потребители;
  • средна продължителност на сесията;
  • дълбочина на гледане.

Въпреки това, към всеки проект трябва да се подхожда индивидуално поради разликата във входовете. Споделете вашите истории в коментарите, ние ще се опитаме да помогнем.

Съвет: Използвайте мобилното приложение Google Analytics, за да сте в течение какво се случва с вашия продукт. Приложението е достъпно за Android и iOS.

Досега не е необходимо да казваме, че Google Analytics е най-удобната система за проследяване на приложения в сравнение с популярните AppsFlyer или Adjust, но ви позволява да оцените ролята на канала и инвестициите в него, отношението на потребителя към продукта и критични грешки, нарастването на активните потребители и перспективите на проекта, и най-важното, рентабилността на приложението.

  • Вземете връзка
  • Facebook
  • Twitter
  • pinterest
  • електронна поща
  • Други приложения

За първи път се сблъсках с показателите DAU / MAU, когато бяха споменати в контекста на игрите във Facebook през 2009 г. И въпреки че, сигурен съм, сериозните играчи отдавна са престанали да разчитат на тях показатели за растежЗа много търговци обаче те се оказаха много привлекателни.

Днес ще говорим защо тези показатели са толкова привлекателни и опасни едновременно.

Да започнем с тяхното определение.

DAU (Ежедневно активни потребители) е колко (уникални) клиенти са използвали вашата услуга (обикновено - влезли) в определен ден.
MAU (Месечни активни потребители) е колко (уникални) клиенти са използвали вашата услуга през последния месец (или последните 30 дни).
DAU/MAUтова е какъв % от нашите (уникални) клиенти повторноизползва вашата услуга за периода. Това е така наречената "лепкавост".
Какво са професионалиститяхната употреба?

Първо:много е лесно да се изчислят такива показатели. В DAX изчисленията може да изглеждат така.
:=
DISTINCTCOUNT (tbl_users)
:=
ИЗЧИСЛИ(,
DATESINPERIOD ( Календар, MIN ( Календар ), -30 , ДЕН ) )

Второ:много компании са затворени и не отварят своите показатели (например ARPU или LTV). Но от друга страна, чрез инструментите за конкурентно разузнаване е сравнително лесно да оцените размера на аудиторията на конкурента и да сравните вашите темпове на растеж с неговите темпове на растеж.

Всъщност тук свършва привлекателността на тези показатели.

Какво са рисковетяхната употреба?

(1) DAU е до голяма степен променлив показател за растеж и изобщо не обяснява какво причинява този растеж.

  1. това резултат от PR ли е, когато няколко известни специализирани издания обърнаха внимание на вас?
  2. дали е резултат от маркетинга, при който бяха привлечени много „нови“ клиенти поради стартирането на нова маркетингова кампания за придобиване?
  3. дали е резултат от маркетинг, при който много „стари“ клиенти се връщат поради маркетингова кампания за задържане?
Както можете да видите, факторите могат да бъдат много различни.

Първият растежен фактор изобщо външен(не сте му повлияли). Следователно е невъзможно да се разчита на стабилността на такъв резултат.

Вторият и третият растежен фактор обаче домашни(резултат от вашите усилия), но природата на тези фактори е различна. Това означава, че стабилността на резултата във времето ще бъде различна.

(2) DAU/MAU често се разглеждат като заместител за оценка на вътрешния механизъм за задържане на вашата услуга. Това обаче също не е така.

Влизането на потребителите обикновено не корелира добре с целевото действие. Обикновено картината на експлозивен растеж изглежда така.

Източник: amplitude.com

Въпреки че нарастването на DAU все още продължава, изходящият поток вече нараства много по-бързо. Следователно връщането в изходна позиция е само въпрос на няколко седмици.

Защо се случва това?


От една страна, влизането като въображаемо целево действие не корелира добре с реалните целеви действия, например разглеждане на продукт.

От друга страна, компаниите най-често формират растежа чрез първите два фактора.

Това е привличане, а привличането обикновено се измерва и оптимизира чрез първицелево действие (вход/покупка), вместо повтарящи се целеви действия ( n-то влизане, m-та покупка). Така се оказва, че тези показатели - показатели за суета.

Какво мислите за DAU, MAU?

По-практичен подход е описан от мен тук:

Коментари

Популярни публикации от този блог

Днес ще говорим за LTV в различен контекст – опростено приложен.

Така че пред вас Решетка на жизнения цикъл.

Името и концепцията на тази прекрасна техника е дадено от изключителния маркетолог Джим Ново. Не забравяйте да прочетете отново неговия блог, особено ранните статии.

Всъщност - LCG е RF (M) матрица:
от хоризонталнаоси, които гледате Реценция(последно закупен наскоро); От вертикаленоси, които гледате Ечестота(брой покупки); Във всяка клетка виждате броя на клиентите с определени параметри R и F. След като изградихме такава матрица, можем веднага да отговорим на много въпроси, но сега се интересуваме само от четири: кои клиенти критиченза бизнес?
(горен десен квадрант) кои клиенти наистина се развиватпо-далеч?
(долния десен квадрант) кои клиенти вероятно изгубенза бизнес?
(горен ляв квадрант) кои клиенти не е интересноза бизнес? Сигурен съм, че докато ти...

Или настройването на вътрешната механика на приложението е игра на сляпо. Само чрез анализиране на данни и оценка на отделни действия можете да вземете правилните решения. По-долу сме изброили най-важните показатели, без които не можете да правите, когато рекламирате.

Общи показатели

Брой инсталации и брой регистрации -това са основните показатели, които отразяват най-очевидните показатели. Сами по себе си те не са от голямо значение за анализите, но са необходими при изчисляване на други показатели.

Отделно си струва да се спрем на важността на разликите между тези два показателя. Първо, потребителят може да инсталира приложението, но след това да го изтрие, без да влиза в него. В този случай инсталацията ще бъде зачетена, но няма да се извърши регистрация. Второ, един потребител може да направи няколко инсталации: например на две свои устройства - на смартфон и таблет, но и в двата случая той ще влезе в приложението под едно сметка. Следователно ще се брои една регистрация, а инсталациите - две.

Броят на инсталациите и друга информация обикновено се намират най-лесно във вътрешните системи за анализ на приложения или в акаунта на програмиста в магазина.

Потребителска активност

Броят на регистрациите по никакъв начин не ви позволява да прецените реалната аудитория на приложението. В крайна сметка във всеки проект почти винаги има „мъртви души“ - потребители, които са спрели да използват приложението. Поради това бяха приети специални показатели за обективна оценка.

Потребителската активност обикновено се измерва за определен период, най-често месец, седмица или ден. Метриката DAU (Ежедневно активни потребители) отразява броя на отделните потребители, които са влезли в приложението през деня, WAU (Седмично активни потребители) - седмица и MAU (Месечно активни потребители) - месец. По този начин, ако всички потребители влизат в приложението всеки ден в продължение на един месец, тогава DAU и MAU ще бъдат равни. Но в истинския животтова, разбира се, не се случва. Тези показатели показват преди всичко мащаба на вашия проект.

Освен това мобилният анализ има метрика, която показва колко често потребителите влизат в приложението – т.нар. лепкав фактор. Изчисли ангажираност на потребителитедоста просто: трябва да разделите DAU на MAU (WAU). Например, ако дневната аудитория има 100 потребители, а месечната - 500, тогава ангажираността ще бъде 20%. Този индикатор може да отразява истинската картина само ако притокът на нови потребители е равномерен.

процент на задържане- показател за ефективността на задържането на потребителите, с други думи - честотата на тяхното връщане. За да се изчисли този показател, е необходимо да се извадят новите потребители (дошли в приложението през периода) от общия брой потребители в края на периода и да се разделят на броя потребители в началото на периода. Обикновено процентът на задържане се изчислява за два дни, седмица, две седмици и месец. Този показател показва степента на привързаност на аудиторията към продукта. Освен това е важен при финансовото планиране.

Продължителност на сесията- периодът от време, през който потребителят взаимодейства с приложението. Например, за повечето игри дългите сесии са от полза и показват високо ниво на ангажираност на потребителите, докато в услугите за повикване на такси или резервация на хотел продължителността на сесията не играе специална роля. В тях разработчиците се стремят към възможно най-краткия път на преобразуване.

Метрики за осигуряване на приходи

Следващата група показатели са свързани с доходите. Важно е да разберете колко и как харчат потребителите. Това помага да се оцени ефективността на методите за монетизиране или дори да се мисли за промяна на бизнес модела.

ARPU(Среден приход на потребител) е един от основните показатели за монетизация на проекта. Този показател отразява размера на приходите, генерирани средно от всеки потребител. Изчислява се просто: цялата сума на приходите трябва да бъде разделена на броя на потребителите на приложението. Динамиката на този показател също е важна: ако расте, тогава проектът се развива в правилната посока.

ARPA(Average Revenue per Account) - същото, но не на потребител, а на акаунт. Този индикатор се използва, ако приложението предполага приходи от директни плащания от вече регистрирани потребители.

ARPPU(Среден приход на плащащ потребител) - този показател е лесно да се обърка с ARPU - разликата е само една буква. Единствената разлика е, че се вземат предвид само плащащите потребители. Тоест обикновено ARPPU е много по-висок от ARPU.

LTV(Lifetime Value) - приходи, които потребителят носи за целия живот в приложението. Това е един от основните показатели, когато започне да надвишава CAC - цената на придобиване на потребител - рекламата може да се счита за рентабилна. Необходимо е да се стремите да гарантирате, че LTV надвишава CAC поне 3 пъти, това ще ви позволи да инвестирате в развитие и да покриете амортизацията, а не само да възстановите преките разходи за привличане на клиенти.

ALTC(Average Lifetime of a Customer) - индикатор, необходим за изчисляване на LTV, той ни казва за периода на "живот" на потребителя в приложението. Например, за приложения в сегмента на електронната търговия това обикновено е броят транзакции за период на използване на приложението от клиента.

Скорост на оттегляне- степен на оттегляне на потребителите, показателят отразява процента на напусналите потребители. Колкото по-нисък е процентът на отлив, толкова по-добре за проекта.

Показатели за ефективност на рекламата

Следващата група показатели е пряко свързана с покупката на трафик и промоцията и се използва за оценка на ефективността на рекламата. В крайна сметка, един от основните принципи на промоцията е да не харчите повече за реклама, отколкото да печелите.

(Cost per Install) - цената на една инсталация. Метриката взема предвид всички разходи за привличане на нови потребители. За да изчислите CPI, трябва да разделите всички рекламни разходи на броя привлечени инсталации. Но този показател е много условен, той не отчита редица фактори.

eCPIили ефективните разходи за инсталиране са по-точен индикатор и виралността се взема предвид при изчисляването му.

K факторили коефициент на вирусност - показател за естественото разпространение на приложението. Потребителите говорят за това в в социалните мрежи, препоръчвайте на приятели и по други начини предавайте информация. Обикновено за това са отговорни специални социални механики, които са вградени в приложението. Този показател се изчислява по следния начин: необходимо е броят на препоръките да се умножи по дела на хората, които са ги приели.

CAC(Customer Acquisition Cost) - цената за привличане на един потребител. Различава се от CPI по това, че не взема предвид инсталациите, а плащащите клиенти. Разликата е, че един потребител може да има няколко устройства с инсталирано приложение.

CR(Conversion Rate) - процент на преобразуване. Това е общ показател, който може да се използва по различни начини. Например търговците често изчисляват реализациите от кликване за инсталиране. В този случай числата могат да разкажат за качеството на целевата страница и да ви позволят да направите изводи за привлечената аудитория - целева или не. Конверсията от инсталирания към целеви действия също е важна. Помага да се оцени качеството на трафика от различни източници и да се филтрират неефективните.

Услуги за мобилен анализ

За да съберете всички горепосочени данни, не можете да правите без специални инструменти - мобилни услуги за анализ.

Google Analytics- най-често срещаната система за анализ, която се различава от останалите по това, че е безплатна. Дава ви възможност да получите всички необходими данни, но изисква внимателно конфигуриране.

Вихрушка- платена услуга, но с достъпни цени. Ясният интерфейс и простата настройка улесняват генерирането на отчети и наблюдението на широк набор от показатели.

Микспанел- една от най-удобните и мощни услуги. Но трябва да платите за това - тази система за анализ се счита за най-скъпата. Но ви позволява да получавате статистически данни за почти всеки показател.

Изброените в статията показатели са само основата за практичен мобилен анализ. Сами по себе си индикаторите дават малко полезна информация, тяхната основна стойност в правилното тълкуване. В допълнение, тези индикатори са необходими за изчисляване на по-сложни показатели. Изучавайте анализи и се абонирайте за нашия блог, за да не пропуснете нищо.

Оттеглянето на клиенти е като пожарна сирена. Разбирате, че нещо се е объркало, но това знание не ви помага да изгасите пламъка.

За да „диагностицирате“ и коригирате проблема си със задържането, трябва да направите нещо повече от просто да разгледате формулите за нови и загубени клиенти. Трябва да се определи кой напуска, кога го прави и защо. Само тогава ще можете да управлявате разумно времето си и да направите корекциите, които оказват най-голямо влияние върху растежа на вашия бизнес.

Прочетете как да откриете източника на пожара и да го потушите, преди компанията ви да изгори до основи.

Вашите данни верни ли са?

Никой няма да отрече, че генерирането на потенциални клиенти е от решаващо значение за успеха на компанията в ранна фазаразвитие. Но не позволявайте добро представянезасенчват проблема с изтичането.

Нека си припомним формулата:

Изтичане = загубени потребители / общ бройпотребители

Нека да разгледаме пример от Profitwell, демонстриращ значението на формулата в реалния свят.

Вертикално: Съществуващи клиенти, Изтичане на съществуващи клиенти, Нови клиенти, Изтичане на нови клиенти, Общо клиенти, Степен на напускане. Хоризонтално: август, септември

Проблемът с churn формулата е, че абсолютно същият режим на работа (добавяне на 5000 потребители на месец) не води до същия резултат - churn rate през септември е по-нисък от този през август. Бързият растеж изкуствено намалява оттока, тъй като новите клиенти, добавяни ежемесечно, просто все още не са имали време да се отпишат.

Промяната дори на стотни от оттока може да доведе до 25% спад в печалбите, така че определено не искате неточности в тези изчисления.

Показател #1. Изчислете оттока въз основа на средни стойности

Един добър показател за отлив, изкривен от скок, няма да може да ви даде обективен поглед върху това какво върви правилно и какво не. Ето защо има леко модифицирана формула за бързо развиващи се стартиращи компании:

Изглежда плашещо? Не е толкова трудно да го разберете:

Отлив = брой загубени потребители
∑ = сбор от нови потребители на ден (i=1) в набор от данни (n)
n = брой дни в даден период

Ако потребителите се добавят към клиентската база постепенно, тогава средната стойност ще се увеличи и ще има по-голямо въздействие върху месечния ви процент на отлив. Ако клиентите се добавят към базата към края на периода, това няма да наруши процента на отлив и няма да го представи като по-нисък, отколкото е в действителност.

С тази формула ефектът от значително генериране на потенциални клиенти може да бъде балансиран чрез осредняване на данните. Скоковете в растежа няма да изкривят вашите числа или да ви подведат да мислите, че се представяте по-добре един месец и по-зле следващия месец.

Изравнен ли е оттокът?

Трудно е да се намери по-опасен индикатор от отлива на клиенти, но има такъв. Това е непоследователността на потребителите. Ако не можете да изравните кривата си на задържане, тогава вашият продукт няма завладяваща сила.

Да приемем, че 100 потребители, които са се регистрирали за вашата услуга на 1 януари, имат процент на задържане от 40% до края на месеца. Тази цифра обаче непрекъснато намалява и до края на втория месец нищо не остава от първоначалния брой. Ако имате кохорти или потребители, групирани по дати на абонамент, които са почти напълно изчерпани и никога не изравняват, имате сериознопроблеми.

Какво означава това за вашия растеж?

Седмични активни потребители (WAU) по месечни кохорти (данните са фиктивни). Вертикално: Общо WAU. Хоризонтално: месечни кохорти

Първоръстът ви няма да намалее. Но като погледнете графиката по-горе, можете да разберете, че с течение на времето броят на напускащите потребители ще се увеличи и това в крайна сметка ще забави растежа ви. Ако продължите графиката по-надясно, кривата определено ще падне. Потребителите ще напускат вашия сайт/приложение с нарастваща скорост и вие ще придобивате нови със същата скорост.

Метрика № 2. Процент на задържане на клиенти за кохорта

Разделете потребителите въз основа на датата, на която са започнали да използват вашите услуги, и направете кохортен анализ. Трябва да изравните кривата на задържане. Намерете момент във времето (независимо дали е вторият ден или третата седмица), когато потребителите са спрели да изтичат.

Разгледайте 2 кохортни анализа:

При първия постепенно започва отлив във всяка кохорта, докато не остане никой. Но във втория кривата на задържане се изравнява на 12-ия ден и всяка нова кохорта надгражда това, което е останало от предишната. Ако вашият анализ е подобен на първия, съсредоточете се върху по-ясното съобщаване на стойността на офертата на вашите клиенти ранни стадиизадържане. Само тогава вашата графика на растеж ще изглежда така:

Когато успеете да постигнете изравняване на кривата на задържане, можете да инвестирате в ускоряване на този процес. Опитайте се да накарате потребителите да стигнат до онзи момент „Аха!“ около ден 3, вместо ден 12, когато същият процент на задържане ще бъде Повече ▼потребители.

Каква стойност имат вашите потребители?

Дори кривата да се изравни, рано или късно потребителите ще започнат да ви напускат. Целта е да решите колко рано е твърде рано и какво може да се направи, за да ги задържите по-дълго.

Има легенда, че докато стойността на целия живот на клиент (LTV) е по-висока от цената на придобиване на клиент (CAC), вашата позиция е стабилна. С други думи, докато харчите по-малко за маркетинг от общите приходи, генерирани от придобити клиенти, всичко е наред.

LTV > CAC = ☺

Добре? Не.

Тази формула е валидна при две много неточни предположения:

1. Степента на оттегляне е постоянна и
2. Всички потребители в крайна сметка ще напуснат.

Както беше показано в предишната глава, отток не епостоянно, а вие не искате да бъде. Вие работите за непрекъснато подобряване на този показател. По отношение на второто предположение, вие се надявате да получите клиенти, които никоганяма да бъдеш изоставен.

Показател #3. Обща кохортна печалба

Вместо тази формула Open View Partners, която работи със стартиращи фирми за разработка на софтуер в етап на разширяване, излезе с подобрена формула за разбиране на потребителската стойност. Те препоръчват да разгледате нещо, наречено Кумулативен кохортен приход (CCR) и да го сравните с CAC. CCR е общата сума на приходите, генерирани от дела на клиентите, които сте придобили за даден период от време (обикновено 12 или 24 месеца).

Годишен CCR = CCR на подходящата кохорта през месец 12 / общи разходи за продажби и маркетинг през началния месец за тази кохорта

Новата формула включва период от време. Гарантира, че сравнявате валиденобщата печалба от една отделна кохорта със сумата, която харчите за нейното придобиване. Тук няма място за погрешни предположения и вие получавате правилната представа за това къде се изравнявате с вашия CAC.

Сравняването на CCR и CAC между кохортите ще ви покаже къде се подобрявате с времето и колко бързо можете да възстановите разходите си за придобиване.

Степента на задържане е важна, но не разказва цялата история. Въпросът е, че може да отнеме минута, час или дори седмица, докато потребителят напусне, след като е взел първоначалното си решение за вашия продукт. Може би иска да се отпише, но постоянно забравя за това. Или той решава да даде още един шанс на продукта, но всички ръце не достигат.

Да приемем, че вашият график за задържане има този тревожен наклон:

Забелязвате рязък спад в задържането, но нямате представа какво се случва. Изглежда, че кривата става по-стръмна на 14-ия ден... Но дали се дължи на някаква ужасна грешка или потребителите просто са си спомнили, че искат да се отпишат?

Метрика номер 4. DAU/WAU/MAU

Вместо да разглеждате само задържането, трябва да разгледате анализа на потребителското поведение. Именно тя ще ви обясни кой е активен и кой просто отдели време да се отпише.

За да направите това, трябва да разгледате нивата на активност. В зависимост от естеството на вашия продукт, трябва да обърнете голямо внимание на един от следните показатели:

Ежедневно активни потребители (DAU)

Месечни активни потребители (MAU)

Ако твоят основна стойностзависи от ежедневната употреба (вие популяризирате приложение за съобщения или организатор на работния процес), тогава вашият фокус са ежедневно активните потребители. Ако стойността зависи от по-рядко чекиране, следете WAU или дори MAU.

Не се случва всички потребители да се събудят една сутрин и да решат да напуснат приложението ви. Изтичането обикновено се предшества от намаляване на активността. Задайте показатели за дейността на вашите потребители и ако не се доближавате до тях, започнете процеса на повторно ангажиране, преди да е станало твърде късно.

Профилактика, а не лечение на симптомите

Прилагането на всякакви стратегии за задържане към вашата база данни може да бъде доста изкушаващо, независимо дали имате проблем с оттеглянето или не. Но това ще доведе до факта, че ще се разкъсате, постигайки малко като резултат. Тези 4 показателя дават представа как да зададете цели за оттегляне и бързо да предприемете действия.

Кога ще започнат да се показват показателите отлични резултати, можете да запретнете ръкави и да се съсредоточите върху извличането на още по-голяма стойност от вашите потребители.

Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой потребители, извършили плащане.

Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой всички потребители, посетили приложението през периода на получените приходи.

Анализ на урината за MAU. Концепцията за микроалбуминурия, нейната опасност и основни признаци

Микроалбуминурията е сериозно отклонение, което в по-късните етапи на прогресия представлява смъртна заплаха за хората. Такова нарушение може да се установи само когато лабораторни изследванияурина за албумин. Това вещество присъства в човешката кръв, така че появата му в биологичната течност не предвещава нищо добро.

Какво е микроалбуминурия, как може да бъде опасно за здравето на пациента и как да вземете урина за изследване за наличие на албумин в нея? Нека го вземем по ред.

Какво е MAU?

MAU или микроалбуминурия е наличието на албумин в биологична течност. Той показва наличието на различни (най-често бъбречни) патологии и може да се появи в 5 степени на тежест.

  1. На първия етап микроалбуминът практически не се открива в урината. Протича абсолютно безсимптомно, тъй като болестта едва започва да се развива.
  2. Началната фаза на развитие. Пациентът продължава да изпитва опасни патологични промени, но нивото на албумин в биологичната течност не надвишава стандартните стойности.
  3. Третата фаза е преднефротична. На този етап вече е модерно заболяването да се открива чрез изследване на урината за MAU. Ако е необходимо, се предписват други диагностични процедури за оценка на функциите на бъбречните филтрационни гломерули.
  4. фаза на нефроза. Пациентът страда от артериална хипертония и отоци по крайниците и лицето. AT клиничен анализясно видими признаци на протеинурия, еритроцитурия, появата на креатинин и урея.
  5. развитие на бъбречна недостатъчност. Пациентът страда от чести пристъпи на артериална хипертония, отокът му практически не изчезва, протеинът присъства в анализа на урината, кръвни клетки, частици урея и креатинин. Липсва захар.

Всички тези етапи на микроалбуминурия преминават от пациент със захарен диабет. Ако не реагирате навреме на опасни симптоми, тогава в допълнение към диабетната нефроза пациентът рискува да изпадне в диабетна кома и това вече представлява пряка заплаха за живота му.

Оптимална производителност и сериозни отклонения

Албуминът в урината може да бъде открит при няколко категории пациенти, а именно:

  • диабетици;
  • хора, страдащи от бъбречни патологии;
  • пациенти с атеросклеротично сърдечно заболяване;
  • ядра.

Скоростта на микроалбумин в човешката урина зависи от много фактори. Ако поне един от тях се проведе, нивото на веществото може да се повиши рязко. Тези фактори са:

  • прекомерна физическа активност;
  • злоупотреба с протеинови храни;
  • дефицит на течности в тялото, дехидратация;
  • висока температура;
  • възпалителни процеси, протичащи в органите на пикочната система;
  • пушене;
  • хипертрофични процеси в миокарда;
  • възпаление на бъбреците;
  • рязко повишаване на нивата на креатинин.

Дневната норма на MAU в урината на всеки човек, независимо от възрастта му, не трябва да надвишава 30 mg. Ако тези цифри са надвишени, дори и само леко, това трябва да е основа за по-задълбочено изследване на пациента. Така че често такива отклонения показват развитието на нефропатия, която може да се превърне в по-сериозен проблем.

Ако нормата на албумин в урината е превишена 10 пъти и в момента дневната доза е 300 mg, това показва патологично и много животозастрашаващо увреждане на бъбреците.

Какво показва анализът на урината за UIA и кога е необходим?

Първо трябва да разберете какъв вид тест на урината за UIA е. Такова клинично изследване се извършва само ако има определени показания, които ще разгледаме малко по-късно. С помощта на такава проба лаборантът изчислява количеството албумин и също така открива (или не открива) вещества, които имат здрави хоране се наблюдава - белтък, захар, еритроцити и др.

UIA анализът помага да се определи наличието на:

  • диабет;
  • саркоидоза;
  • сериозни нарушения на сърдечно-съдовата система;
  • артериална хипертония;
  • алергии към фруктоза.

Въпреки това, най-честата причина, поради която микроалбуминът в урината е повишен, е захарният диабет. Анализът за откриване на това вещество в урината е необходим, ако пациентът:

  • оплаква се от честа или постоянна болка в областта на гърдите;
  • усеща силен дискомфорт в лявата страна на гръдния кош или дори в цялото тяло;
  • страда от чести пристъпи на хипертония;
  • чувства обща слабост, летаргия, умора.

В по-късните етапи пациентът може да покаже очевидни симптоми на инсулт. Последствията от заболяването могат да бъдат много опасни, така че при чести замаяност, синкоп, пристъпи на гадене и други признаци определено трябва да се консултирате с лекар.

Как да подходим към събирането на урина за анализ?

Анализ на урината за микроалбуминурия може да бъде назначен от ендокринолог, интернист, уролог или кардиолог. При деца семеен лекар или педиатър може да изпрати такова изследване. Ако пациентът има албумин в урината, тогава преди да предприемете каквото и да е, той трябва да бъде допълнително изследван. Допълнителните диагностични процедури ще помогнат да се установи причината за неразположенията и едва след това да се започне отстраняването им.

Как да вземете тест за урина за микроалбуминурия? Важно е да знаете това, за да получите верните резултати от клинично изследване на биологична течност. Събирането на урина зависи от целта, за която се извършва.

И така, урината при MAU за определяне на наличието на соли се събира 24 часа преди теста. За да избегнете попадане в пробата различни веществаили частици, закупете специален Пластмасов контейнерда събира урина. След това го направете така:

  • изсипете пробата от събраната урина в съд;
  • дайте контейнера за изследване;
  • изчакайте резултатите и, ако е необходимо, вземете отново биологичната течност.

Как да вземете тест за урина за UIA в случай на съмнение за развитие на захарен диабет? Необходимо е да се събира дневна урина, след което да се постави на студено място. На следващия ден изсипете 100 мл течност в пластмасов съд, като я смесите с прясна урина. Покрийте контейнера с капак, като се уверите, че плътно затваря контейнера.

Изпращане на контейнер с биологична течностза анализ, не забравяйте да посочите необходимите данни: възраст, тегло, дата на събиране на урина. Ако е необходимо, можете да посочите специалист, който ще дешифрира резултатите, както и вашата дата на раждане.

Що се отнася до това какво трябва да бъде съотношението на албумин към креатинин в урината, тогава дневна ставкатрябва да е така:

Превишаването на тези норми показва сериозни неизправности в тялото. Ако такива аномалии продължават 3 месеца или повече, тогава те често показват хронично бъбречно заболяване.

В допълнение към всичко казано по-горе, трябва да се отбележи, че е възможно да се предотврати сериозна патология само ако редовно се подлагате на превантивни клинични изследвания на урината. При други обстоятелства може да не е възможно да се коригира ситуацията.

MAU DAU ARPU или показатели за присъствие, които трябва да знаете

Приложения за мобилни телефониносят пари на тези разработчици, които са в състояние бързо да се адаптират към нуждите на своята аудитория (клиенти). Не е достатъчно да направите полезно приложение, трябва да проследявате активността на неговите потребители, да реагирате навреме на спада и нарастването на търсенето и да провеждате адекватна ценова политика. Показателите за ефективност служат за тази цел. мобилни приложениякоито ще разгледаме подробно по-долу.

Ключови показатели за мобилно приложение

Мобилното приложение се инсталира чрез изтегляне на програмата на телефона. Ако клиентът е доволен от работата на приложението, той се превръща в активен потребител. На този етап клиентът трябва да бъде толкова заинтересован, че иска да има разширена версия на приложението, да получи допълнително съдържание. Доволният и заинтересован клиент ще е готов да плати допълнително за подобрена услуга. Това е мястото, където приложението започва да носи пари на своя създател.

Лесно е да се види пряка връзка между задоволените потребителски очаквания и преките приходи от приложението. Но как се проследява степента на "удовлетвореност" на клиентите? Това може да стане чрез използване на показатели, които помагат да се разбере какво харесват потребителите, как оценяват, например повишаване на цените за допълнително съдържание, въвеждане на нови платени функции и т.н.

Метриките се използват в мобилни приложения, както и в игри и стартиращи фирми. Разработчикът може да свърже няколко вида показатели, за да получи най-пълната оценка на потребителското търсене. Препоръчително е да започнете да "стреляте" индикатори веднага след като клиентът изтегли приложението за първи път.

Важно е да следите следните показатели:

  1. Източници за инсталиране на приложения. Необходими за оценка на ефективността на вашите маркетингови канали.
  2. Показатели за задържане и ангажираност на потребителите. Показва колко клиенти са стартирали вашето приложение след изтегляне. Например PCU показва максималния брой потребители, които са в приложението по едно и също време. ACU е индикатор за средния брой потребители, които са едновременно в приложението за определен период.
  3. Броят на уникалните потребители. Броят клиенти, които използват приложението редовно.
  4. Сесията е показател. Мярка за това колко дълго даден потребител е бил в приложението.
  5. A/B тестове. Информирайте кои бутони и в каква последователност е натиснал потребителят.
  6. финансови показатели. Изчислете ефективността на приложението и неговата рентабилност. Основните финансови показатели са ARPPU (приход на плащащ потребител) и ARPU (среден приход на потребител).

Потребителска активност и показатели за ангажираност

За всички разработчици на мобилни приложения е важно да разбират активността и ангажираността на своите потребители. За тази цел се изчисляват показатели като DAU, WAU, MAU, PCU, ACU.

Какво представлява тази дейност и за какво говори?

Показателите за активност ви позволяват да знаете колко клиенти вече са изтеглили и използват приложението. Познаването на тези показатели ви позволява да оцените потребителската аудитория и да анализирате нейните заявки. В резултат на това получавате „намеци“ към какви маркетингови ходове трябва да прибегнете. Това е първата стъпка за увеличаване на ангажираността на потребителите и следователно на вашите приходи.

Какво е DAU (Ежедневно активни потребители)? Това са ежедневно активни потребители. Показателят показва колко потребители са влезли в приложението на ден. Съответно WAU (Weekly Active Users) са седмични активни потребители. А MAU (месечни активни потребители) са уникални потребители, които посещават приложението поне веднъж месечно. Уникалността на потребителите се определя от ID или вход.

Пикове на посещения и нива на ангажираност

За да получите степента на ангажираност на потребителите за една седмица, трябва да разделите „дневния“ индикатор на „седмичния“ (DAU / WAU). Ако трябва да знаете коефициента на „прилепване“ на потребителите към услугата на месец, ние сравняваме „ежедневните“ и „месечните“ резултати (DAU / MAU).

Искате ли да разберете кога клиентите използват най-активно вашия продукт? Използвайте показателя, за да определите броя на потребителите за даден период от време. Проследявайте средните и пиковите посещения и правете заключения.

И така, PCU (Peak Concurrent User или „peak online users“) е максималният брой потребители, които са едновременно в приложението. Показателят се измерва на час, месец или година.

В същото време средната стойност е ACU (Average Concurrent User или „среден брой потребители онлайн“). Тук говорим за броя потребители, които са в приложението в даден момент през определен период от време. За какво са тези индикатори? Например, за да определите идеалното време за стартиране на рекламна кампания.

Препоръчваме да поддържате статистика и да записвате показатели за вашия проект, тогава винаги ще разберете дали клиентите харесват вашето приложение, дали са ангажирани и активни, дали вашите цени ги устройват и кога трябва да промените маркетинговата си стратегия.

Изчисляването на показателите за активност и ангажираност дава възможност за допълнително изчисляване на финансовите показатели на ARPU и ARPPU. Последните показват печалбата, получена както от всички потребители, така и отделно от тези клиенти, които купуват платени версии и съдържание.

Налични в Интернет днес различни системианализи, много от които са безплатни за използване. Например, популярни за мобилни приложения услуги на Google Analytics, Flurry и App Annie (все пак App Annie таксува някои допълнителни показатели).

Финансови показатели

По отношение на прогнозирането на печалбата, това е най-важната група показатели.

Основни показатели на финансовите показатели

  • Бруто - брутен доход за определен период;
  • Приходи - нетни приходи, минус дела на магазина, в който се намира вашето приложение;
  • Плащащ дял - съотношението на броя клиенти, които купуват платени версии, към общия брой уникални потребители. Ако индикаторът намалее, това означава, че на клиентите им е писнало от платено съдържание, време е да направите „съживяване“ (например да проведете нова промоция);
  • Транзакции по потребител или TBU - броят плащания на потребител. Изчислява се като общият брой на плащанията за определен период се раздели на броя на платците.

Как да изчислим печалбата

Познавайки само две прости формулище ви позволи да направите изводи за това колко ефективно е вашето приложение.

Първата формула изчислява средната печалба на клиент за определен период. Този показател ARPU (среден приход на потребител) се определя от съотношението на брутния доход от потребителите към средната скорост на трафик на ден/седмица/месец.

Индексът ARPU дава възможност да се разбере колко ефективен е вашият проект като цяло. Все пак говорим за приходи от цялата аудитория на приложението. Индексът зависи, наред с други неща, от вашите ценова политика. Друг индикатор обаче помага да разберете по-добре приемливостта на вашите цени за вашите клиенти, а именно индексът ARPPU (среден приход на плащащ потребител). Това също е определящо за средната печалба на потребител за определен период, само че говорим изключително за плащащи клиенти. Тоест тези, които купуват допълнително съдържание или услуги от вас.

За да се определи индексът ARPPU, брутният приход се свързва с броя на плащащите потребители или PU (броят клиенти, които са платили за допълнително съдържание за определен период).

Благодарение на индикатора ARPPU е лесно да се определи рентабилността на платеното съдържание. Тук можете също да отбележите реакцията на потребителите към актуализация на приложението, към предлагането на нови услуги или увеличения на цените.

Разлика между ARPU и ARPPU

Много разработчици срещат трудности в началния етап на оценка на показателите. По-специално индексите ARPU и ARPPU често се бъркат.

Ако ARPU в крайна сметка показва нетната печалба от който и да е потребител, например на ден, тогава ARPPU отчита само печалбата, която сте получили от плащащи клиенти. Ако в даден ден никой от клиентите не е закупил допълнително съдържание, тогава индикаторът ARPPU за този ден ще бъде нула.

  • ARPU = Приходи / Потребители (нетен приход, „разделен“ на броя на всички потребители)

Всички потребители са взети под внимание. Този индикатор показва колко доходи средно носи един потребител.

  • ARPPU = приходи / плащащи потребители (нетен приход, „разделен“ на броя плащащи потребители)

Само плащащите потребители се вземат предвид. ARPPU показва реакцията на потребителите на вашите цени и колко са готови да платят за платено съдържание.

Тъй като има много по-малко плащащи потребители от общия брой потребители, ARPPU винаги ще бъде по-голям от APRU.

Като повишите цените, може да намалите броя на плащащите потребители. Плащащ дял - делът на плащащите клиенти. В този случай печалбата от всички клиенти ще се увеличи поради факта, че броят на плащащите клиенти ще намалее след повишаване на цените на допълнителното съдържание. Да привлекат Повече ▼плащащи клиенти, трябва да изградите гъвкава и „чувствителна“ ценова стратегия.

Примери за изчисляване на ARPU и ARPPU

Да приемем, че имате 2000 потребители и 50 от тях купуват платено съдържание. Месечният доход е $5000.

Вашите резултати за месец:

  • ARPU = $5000/2000 = $2,5 (т.е. един "обикновен" потребител ви плаща $2,5 на месец);
  • ARPPU = $5000/50 = $100 (т.е. един плащащ потребител ви носи $100 печалба на месец);
  • Плащащ дял = 50 / 2000 = 2,5% (по този начин делът на плащащите потребители е 2,5%);
  • Чек: $2,5 = $100 ×2,5%

Други полезни финансови индикатори

Освен печалба, можете да изчислите и разходите си. Например, за да определите какво ви струва да привлечете клиенти. За да направите това, има индекс CPI (Cost per Install) - това е цената за инсталиране на приложение. Благодарение на него можете да разберете колко пари са похарчени за привличане на нови клиенти. Този показател се изчислява като съотношението на разходите за реклама към броя на инсталиранията на приложението.

Можете също така да определите колко ефективен е вашият проект през цялото време на неговия „живот“. За да направите това, трябва да вземете предвид индекса LTV (Lifetime Value) - показател за рентабилност за средния период на използване на приложението от един клиент.

За да изчислите LTV индекса, трябва да умножите дохода от потребителя (ARPU) по индикатора средна продължителноступотреба или цял живот.

Вашият проект печеливш ли е? Ако LTV е по-малко от CPI, тогава не е печелившо.

За да подобрите индикатора LTV, трябва да увеличите привлекателността на приложението, да намалите разходите за привличане на нови клиенти и да повишите цената на платеното съдържание.

Плюсове и минуси на използването на показатели

Например, ще бъде трудно да се разбере дали DAU за определен ден е резултат от успешна PR кампания, резултат от маркетингова стратегия за привличане на нови клиенти или чрез връщане на стари.

Анализът на мобилни приложения помага за изграждането на гъвкав и ефективен модел на взаимодействие с клиентите. Статистика и знания целева аудиториягарантира успеха на вашия проект.

Показания, правила за събиране и дешифриране на резултатите от изследване на урината за микроалбуминурия

Анализът на урината за откриване на микроалбуминурия (MAU) се използва широко при диагностицирането на началните етапи на увреждане на бъбречната тъкан.

Важно е количественото определяне на нивото на албумин в урината, което е правопропорционално на степента на увреждане на бъбречния гломерул (основния структурен елементбъбреци).

Микроалбуминурията е екскреция на албуминов протеин в урината в повече от физиологичните стойности.

Таблица 1 - Дефиниция на микроалбуминурия. Източник - RMJ. 2010. № 22. С. 1327

Физиологична и патологична албуминурия

Здравият човек отделя в урината малко количество протеинови молекули (до 150 mg / dl), докато съдържанието на албумин в него е по-малко от 30 mg / dl.

Количеството протеин, отделено в урината, може да варира различно времеден в широк диапазон. Така през нощта отделянето на албумин в урината е приблизително 30-40% по-малко, което е свързано с ниско ниво на съдово налягане и хоризонтално положение на тялото. Това води до намаляване на бъбречния кръвоток и скоростта на филтриране на урината в гломерула.

В изправено положение нивото на отделяне на албумин в урината се повишава, а след физическа активност може за кратко да бъде в рамките на mg / l.

Количеството албумин, отделено с урината, може да бъде повлияно от следните фактори:

  1. 1 Ястия с високо съдържание на протеини;
  2. 2 Тежък физически труд;
  3. 3 Уринарна инфекция;
  4. 4 Циркулаторна недостатъчност;
  5. 5 Прием на НСПВС (нестероидни противовъзпалителни средства);
  6. 6 Тежка бактериална инфекция, сепсис;
  7. 7 Бременност.

Приемането на антихипертензивни средства от групата на АСЕ инхибиторите, напротив, намалява секрецията на албумин.

Степента на отделяне на албумин в урината също може да зависи от възрастта и расата. Анормална екскреция на албумин, при липса на доказателства за съпътстваща патология на вътрешните органи, се среща при възрастни хора и африканци, често съчетана с наднормено тегло.

Анализ на урината за MAU - индикации за назначаване

Микроалбуминурията (съкратено MAU) е най-ранният и надежден признак за увреждане на бъбречната тъкан.

Тъй като е невъзможно да се определи чрез рутинни методи, изследването на урината за микроалбуминурия е включено в стандартите за изследване на пациенти от рискови групи, предимно при пациенти с установена диабети артериална хипертония.

Списъкът на пациентите, които трябва да бъдат изследвани за микроалбуминурия:

  1. 1 Пациенти с всякакъв вид захарен диабет и опит на заболяването повече от 5 години (1 път на 6 месеца);
  2. 2 Пациенти с хипертония (1 път на 12 месеца);
  3. 3 Пациенти след бъбречна трансплантация за проследяване на развитието на реакции на отхвърляне;
  4. 4 Пациенти с хроничен гломерулонефрит.

Причини за увреждане на бъбречния гломерул

Сред основните причини за увреждане на бъбречните гломерули, а оттам и микроалбуминурия, могат да бъдат наречени:

  1. 1 Високо нивогликемия. MAU е първият признак на диабетна нефропатия. Основният механизъм за възникване на микроалбуминурия при захарен диабет е хиперфилтрация в бъбречния гломерул и увреждане на бъбречните съдове в резултат на хипергликемия. Ако не се лекува, диабетната нефропатия прогресира бързо, което води до бъбречна недостатъчност и необходимост от хемодиализа. Ето защо всеки пациент с диабет поне веднъж на всеки шест месеца трябва да вземе тест за урина за MAU, за ранно откриване на нефропатия и своевременно лечение.
  2. 2 Високо систолично налягане. Хипертонията е системно заболяване, което засяга голям бройоргани и системи, включително бъбреците. В този случай MAU е признак за развитие на усложнения от бъбреците - хипертонична нефросклероза, която се основава на повишаване на филтрационното налягане, тубулоинтерстициална фиброза и повишена пропускливост на съдовата стена за протеини. MAU е самодостатъчен рисков фактор за развитието на усложнения на хипертонията.
  3. 3 Наднормено тегло, затлъстяване, метаболитен синдром. От 1999 г. СЗО идентифицира микроалбуминурията като един от компонентите на метаболитния синдром.
  4. 4 Хиперхолестеролемия и хипертриглицеридемия, които водят до развитие на генерализирана атеросклероза. MAU в този случай отразява феномена на ендотелна дисфункция и е пряко свързан с повишен сърдечно-съдов риск.
  5. 5 Хронично възпаление на бъбречната тъкан. Появата на MAU (и протеинурия като цяло) е прогностично неблагоприятен признак за прогресия на гломерулонефрит.
  6. 6 Пушене. При пушачите екскрецията на албумин в урината е с около 20-30% по-висока (Nelson, 1991, Mogestein, 1995), което се свързва с увреждане на съдовия ендотел от никотина.

Метод на определяне

Рутинният анализ на урината, като киселинна преципитация, не открива анормална албуминурия.

Като се има предвид значителната дневна вариабилност в екскрецията на албумин в урината, само откриването на MAU в два или три последователни теста на урината е диагностично значимо.

Допустимо е да се използват специално проектирани тест ленти за скрининг на урина за MAU, но при положителна проба с помощта на бързи тестове е необходимо да се потвърди патологичната албуминурия с помощта на методи, които позволяват определяне на концентрацията на албумин.

Полуколичествена оценка се извършва с помощта на специални ленти - лентови тестове, където има 6 степени на концентрация на албумин в урината („не се открива“, „следи“ - до 150 mg / l, повече от 300 mg / l, 1000 mg / l, 2000 mg / l и повече от 2 хиляди mg / l). Чувствителността на този метод е около 90%.

Количественото определяне се извършва с помощта на:

  1. 1 Определяне на съотношението на креатинин и албумин (K / A) в урината;
  2. 2 Директен имунотурбидиметричен метод. Методът позволява да се оцени концентрацията на албумин чрез мътността на разтвора, получен след взаимодействието на протеина със специфични антитела и утаяването на имунни комплекси.
  3. 3 Имунохимичен метод с помощта на системата "HemoCue" (имунохимични реакции с използване на античовешки антитела). Комплексите албумин-антитяло водят до образуването на утайка, която впоследствие се улавя от фотометър.

Как да съберем материал за изследване?

Събирането на урина за изследването не изисква предварителна подготовка.

Правила за събиране на материали:

  1. 1 Събирането на урина се извършва в продължение на цял ден (от 08.00 часа на първия ден до 08.00 часа на втория ден), като първата порция урина трябва да се източи в тоалетната.
  2. 2 Цялата урина, отделена за 24 часа, се събира в един контейнер (стерилен). През деня контейнерът трябва да се държи в него готино мястопри липса на слънчева светлина.
  3. 3 Задължително се измерва дневното количество урина и резултатът се записва в издаденото направление.
  4. 4 След това урината се разбърква (това е необходимо, тъй като протеинът може да се утаи на дъното на буркана!) И се изсипва в стерилен съд в обем от около 100 ml.
  5. 5 Контейнерът се доставя в лабораторията възможно най-скоро.
  6. 6 Цялата урина, събрана през деня, не е необходимо да се изпраща в лабораторията.
  7. 7 Тъй като отделянето на албумин зависи от ръста и теглото, тези параметри ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се записват в издаденото направление. Без тях урината за изследване няма да бъде приета.

Какво да направите, ако се открие микроалбуминурия?

Ако, освен микроалбуминурия, не е открита друга патология на вътрешните органи, тогава е препоръчително да се проведе допълнителна диагностика, за да се изключи захарен диабет и хипертония.

За целта е необходимо 24-часово проследяване на кръвното налягане и тест за глюкозен толеранс.

При пациенти с MAU и предшестващ захарен диабет и/или хипертония трябва да бъдат постигнати следните лабораторни критерии:

  1. 1 Холестерол<4,5 ммоль/л;
  2. 2 Триглицериди (TG) до 1,7 mmol/l;
  3. 3 Гликиран хемоглобин до 6,5%;
  4. 4 Систолично налягане<130 мм.рт.ст.

Това спомага за намаляване на смъртността от сърдечно-съдови усложнения с 50%. При пациенти с диабет тип 1 показателите са малко по-различни и са:

  1. 1 Гликиран хемоглобин< 8,0%;
  2. 2 Кръвно налягане<115/75 мм.рт.ст;
  3. 3 Холестерол до 5,1 mmol/l;
  4. 4 Триглицериди до 1,6 mmol/L.

Предотвратяване на UIA

За да се предотврати увреждане на бъбречната тъкан, трябва да се спазват няколко правила:

  1. 1 Системен контрол на глюкозата на гладно - нормалните стойности са 3,5 - 6,0 mmol / l.
  2. 2 Ежедневно проследяване на кръвното налягане, което не трябва да надвишава 130/80 mm Hg.
  3. 3 Тримесечно проследяване на показателите на липидния профил - при високо ниво на холестерол и триглицериди се получава не само образуването на атеросклеротични плаки, но и увреждане на бъбречната тъкан;
  4. 4 Откажете напълно пушенето и никотиновите аналози на цигарите. Никотинът е опасен за всички съдове в човешкото тяло, включително и за съдовете на бъбреците. Пушачите са приблизително 21 пъти по-склонни да развият протеинурия, отколкото непушачите.

Какво е мау?

Но най-често при котките означава, че имат нужда от противоположния пол. Е .. мисля, че можете да познаете))

От Уикипедия, свободната енциклопедия

СЪЩЕСТВУВА ПОРОДА КОТКИ (ЕГИПЕТСКИ) НАРЕЧЕНА "МАУ"

Котките отдавна са любимци на египтяните. В древността те са символизирали боговете Ра и Баст. Породата Мау е аборигенна, дойде при нас от Древен Египет, а името й на египетски означава "котка". В Европа египтяните се появяват в средата на 50-те години на XX век, малко по-късно - в Съединените щати.

Какво е мау

общинска аптека

масиран въздушен удар

Международна асоциация на университетите

образование и наука, организация

Речник: С. Фадеев. Речник на съкращенията на съвременния руски език. - С.-Пб.: Политехника, 1997. - 527 с.

Украински международни авиолинии

Московско артилерийско училище

военни, история, Москва, образование и наука

Речник: Речник на съкращенията и абревиатурите на армията и специалните служби. Comp. А. А. Щелоков. - М .: Издателска къща AST LLC, Издателска къща Geleos CJSC, 2003. - 318 с.

Московска антимонополна служба

Московска академия по управление

Москва, образование и наука

Московски авиационен център

Речник: Речник на съкращенията и абревиатурите на армията и специалните служби. Comp. А. А. Щелоков. - М .: Издателска къща AST LLC, Издателска къща Geleos CJSC, 2003. - 318 с.

общинска автономна институция

например: MAU NGSP

маркетинг и управление на кризи

полиядрени ароматни въглеводороди

модифицирани въглища, съдържащи азот

Московски авиационни услуги

Международно летище Уфа

авиация, Уфа, организация

Речник на абревиатурите и съкращенията. академик. 2015 г.

Вижте какво е "MAU" в други речници:

MAU - има няколко значения: Съдържание 1 Фамилия 2 Съкращения 3 Други 4 Източници ... Wikipedia

Мау - Мау, Владимир Александрович "МАУ" пренасочва тук; вижте и други значения. Владимир Александрович Мау Дата на раждане: 29 декември ... Wikipedia

мау - вътр. мяу Chetyum "mau" eo. Мау, маур сикIушъ, кIушъэрыкъор зынапц, чэу цэпкъыр зигъогу, зыгу цIыкIур IэшIулъ, зилъэ цIыкIур зимажь, пырамыжьыр зижьау, чъыг жьауи чIэмыхь, унэм ехьэшъ псы ешъо, шъуаер кIыеу еукIы, цыгъор кIыеу екъузы … Адыгабзэм изэхэф гущыIалъ

Мау В. - "МАУ" пренасочва тук. Вижте също и други значения. Владимир Александрович Мау (роден на 29 декември 1959 г. в Москва) е руски учен и икономист. От 2002 г. е ректор на Академията за национално стопанство към правителството на Русия. Съдържание 1 ... ... Уикипедия

Mau VA - "MAU" пренасочва тук. Вижте също и други значения. Владимир Александрович Мау (роден на 29 декември 1959 г. в Москва) е руски учен и икономист. От 2002 г. е ректор на Академията за национално стопанство към правителството на Русия. Съдържание 1 ... ... Уикипедия

æmauædz - z.b.p., min ... Правописен речник на осетински език

MAU - блок за поглъщане на масло масивен въздушен удар Международна асоциация на университетите Московска академия по управление Московски авиационен център Московска антимонополна служба ... Речник на съкращенията на руския език

MAU (стойности) - MAU има няколко значения: Съдържание 1 Фамилия 2 Съкращения 3 Други 4 Източници ... Wikipedia

Мау (окръг) - Mau английски. Мау Държава Индия Статут на окръг Включен в щата Утар Прадеш ... Уикипедия

Мау Мау - (Кения). Бунтовническо движение. Етимологията на думата не е надеждно изяснена. Терминът е използван за първи път на процеса срещу група бунтовници през май 1950 г. и не е използван от самите партизани. На първия етап () протестното движение на селяните ... ... Тероризъм и терористи. Исторически справочник

Анализ на урината за UIA

Когато човек има здравословни проблеми или въпроси относно състоянието си, той първо търси отговори в интернет и едва след това отива при лекар за съвет и помощ, въпреки че е по-правилно да се направи обратното. В крайна сметка лекарят не само ще проучи симптомите, но и ще ги изпрати на лабораторни изследвания. Един от тестовете, които се провеждат за определяне на правилната диагноза, е изследването на урината за микроалбуминурия. Именно за него ще бъде обсъдено в тази статия.

Какво представлява това изследване и защо се провежда

Анализът на урината за Mau е определяне на количеството албумин в нея. Защо го правят? Работата е там, че албуминът е един от протеините, които са част от кръвта. А "микроалбуминурия" е неговата загуба или ниска концентрация. Когато бъбреците функционират добре и няма аномалии, албуминът е стабилен и количеството в урината е много ниско. Когато резултатите от изследването показват, че е имало загуба на албумин в кръвта и той се съдържа в урината в повишена доза, това е признак на бъбречна дисфункция, възможно е началото на първия стадий на атеросклероза или ендотелна дисфункция. .

Дори леко превишаване на концентрацията на албумин в урината показва началото на промени в съдовете, което изисква по-задълбочена диагноза и незабавно лечение.

Защо възниква микроалбуминария (MAU)?

Превишаването на нормата на протеин в урината може да възникне по няколко причини. Има фактори, които влияят върху едно изхвърляне, следователно, когато се прави диагноза, урината се взема за Mau няколко пъти в рамките на три месеца. За излишък на албумин се счита от 30 до 300 mg на ден. Такова освобождаване може да възникне в резултат на:

  • ядене на храни с високо съдържание на протеини;
  • тежък физически труд;
  • силни спортни натоварвания;
  • повишаване на телесната температура.

Също така показателите зависят от пола, расата и региона на пребиваване на пациента.

Смята се, че MAU е най-честа при хора с наднормено тегло, инсулинова резистентност, много пушач и проблеми с левокамерна хипертрофия или дисфункция. Тази диагноза се диагностицира предимно при мъже и възрастни хора.

За да се получи надежден резултат, анализът за Mau не може да се направи по време на инфекциозни заболявания, включително ARVI, при повишена телесна температура, треска, след физическо натоварване, в състояние на умора, след хранене.

Ако резултатите показват увеличение на протеина в урината, това може да означава такива заболявания или промени в тялото:

  • диабет;
  • артериална хипертония;
  • гломерулонефрит;
  • дисфункция на сърдечно-съдовата система;
  • бременност;
  • хипотермия;
  • саркоидоза.

Най-често микроалбуминарията се появява в резултат на захарен диабет.

Също така, повишаването на албумина в урината може да показва развитието на сърдечно-съдови заболявания, което провокира диабет тип I и тип II.

Симптоми на микроалбуминурия

Тази патология има свои собствени етапи на развитие. В началния етап пациентът не усеща промени в тялото и симптоми на заболяването, но съставът на урината му вече се променя, тестовете вече показват увеличение на количеството протеини, което в началния етап се поддържа в рамките на 30 mg на ден. При по-нататъшно прогресиране човек развива преднефротичен стадий. Количеството албумин в урината се повишава до 300 mg, има повишаване на кръвното налягане, повишена бъбречна филтрация.

Следващият етап е нефротичен. Освен високо налягане, то е придружено и от подуване. Съставът на урината, освен висока концентрация на протеин, съдържа и еритроцити, наблюдава се повишаване на нивото на креатинина и уреята.

Последният етап е бъбречна недостатъчност. Нейните симптоми:

  • често повишаване на кръвното налягане;
  • постоянно подуване;
  • голям брой червени кръвни клетки в урината;
  • ниска скорост на филтриране;
  • голямо количество протеин, креатинин и урея в урината;
  • липса на глюкоза в урината.
  • няма отделяне на инсулин от бъбреците.

Всички тези признаци могат да показват развитието на сърдечна патология. По това време може да се появи болка зад гръдната кост, която излъчва към лявата страна на тялото. Всичко това е придружено от повишаване на холестерола.

Правила за събиране на урина за микроалбуминурия (MAU)

За да бъдат лабораторните данни надеждни, е необходимо да се спазват основните правила за събиране на урина за анализ на UIA. И така, на първо място, трябва да се подготвите. Един ден преди тестовете зеленчуците и плодовете, които променят цвета на урината, са напълно изключени от храната - това са моркови, ягоди, черници, касис и други. Второ, преди събиране на урина е необходимо външните гениталии да се измият добре с антибактериален сапун. Трето, материалът за анализ се събира сутрин, веднага след събуждане. В никакъв случай този анализ не трябва да се взема от женската половина по време на менструация.

Трябва да се погрижите и за буркани за урина. Идеалният вариант е специален пластмасов контейнер, който се продава в аптека. Но ако не е там, можете да вземете всеки контейнер от пластмаса или стъкло с капак, да го измиете добре, да го изсушите и да го обработите с алкохол преди употреба. Приблизително сто милилитра материал са достатъчни за анализ на Mau. След събирането материалът трябва да бъде изпратен в лабораторията в рамките на един или два часа.

алцекс

Какъв е нашият живот? Играта!

DAU - Ежедневно активни потребители (Ежедневно активни потребители) - броят на уникалните потребители, които са влезли в приложението през деня.

WAU - Седмични активни потребители (Седмични активни потребители) - броят на уникалните потребители, които са влезли в приложението през седмицата.

MAU - Месечни активни потребители (Месечни активни потребители) - броят на уникалните потребители, които са влезли в приложението през месеца.

PCU - Peak Concurrent User (Peak Online Users) - максималният брой потребители, които са едновременно в приложението. Измерено за определен период от време (на час/ден/седмица/месец/година)

ACU - Average Concurrent User (среден брой потребители онлайн) - средният брой потребители, които са едновременно в приложението. Измерено за определен период от време (на час/ден/седмица/месец/година)

ARPPU - Средни приходи на плащащ потребител - Средни приходи на плащащ потребител. Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой потребители, извършили плащане.

ARPU - Average Revenue Per User - среден приход на потребител. Изчислява се по формулата: приходи от приложението / брой всички потребители, посетили приложението през периода на получените приходи.

Правилото е следното: всички показатели на даден уеб проект трябва да бъдат отчетени, въведени в системата за статистика и анализирани.

  • DAU (Daily Active Users) - дневна аудитория - броят на уникалните потребители, посетили проекта на ден.
  • WAU (Week Active Users) - седмична аудитория.
  • MAU (Month Active Users) - месечна аудитория.
  • ARPU (среден приход на потребител) - средна сметка - колко плащат потребителите средно (приход за време T, разделен на броя потребители за същото време).
  • ARPPU (среден приход на плащащ потребител) - средният акаунт на плащащ потребител (приход за време T, разделен на броя плащащи потребители за същото време).

    Някои комбинации от ключови индикатори могат да дадат косвени характеристики:

  • DAU/WAU - седмичен коефициент на "прилепване" на потребителя към услугата.
  • DAU/MAU - месечен коефициент на "прилепване" на потребителя към услугата.
  • групи потребителска активност (например по брой посещения на седмица)
  • региони (държави, градове и др.)

    Показатели за ефективност на играта: активни потребители (DAU/WAU/MAU)

    Публикувано: Александър Семенов

    Публикацията излиза като част от поредица от материали за игрови показатели от App2Top.ru и devtodev. Статиите са разделени на сезони, всеки от които е посветен на определена тема. Вторият сезон се казва The Users. В него говорим за онези бизнес показатели, които отразяват ефективността на приложението по отношение на работата с аудиторията.

    Всеки ден аудиторията на проекта се попълва с нови потребители. Някои от тях бързо губят интерес, някои понякога си спомнят приложението, а някои го използват редовно. И със сигурност представители на всички тези сегменти посещават приложението всеки ден. Днес ще говорим за тях - активни потребители (Активни потребители).

    Активни потребители са тези, които са имали поне една сесия през изследвания период от време. Тези интервали могат да бъдат различни, но най-често те изучават дневната, седмичната и месечната аудитория на проекта. И тези индикатори имат утвърдени имена:

    • DAU - броят на уникалните потребители на ден (ежедневно активни потребители);
    • WAU - броят на уникалните потребители на седмица (седмични активни потребители);
    • MAU е броят на уникалните потребители на месец (активни потребители на месец).

    В същото време подобни изчисления могат да се правят за всякакви други периоди, ако отговарят по-добре на изискванията на компанията. Например, обобщавайки резултатите от изминалата година, можете да изчислите годишната аудитория на проекта и да я сравните с предходни години, за да оцените динамиката.

    Струва си да се отбележи, че WAU за определена седмица не е сумата от DAU за 7 дни, тъй като говорим за уникални потребители. Например, един от тях може да влезе в приложението в понеделник и вторник и той ще попадне както в DAU за понеделник, така и в DAU за вторник. Но в рамките на една седмица (от понеделник до неделя) ще се изчислява само 1 път.

    По същия начин MAU не е сумата от 4 WAU и 30 DAU. По отношение на изчислението тези показатели не са свързани и се изчисляват отделно.

    За да разберем по-добре тези показатели, ще ги изчислим с пример.

    Да приемем, че имаме данни за посещенията на приложението от различни потребители за 2 седмици. Няма значение колко пъти потребителят посещава проекта на ден, тъй като той все още ще бъде един уникален посетител.

    Синьото маркира дните, когато потребителите са влизали в приложението.

    И така, първо изчисляваме DAU за 1-ви, 2-ри, 5-ти и 10-ти ден. За да направите това, трябва да знаете колко уникални потребители са влезли в приложението в наши дни:

    • Ден 1 DAU = 2 (потребители 1 и 4);
    • Ден 2 DAU = 3 (потребители 2,4,5);
    • Ден 3 DAU = 3 (потребители 2,3,4);
    • Ден 10 DAU = 0 (никой не е влизал в приложението през тези дни).
    • през първата седмица (от 1-ви до 7-ми ден) е равен на 5 - всички потребители, влезли в проекта;
    • през втората седмица (от 8-ия до 14-ия ден) този индикатор вече е 3 - първият и вторият потребител не са правили сесии.

    Можете също така да изберете произволна седмица, например от 3-тия до 9-ия ден, и тогава WAU ще бъде равна на 4.

    В нашия пример участваха само 5 души, но в реален проект това ще бъдат хиляди, стотици хиляди, милиони потребители, които посещават продукта ежедневно. А начинът, по който влизат в приложението, говори за неговата стабилност, качество и мащаб.

    Освен това Активните потребители е метрика, която има смисъл да се проследява в реално време, защото ако нещо се счупи в приложението или на сървъра и потребителите не могат да използват продукта, тази метрика веднага ще бъде засегната. За такъв контрол потребителите вече не могат да бъдат групирани по дни, а по часове или дори 10-минутни интервали.

    Между другото, активните потребители, които в момента са в приложението, са отделен показател, който има собствено име. Най-често това е Потребители онлайн, но можете да намерите и такива съкращения като CCU (едновременни потребители) - потребители, които са в приложението в определен момент, и PCCU (пикови едновременни потребители) - максималният брой потребители, които са едновременно в приложението.

    Средният CCU отразява добре мащаба на проекта, а PCCU е много важен при планиране на натоварването на сървърите.

    Динамиката на активните потребители може да се промени не само в рамките на един ден, тя може постепенно да расте или да спада месец след месец. И е много важно да го контролирате. Сегментирането помага за опростяване на анализа на промените в броя на активните потребители. Благодарение на него можете бързо да разберете за сметка на кой сегмент от потребители се случва промяната в индикатора.

    Ето някои опции за сегментиране на активна аудитория.

    • плащам / не плащам
    • направи само 1 плащане / направи повторни плащания

    Време от инсталирането:

    • 1 ден / 2-7 дни / 8-14 дни / дни / дни / 60+ дни

    По честота на посещения:

    • всеки ден / 4-6 пъти седмично / 1-2 пъти седмично / веднъж месечно или по-рядко

    И можете също да разделите по държава, по устройство, операционна система, по персонализирано събитие (т.е. разделете аудиторията на потребители, които са извършили и не са извършили едно или друго действие).

    Последната опция за сегментиране може да се използва, ако приложението има някакво ключово събитие, което е важно за пълнотата на игровото изживяване или създаването на правилното първо впечатление за продукта (например завършване на урок, N нива в игра или влизане в магазин).

    След като идентифицирате сегмента, в който активните потребители намаляват, ще бъде по-лесно да търсите възможна причина за проблема.

    Ето какво може да се случи:

    Първо, броят на активните потребители в Русия започва да намалява, докато броят на посетителите от Япония се увеличава и те компенсират спада в друга страна. Ако погледнем само общата диаграма на DAU, едва ли ще забележим промяна в динамиката. И едва тогава, когато броят на активните потребители в Русия спадне още повече, ще го видим на общата графика. Междувременно вече е минало много време, което може да се използва за намиране и отстраняване на причината за падането.

    Друга статистическа аномалия, която засилва важността на сегментирането, е парадоксът на Симпсън. Проявата му се вижда най-добре с пример.

    Нека вземем 4 държави от предишния пример и да предположим, че преобразуването към покупка в тях е:

    И ето какво се случва:

    • конверсията в Русия (4,85%) е по-висока от конверсията в Япония (4,44%);
    • конверсията в Обединеното кралство (7,08%) е по-висока от конверсията в Китай (6,98%);
    • общата конверсия на европейските страни (5,8%) е по-малка от конверсията на азиатските страни (6,5%).

    Това още веднъж подсказва, че сегментирането може да не даде същите резултати като общата статистика на индикатора.

    Между другото, понякога, когато гледате диаграмата на DAU, не винаги можете ясно да идентифицирате тенденцията, но групирането по седмици или месеци (преобразуване на диаграмата в WAU и MAU) я прави по-очевидна.

    Сам по себе си показателят за активни потребители със сигурност е важен за проекта, но освен това той е свързан и с други финансови и поведенчески показатели.

    На първо място, активните потребители се влияят от броя на новите потребители - колкото повече са и колкото по-бързо и по-стабилни идват в проекта, толкова по-бързо расте аудиторията.

    Вторият също толкова важен показател е Retention (задържане на потребителите), който показва как потребителите се връщат към проекта. Ако доведете нови потребители към проекта, които няма да се върнат към него, тогава те няма да попълнят аудиторията и такова привличане няма да даде никакъв ефект. Важно е потребителите да се заинтересуват от продукта, така че те да искат да се върнат. И колкото повече ще има, толкова по-активна ще бъде публиката.

    Възможно е да имате добри нива на задържане в приложението, но с малък брой нови потребители аудиторията ще расте много бавно. И обратното, ако има добър приток на нови потребители и ниско Retention, тогава повечето от тях ще напуснат проекта, което също няма да увеличи аудиторията.

    И колкото по-голяма е аудиторията на проекта, толкова повече потенциални платци сред него. В края на краищата именно в тази последователност потребителите започват да плащат:

    Нови потребители → Активни потребители → Плащащи потребители

    Между другото, важно е потребителят да остане активен в продукта след извършване на първото плащане, защото това ще увеличи шансовете той да направи повторни покупки.

    Така активните потребители пряко пропорционално влияят на доходите:

    Приходи = Активни потребители * Плащащ дял * ARPPU

    Броят на активните потребители е един от най-важните показатели за даден продукт, който косвено показва неговия успех, съчетавайки както качеството на привличане на нови потребители, така и метриките за задържане, влияещи пряко върху приходите. Ето защо, когато анализирате активните потребители, трябва да обърнете внимание и на темпа на нарастване на аудиторията, тъй като този показател е един от най-положителните признаци за активно развитие на продукта.

  • Свързани публикации